אהוד ברק: "הייתי מעורב בעבר בקרנות גידור וחברות השקעה ולא נתקלתי מימיי בהתעניינות רבה כל-כך"

חברת הקנאביס אינטרקיור גייסה 12 מיליון דולר בהשתתפות גארי פגל, המקורב ליו"ר החברה • ברק, שמחזיק באופציות ל-5% ממניות אינטרקיור, הוגדר היום בכנס שערכה החברה בבורסה כ"עובד המצטיין של החודש" • נחשפו הכנסות פעילות הקנאבעס שרכשה אינטרקיור - רק כ-6 מיליון שקל בשנה

חברת אינטרקיור, שרכשה לאחרונה את פעילותה של חברת קנדוק, הפועלת בעשור האחרון בשוק הקנאביס הרפואי בישראל, ערכה היום כנס משקיעים בבורסה בתל-אביב, שבו דיווחה על גיוס הון בהשתתפות המיליארדר גארי פגל.

החברה גם חשפה בכנס את הנתונים הכספיים של פעילות הקנאביס שלה, את תוכניותיה השאפתניות לעתיד ובעיקר את יו"ר החברה החדש, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בהופעה פומבית ראשונה. על רקע גיוס ההון ובעקבות הכנס והופעתו של ברק, זינקה מניית אינטרקיור  בבורסה בתל-אביב בכ-32%, והחברה נסחרת לפי שווי של 353 מיליון שקל.

על פי הודעת החברה, אינטרקיור גייסה 12 מיליון דולר (כ-45 מיליון שקל) בפרמיה של 37% על מחיר השוק. ההשקעה נחלקה חצי חצי בין בעל השליטה הנוכחי באינטרקיור, אלכס רבינוביץ', לבי גארי פגל, מייסד GMF Capital.

פגל, ששווי הונו מוערך על ידי "פורבס" ב-1.5 מיליארד דולר, עשה את הונו בתחום המסחר בסחורות. בעבר כבר השקיע פגל בכמה חברות שבהן היה מעורב ברק, ואף כונה בתקשורת "המיליארדר של ברק". אין פלא אפוא כי סמנכ"ל התפעול של החברה ומנכ"ל קנדוק, רואי זרחיה, כינה היום בכנס את ברק "העובד המצטיין של החודש", על רקע סגירת עסקת ההשקעה.

אינטרקיור מתכננת הנפקה בנאסד"ק, ומעוניינת לבצעה במהירות האפשרית, כנראה בתחילת שנת 2019. החברה מקווה כי שמו של פגל וקשריו יעזור לה בביצוע ההנפקה. מאז שהודיעה אינטרקיור על כוונתה להיכנס לתחום הקנאביס, רשמה מניית החברה עליה של 900% ומאז מינויו של ברק ליו"ר לפני כחודש היא הכפילה את ערכה.

אופציות שקיבל ברק ל-5% ממניות החברה נמצאות כעת עמוק בכסף, כאשר מניית החברה נסחרת במחיר הגבוה בכמעט 30% ממחיר המימוש של האופציות, בנוסף זוכה ברק בחברה לשכר של 10,000 דולר בחודש עבור תפקידו כיו"ר פעיל, בהיקף שלא יפחת מ-40 שעות חודשיות.

ברק: "התרשמתי מהסינרגיה בין הבעלים למנכ"ל"

ברק עצמו, אמר היום בכנס כי "הייתי מעורב בעבר בקרנות גידור וחברות השקעה ולא נתקלתי מימי בהתעניינות רבה כל-כך וחלום גדול, שכנראה יש מאחוריו גם מדע ותנועה רחבה של מדינות העולם להסדיר את הפעילות. 

"אף אחד לא יודע לומר אם יהיו מאה מולקולות בצמח או אולי 600 או אפילו אלף מולקולות שישפיעו על אנשים שונים בצורות שונות ובקומבינציות שונות. אנחנו יודעים שגם ה-THC (המולקולה האחראית על האפקטים "הממסטלים" בקנאביס, ג"ו) וגם ה-CBD (האפקטים האנטי דלקתיים, ג"ו), הם שונים זה מזה רק בארבעה אטומים של מימן, אך אחד ממסטל והשני מרגיע. אלה חומרים שאנחנו לא מבינים באופן מלא את המכניקה של השפעתם, לא במוח ולא בגוף, אך מסתמן שבניגוד לתפיסה שהייתה לאורך השנים, כמשהו ממכר, החומר במקום זאת כבעל פוטנציאל".

