מניית חברת הקנאביס בראשות אהוד ברק טסה 33% לאחר גיוס

אינטרקיור הודיעה על גיוס של 12 מיליון דולר לפי מחיר המשקף אפסייד של 37% • הגיוס ישמש את החברה בעיקר לפיתוח העסקי והבינלאומי של וקנדוק בתעשיית הקנאביס לשימוש רפואי • ברק: "מעולם לא שאפתי ולא נשפתי קנאביס, אבל ברור לי שהתועלות הרפואיות של הקנאביס מחייבות השקעה איכותית ומשמעותית בתחום"

אינטרקיור / צילום" ליאת מנדל
אינטרקיור / צילום" ליאת מנדל

מנייתה של חברת הקנאביס אינטרקיור  (קנדוק פארמה) זינקה היום (ד') בכ-32% בבורסה בתל-אביב, וזאת לאחר שהחברה גייסה כ-12 מיליון דולר לפי שווי של 4.45 שקלים למניה. כלומר, מדובר במחיר הגבוה ב-37% ממחיר הסגירה של המניה שלשום בבורסה בתל-אביב.

המשקיעים העיקריים בגיוס הם אלכס רבינוביץ, בעל השליטה שישקיע 22.5 מיליון שקל, וגרי פגל, מייסד GMF Capital - קרן השקעות פרטית המתמחה בטכנולוגיה, נדל"ן ומוצרי צריכה. פגל ישקיע 22.5 מיליון שקל. הגיוס ישמש את החברה בעיקר לפיתוח העסקי והבינלאומי של קנדוק בתעשיית הקנאביס לשימוש רפואי. 

אהוד ברק:"מעולם לא שאפתי קנביס"

קנדוק שמוזגה לתוך אינטרקיור עוסקת מזה 10 שנים במחקר, טיפוח, גידול ושיווק קנאביס רפואי לאלפי מטופלים במגוון התוויות המאושרות על ידי משרד הבריאות ובעלת שיתופי פעולה בארץ ובחו"ל. קנדוק פועלת תחת התקינה החדשה IMC-GAP, המאפשרת לה לספק מוצרי קנאביס גם בבתי מרקחת.

בנוסף, מחזיקה אינטרקיור 17.25% בריגנרה העוסקת במחקר ופיתוח תרופות מקור חדשניות ונמצאת בניסוי שלב 3 במחלת עיניים וניסוי שלב 2 באלצהיימר, ו-9.3% בנובלוס המפתחת טכנולוגיית תרופות ביולוגיות ממוקדות לשיפור תוצאות הטיפול בחולי סרטן מסוגים שונים. לאחרונה הודיעה נובלוס כי דירקטוריון החברה אישר את מיזוגה עם חברת CGI הנסחרת בנאסד"ק.

בחודש ספטמבר האחרון מונה אהוד ברק ליו"ר החברה מאז המניה השלימה זינוק של כ-100%. ברק מגיש היום קבלות לאחר שקיבלה עם המינוי אופציות של 5% מהחברה שנסחרות כעת ב-50% מתחת למחיר המימוש הממוצע. עם הזינוק כעת אינטרקיור נסחרת לפי שווי של 343 מיליון שקל.

יו"ר אינטרקיור אהוד ברק, אמר הבוקר: "אני גאה לפתוח את המסחר הבוקר עם הנהלת אינטרקיור וקנדוק, שותפיי להנהגת החברה, ואני שמח על ההזדמנות להיות חלק מחבורה איכותית מאוד שמשלבת חזון עם עשייה ממוקדת, בתחום שיש לו הן פוטנציאל עסקי והן השפעה רפואית חיובית מהותית. אני עדיין לומד את התחום, ומעולם לא שאפתי ולא נשפתי קנאביס, אבל ברור לי שהתועלות הרפואיות של הקנאביס מחייבות השקעה איכותית ומשמעותית בתחום. המדע החדשני והמחקר שיש כיום מאחורי פיתוח מוצרים רפואיים לטיפול במגוון של מחלות, והאסדרה הרגולטורית החזקה במתרחשת כעת בעולם, מראות את ההבנה של המגזים העסקיים, הממשלתיים והרפואיים לגבי הפוטנציאל המהותי של הקנאביס לטפל במצבים רפואיים מורכבים ולהביא לשיפור בחיים ובאיכות החיים של חולים שונים".

ברק המשיך: "קנדוק של אינטרקיור היא החברה הציבורית הראשונה והיחידה בבורסת ת"א, המחזיקה ברישיון פעיל לכל שרשרת הערך של הקנאביס לשימוש רפואי, כאשר למנכ"ל רואי זרחיה ולבעל השליטה אלכס רבינוביץ יש ידע רחב ועמוק בפיתוח מוצרי קנאביס לשימוש רפואי וביוטכנולוגיה ובדרך העסקית והכלכלית להגשים את חזונה של החברה להפוך למובילה בתחום זה. אנחנו פועלים לבסס חברה גלובלית, ועל רקע זה בוחנים כעת את האפשרות להתחיל להיסחר בבורסת נאסד"ק, ופועלים להגדלת כושר הייצור והשיווק של החברה בארץ ובחו"ל."

יניב הירש, מיחידת המדדים של הבורסה: "קנדוק הינה אחת משמונה החברות היחידות בישראל אשר בבעלותן רישיון פעיל ממשרד הבריאות לגידול קנאביס רפואי והפצתו לאלפי מטופלים בישראל והיא בעצם היחידה שהיא גם ציבורית. לחברה מוכנות מלאה לייצוא אם וכאשר זה יאושר ע"י הרגולטור. מרגע שהחברה הודיעה על כך שהיא מרחיבה את הפעילות לתחום הקנאביס ועקב הצטרפותו של יו"ר הדירקטוריון החדש, מר אהוד ברק, שגם תרמה רבות לאמון הציבור בחברה, תשואת המניה עלתה בלמעלה מ-1,000%. יותר מ-50% מהמשקיעים בחברה הם גופים מוסדיים והציבור הרחב. אנו מאמינים כי כניסתה של החברה למדדי הבורסה - ת"א-AllShare, ת"א-צמיחה, ת"א גלובל-בלוטק ות"א-ביומד תסייע לחברה לצמוח, לטובת ציבור המשקיעים שלה וגם לטובת המטופלים שלה ואנחנו מקווים שהחברה תשמש דוגמא לחברות ביומד נוספות שיבינו כי הבורסה יכולה לשמש עבורן כמנוע צמיחה המאפשר להם להתפתח ולגדול".