נעילה שלילית בארה"ב: נאסד"ק נפל ב-1.6%; אמזון ובואינג נפלו בכ-6%

ממשל טראמפ עשוי להטיל מס נוסף על סחורות מסין • דאו ג'ונס נפל בכ-1%, S&P 500 איבד 0.6% • נטפליקס איבדה כ-5% • נעילה חיובית באירופה • עונת הדוחות בארה"ב נמשכת: דריכות לקראת פרסום תוצאות פייסבוק מחר

בורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס
בורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

22:00

המסחר בארה"ב ננעל הערב בירידות, לאחר שנפתח בעליות. כך, נאסד"ק נפל ב-1.6%, דאו ג'ונס איבד כ-1% ו-S&P 500 ירד ב-0.6%. מניות בואינג  ואמזון  הובילו את הירידות במסחר היום. גם מניית נטפליקס  נפלה בחדות. 

מניות הבנקים בלטו בעליות. ג'י.פי מורגן צ'ייס  ווולס פארגו  עלו במעל ל-1%. 

21:00

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו בירידות שערים. דאו ג'ונס , S&P 500  ו-נאסד"ק  נסחרים בירידות לאחר הדיווח כי ארה"ב עשויה להטיל מכסים נוספים על סין. מניית בואינג  מאבדת מעל ל-7%. 

מניות הטכנולוגיה יורדות בחדות. כך, אמזון  נופלת מעל ל-7%, נטפליקס  בכ-5% ופייסבוק  בכ-2.6%. 

במקביל, מניות הבנקים עולות. ג'י.פי מורגן צ'ייס , גולדמן סאקס גרופ  וסיטיגרופ  נסחרות במגמה חיובית. גם SPDR S&P Bank  עולה. 

20:20

מדד דאו ג'ונס  עבר לירידות בעקבות דיווח "בלומברג" כי ממשל טראמפ מתכוון להטיל מכס על כל הסחורות הנותרת מסין (בהיקף 257 מיליארד דולר) אם שיחות הסחר בין ארה"ב לסין יעלו על שרטון. בתגובה נפלה גם מניית בואינג 

מדד נאסד"ק יורד בהובלת מניות אמזון  ונטפליקס . גם פייסבוק  יורדת במסחר. 

20:00

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, לאחר שמדד נאסד"ק  עבר לירידות בשנית. דאו ג'ונס  ו-S&P 500  נסחרים בעליות. 

נאסד"ק יורד בהובלת מניות אמזון  ונטפליקס 

19:10

נעילה חיובית בבורסת אירופה: פוטסי , קאק , דאקס  וסטוקס 600  נסגרו במגמה חיובית. מדד נאסד"ק  עבר לעליות במסחר בארה"ב, לאחר שירד מעט בשעה האחרונה. דאו ג'ונס  ו-S&P 500  ממשיכים להיסחר בעליות. 

18:20

מדד נאסד"ק  עבר לירידות בהובלת מניית אמזון . דאו ג'ונס ו-S&P 500 ממשיכים להיסחר בעליות. גם המדדים באירופה נסחרים בשעה זו בעליות. 

מניות הבנקים בארה"ב עולות: ג'י.פי מורגן צ'ייס , גולדמן סאקס גרופ  וסיטיגרופ  נסחרות בעליות שערים. גם SPDR S&P Bank  עולה. 

17:10

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות שערים. גם הבורסות באירופה נסחרות במגמה חיובית. כך, פוטסי , קאק , דאקס  וסטוקס 600  עולים. 

מדד דאו ג'ונס  עולה בהובלת מניית מרק  וג'י.פי מורגן צ'ייס . מדד S&P 500  עולה בהובלת סקטור ההייטק, הסקטור הפיננסי וסקטור החומרים. נאסד"ק  עולה בהובלת מניית פייסבוק .

גמידה סל עולה ב-6.6% בנאסד"ק אחרי ההנפקה בחמישי בלילה. החברה יצאה לגייס 50-60 מיליון דולר, לפי שווי של כ-275 מיליון דולר "לפני הכסף", ובפועל גייסה את ה-50 מיליון דולר שלהם הזדקקה, אך במחיר נמוך יותר - 165 מיליון דולר לפני הכסף ו-215 מיליון דולר אחרי הכסף.

מניית רד האט  מזנקת בחדות בשל עסקת הרכישה עם IBM. 

מניית HSBC עולה ב-5.3% בבורסות לונדון לאחר שהבנק דיווח על דוחות חזקים. הבנק האיטלקי Banco Bpm מוסיף 5.8% לאחר שחברת הדירוג S&P גלובל השאירה את דירוג ההשקעות של איטליה על כנו. 

מניות יצרניות הרכב פולקסווגן  ו-Daimler  עולות לאחר דיווח כי סין חתכה את המכסים על רכישת רכבים. 

היואן הסיני רשם שפל של 10 שנים מול הדולר, וזאת למרות האזהרה ששיגרה סין בסוף השבוע האחרון למשקיעים להפסיק להמר על ירידת המטבע הסיני.

15:30

המדדים המובילים בוול סטריט עולים ביום המסחר הראשון לשבוע המסחר בארה"ב. מדד הנאסד"ק קופץ 1.3%, הדאו ג'ונס עולה 0.8% ומדד S&P 500 עולה 1.3%.

באירופה מדד הדאקס מטפס היום ב-2% לאחר שירד ב-7% מתחילת אוקטובר, וזאת על רקע הודעתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על פרישה.

