משרד הכלכלה ממליץ על היטל של 44% על יבוא כבלים מטורקיה

בנוסף, המליץ הממונה על היטלי סחר להטיל היטל בגובה של 9.3% על יבוא של כבלי חשמל שמיובאים מהיצרנית הטורקית Pamokkale Kablo • תקופת ההיטל תהיה ל-5 שנים וזאת בעקבות תלונה שהגישה היצרנית הישראלית, סינרג'י כבלים

הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה, דני טל ממליץ להטיל היטל היצף בגובה של 44% על יבוא של כבלי חשמל למתח נמוך המיובאים מטורקיה. בנוסף, הוא המליץ להטיל היטל בגובה של 9.3% על יבוא של כבלי חשמל שמיובאים מהיצרנית הטורקית Pamokkale Kablo.

לפי המלצת הממונה טל, תקופת ההיטל תהיה ל-5 שנים וזאת בעקבות תלונה שהגישה היצרנית הישראלית, סינרג'י כבלים משדרות שנמצאת בשליטת קרן פורטיסימו.

לפי תלונת סינרג'י, כבלי נחושת שיובאו לארץ מטורקיה נמכרו במחירי היצף- כלומר נמכרו בשוק המקומי במחירים נמוכים ממחירם בשוק המוצא: "המלצתו של טל מגיעה לאחר חקירה כלכלית שנפתחה בעקבות תלונת סינרג'י שטענה כי היא מתמודדת עם יבוא של כבלי נחושת למתח נמוך מטורקיה במחירי היצף האסורים על פי חוק", נמסר ממשרד הכלכלה.

ממצאי החקירה של טל הועברו לוועדה המייעצת לשר הכלכלה והתעשייה לענייני היטלי סחר. עם קבלת המלצות הוועדה, כהן יחליט אם להטיל היטל היצף במקרה זה.

יש לציין כי בימים אלה הוועדה המייעצת להיטלי סחר דנה בסוגיית היטלי היצף בשוק המלט, וזאת בעקבות התלונה של היצרנית מלט הר טוב כי מלט שמיובא מטורקיה ונמסר בישראל במחיר נמוך, מאיים על היצור המקומי.

סינרג'י טענה בעבר כי בשל היבוא בהיצף מטורקיה היא מתקשה להתחרות במכרזים של חברת החשמל ושל גופים גדולים נוספים. כך, הפסדים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הובילו אותה לצמצום מצבת העובדים שלה מכ 250 איש לכ 90 איש בלבד.