הנפקה נולדת: HeraMED הגישה תשקיף לגיוס של כ-16 מיליון שקל באוסטרליה

החברה מנתניה פיתחה מוניטור קטן לשימוש ביתי, למעקב אחר פעימות הלב של העובר • ישראלית "ותיקה" באוסטרליה, פלואנס של רון לאודר הפועלת בתחום המים והשפכים, גייסה כ-33 מיליון דולר אוסטרלי

החברות הישראליות הקטנות ממשיכות לנהור לבורסה האוסטרלית: חברת HeraMED מנתניה הגישה תשקיף לגיוס של 6 מיליון דולר אוסטרלי, לפי שווי של כ-19 מיליון דולר אוסטרלי - כלומר גיוס של 15.8 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-51 מיליון שקל.

בכך היא צפויה להצטרף למספר דו-ספרתי של חברות ישראליות שכבר נסחרות בבורסה האוסטרלית (ASX ), ולעוד מספר חברות שנמצאות בשלבים שונים של הכנה להנפקה שם.

HeraMED ממתגת את עצמה כמי שממציאה מחדש את חוויית ההריון. החברה פיתחה מוניטור קטן לשימוש ביתי, למעקב אחר פעימות הלב של העובר, והמכשיר, ששמו HeraBeat, מתחבר גם לסמארטפון ולענן, במטרה לשמור ולחלוק את הנתונים עם אנשי המקצוע הרפואיים הרלוונטיים.

החברה פונה בעיקר לשווקים בישראל, באיחוד האירופי, בארה"ב ובאוסטרליה. לפי התשקיף, לחברה כבר יש אישורים רגולטוריים בבריטניה, בישראל ובמדינות אירופה, והיא החלה בהכנות לקראת בקשת אישור לשיווק גם בארה"ב. בישראל יש לחברה הסכם הפצה עם טבע, שלפיו אביק (חברה בת של טבע) תפיץ בבלעדיות את המוצר בישראל. ההסכם קובע שבשנה הראשונה יופצו מכשירים בהיקף מינימלי של 140 אלף דולר.

HeraMED הוקמה ב-2011 על-ידי מנכ"ל החברה, דוד גרוברמן, מהנדס ביו-רפואי, וטל סלונים, מנהל התפעול בחברה. גרוברמן יחזיק לאחר ההנפקה בכ-9.2% ממניות החברה. אחד מחברי הדירקטוריון שלה הוא דורון בירגר, לשעבר יו"ר גיוון אימג'ינג. לפי נתוני חברת המחקר IVC, היא גייסה מאז הקמתה 3.4 מיליון דולר בלבד, וכיום יש בקופתה 1.5 מיליון דולר.

בחברה מתכננים להשתמש בכספי ההנפקה לצורכי מחקר ופיתוח, שיווק ומכירות, הוצאות הנהלה וכלליות והון חוזר. כמו כן, בכוונת החברה להחזיר הלוואה בסך כ-205 אלף דולר לחברת מיתר הנדסה, שנשלטת על-ידי מנכ"ל HeraMED גרוברמן, ועל-ידי טל סלונים. את הנפקת HeraMED מלווה עו"ד אנה משה ממשרד עו"ד פרל כהן צדק לצר ברץ ומשרד רו"ח BDO.

במחצית הראשונה של 2018 החלה החברה לרשום הכנסות, בסך 27 אלף דולר אמריקאי, כאשר באותה תקופה ההפסד הנקי שלה הסתכם ב-599 אלף דולר. ב-2017 היא רשמה הפסד נקי של 788 אלף דולר.

מניית פלואנס ירדה ב-37% בשנה האחרונה
 מניית פלואנס ירדה ב-37% בשנה האחרונה

פלואנס הנפיקה מניות באוסטרליה 

בתוך כך הודיעה אתמול פלואנס, אחת החברות הישראליות הוותיקות יותר בבורסה האוסטרלית, על גיוס הון בסך 33.1 מיליון דולר אוסטרלי, בהנפקת מניות למשקיעים, ברובם מארה"ב.

פלואנס, לשעבר חברת אמפסי, שבסוף 2015 מוזגה לשלד בורסאי אוסטרלי, מספקת פתרונות בתחום המים והשפכים. ב-2017 מוזגה אמפסי ל-RWL האמריקאית שבשליטת איש העסקים רון לאודר, והחברה הממוזגת הפכה לפלואנס, ששווי השוק שלה באוסטרליה הוא 168 מיליון דולר אוסטרלי (443 מיליון שקל).

בהנפקה השתתף גם לאודר, בעל המניות הגדול בחברה, באמצעות חברת RSL. לאודר מסר: "אני שמח לראות שהאסטרטגיה של פלואנס כספקית פתרונות מים מובילה גלובלית כה מבטיחה, ובאה לידי ביטוי בצמיחה חזקה בהכנסות משנה לשנה. זה היה הרציונל שהוביל למיזוג RWL ואמפסי".

מנכ"ל פלואנס, הנרי שרבה, אמר אתמול כי "אנחנו מרוצים מגיוס ההון הזה, שבין משקיעי העוגן בו ישנם משקיעים מוסדיים אמריקאיים איכותיים. אנחנו שמחים לראות השתתפות בגיוס מצד בעלי מניות קיימים". שרבה הוסיף שהגיוס ישמש את החברה בין השאר לצורכי הון חוזר למימון פרויקטים בסין. היקף הגיוס עשוי לגדול ב-5 מיליון דולר אוסטרלי, משום שבעלי המניות קיבלו אופציה לרכישת מניות נוספות.

מחיר המניה בהנפקה עמד על 37 סנט, הנחה של כ-16% על מחיר המניה ביום המסחר שקדם להנפקה, וכתוצאה מכך נפלה אתמול מניית פלואנס ב-15.4%. היום התחזקה המניה ב-6.5%, לאחר שפלואנס הודיעה על חוזה בסך 1.7 מיליון אירו בארגנטינה.