לגבי אינטרקיור עצמה, סיפר ברק כי "נפגשתי עם רואי זרחיה ועם אלכס בעל השליטה, והתרשמתי עמוקות משניהם ומן הסינרגיה ביניהם. הם הביאו חזון משותף, מגובש ודי נועז, להפוך את החברה למובילה עולמית מבוססת בישראל. ההגשמה של חזון כזה דורשת הון, וההשלמה של הנפקה פרטית היא הצעד ראשון. מעורב בה גארי פגל שאני מכיר שנים. איש חד, מעמיק ומנוסה מאוד בזירה הגלובלית. איש קר-רוח ומחושב, שלהפתעתי נדלק מהחזון".

בנימה אישית אמר ברק: "אני אולי הכי מבוגר באולם הזה. אנחנו בגיל שבו מתלוצצים שאם קמת בבוקר ולא כואב לך כלום, אולי כבר עברת לצד השני בכלל. המחיר שאנשים יהיו מוכנים לשלם כדי לשפר את איכות החיים שלהם, במינימום של תופעות לוואי או אפילו עם תופעות לוואי, הוא גבוה.

"אני נותרתי גם בגילי אדם סקרן ולומד. יש לי רקע במדעים, ואני יודע שיש לי הרבה מה ללמוד ואני יודע למה לא אגיע, אבל רוצה להעמיק וללמוד ולהגיע לאן שאפשר. אני אפעל ככל יכולתי לסייע לחברה, גם בגיוסי הון, הן לאינטרקיור והן לקנדוק, לפעילות הפיתוח וגם לייצור בארץ ובעולם".

הדוחות של קנדוק, התוכניות של אינטרקיור 

אינטרקיור חשפה היום לראשונה, כאמור, את הדוחות כספיים של חברת קנדוק. זו רשמה הכנסות של כ-3.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018, לאחר הכנסות של 6.1 מיליון שקל בשנת 2017 כולה (כלומר מראה יציבות). שיעור הרווח הגולמי במחצית היה 57%.

יצוין כי קנדוק מוכרת היום בעיקר תפרחות קנאביס לצרכים רפואיים, ישירות לצרכן, אבל בשוק עתידי ייתכן שתעדיף לייצר שמנים או טבליות, ואז עלות הייצור תהיה גבוהה יותר. לקנדוק אין כרגע מפעל עיבוד קנאביס בישראל, והיא התקשרה עם שותפה ישראלית לצורך זה. במצב זה תהיה השותפה זכאית, כמובן, לחלק מן הרווח.

הרווח התפעולי של קנדוק עמד במחצית השנה על 923 אלף שקל והרווח הנקי על  660 אלף שקל. את המחצית הראשונה של 2018 סיימה קנדוק עם מזומנים בקופה בהיקף של 484 אלף שקל, ומלאי שאת שוויו העריכה ב-7.8 מיליון שקל.

ניתן לראות כי היקף הפעילות הישראלית של קנדוק, כפי שהיא מתקיימת כיום, אינו מצדיק את שווי השוק הנוכחי של אינטרקיור (כאמור, יותר מ-300 מיליון שקל), אלא בעיקר את התוכניות השאפתניות שלה. סמנכ"ל התפעול של החברה, זרחיה, הודיע היום כי החברה עומדת להיכנס כבר ב-2019 ל-10 טריטוריות חדשות, בהן היא תגדל ותשווק מוצרים באופן מקומי ואולי אף תייצא מהן. הסכום שגויס היום יספיק לתחילת התהליך הזה, אולם עיקרו ימומן, כך על פי תוכנית החברה, באמצעות ההנפקה הצפויה בארה"ב.

מטרת החברה היא לייצר 100 טונה מוצר לשנה בשנים הקרובות, ולהערכתה, היא יכולה להגיע להיקף ייצור מקסימלי של 200 טון תפרחת קנאביס לשנה. עלות הייצור של גרם תוצרת היא כדולר, לעומת 2-3 דולרים לגרם על ידי רוב החברות הקנדיות שהמוצר שלהן עומד בסטנדרט של קנאביס רפואי (אם כי ישנן בין אלה גם חברות שמייצרות בפחות).