12:45

בורסות אירופה נסחרות בעליות נאות כאשר מדד הדאקס מזנק ב-1.8% על רקע פרישתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מראשות המפלגה. לפי הדיווחים בגרמניה, מרקל לא תרוץ מחדש לראשות המפלגה - תפקיד שהיא מחזיקה בעקביות מאז שנת 2000 - בבחירות הפנימיות שיתקיימו בדצמבר הקרוב. עם זאת, היא מתכוונת להמשיך ולכהן כקאנצלרית גרמניה ולעמוד בראש הקואליציה הרחבה, שספגה הפסדים כבדים בבחירות המקומיות ובסקרים שהתקיימו בשבועות האחרונים. 

10:05

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס  עולה 0.6% בפתיחה, מדד הפוטסי  מטפס בשיעור דומה ואילו מדד קאק 40  הצרפתי יורד ביותר מ-1%.

09:30

שבוע המסחר בבורסות אירופה צפוי להיפתח בטריטוריה החיובית, בעוד החוזים העתידיים על מדד הדאקס הגרמני עולים ב-0.4%.

המדדים המובילים בבורסות אסיה נסחרים ברקע למתיחות הגוברת סביב מלחמת הסחר בין בין לארה"ב. המסחר בבורסה בשנחאי ננעל בירידה של 2.4%, מדד ההאנג סנג טיפס 0.3%. מדד הניקיי ביפן משיל 0.16%.

נציין כי ביום שישי האחרון המדדים בוול סטריט רשמו ירידות של עד 2%. לדברי יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות: "הכוחות לירידות בשוקי המניות עדיין קיימים אך מחירי המניות הפכו הוגנים יותר ביחס לתשואות, אחרי המלצה לאחזקת חסר בכל התקופה האחרונה, אנחנו מציעים להתחיל במהלך של הגדלת משקל איטית במניות לתוך ימים של ירידות".

"בשבוע שעבר המלצנו לחכות לתוכנית בסין לפני כניסה לשוק, אחרי פרסום חלק מהתוכניות והבטחה לנוספות, אנחנו ממליצים לשקול הסטה מחודשת ואיטית לעבר השוק הסיני שבעינינו נחשב זול במיוחד", המשיך חברון. "עונת הדוחות בוול סטרייט בשיאה לאחר ש-48% מהחברות ב-S&P 500 דיווחו - 77% מהן היכו את תחזית הרווח וביותר מ-6.5% (מעל הממוצע ב-5 השנים האחרונות). אבל רק 59% היכו את תחזית המכירות. השבוע מגיע הרגע הקריטי של אפל, עליבבא, GE ופייסבוק. אחרי רבעון שני חלש וספק התאוששות מפרשת קיימברייג, לפייסבוק יש סיכוי טוב להתאושש עם דוח חזק, בוודאי בהשראת טוויטר. הדוח המעניין הבא מבחינתנו הוא דווקא של GE שמנסה לצאת לדרך חדשה, בעזרת המנכ"ל החדש ודגש על עסקי האנרגיה. דוח נוסף שייצר הרבה מאוד עניין הוא ענקית האונליין הסינית עליבבא. אחרי שאיבדה כ-30% מרמת השיא שלה המשקיעים ירצו לדעת עד כמה הצרכנים הסינים בכלל מושפעים לרעה ממלחמת הסחר ארה"ב- סין".

נזכיר כי בשל המעבר לשעון חורף בישראל, המסחר בוול סטריט יחל בשעה 15:30 (שעון ישראל) ויסתיים בשעה 22:00. בשבוע הבא בארה"ב המחוגים יזוז גם כן בהתאם לשעון חורף והמסחר יתנהל בשעות 16:30 עד 23:00 (שעון ישראל), כרגיל.

לאחר האכזבה מדוחות גוגל ואמזון שפורסמו ביום חמישי, מחר (ג'), לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, תפרסם ג'נרל אלקטריק את תוצאות הרבעון השלישי. ענקית הקמעונות איביי והרשת החברתית פייסבוק יפרסמו היום את דוחותיהן לאחר נעילת המסחר. תחזיות השוק עומדות על רווח של 1.46 דולרים למניית פייסבוק.

חברת השבבים הישראלית טאואר, בניהולו של ראסל אלוונגר, תפרסם הבוקר את תוצאותיה. זאת, לאחר האכזבה שנחלה ברבעון הקודם כשפספסה את התחזיות המוקדמות של השוק.

האירועים שצפויים לרכז עניין השבוע בוול סטריט

ענקית הטכנולוגיה IBM הודיעה אתמול כי היא רוכשת תמורת 34 מיליארד דולר את Red Hat - מהחברות הגדולות והמוכרות בעולם הקוד הפתוח, ובין המפיצות הגדולות בעולם של מערכת הפעלה מבוססת לינוקס. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שביצעה IBM בתולדותיה.

הבחירות בברזיל

ז'איר בולסונרו סחף את אזרחי ברזיל וניצח את הבחירות לנשיאות עם 55% מקולות הבוחרים. בכך משך בולסונרו את האומה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית בחדות ימינה, והצטרף לשורה מתארכת של מנהיגים ואומות בעולם המושפעים מהמגמה הלאומנית. כלכלנים מעריכים כי כלכלתה האיטית של ברזיל אמורה לקבל זריקת עידוד מבחירתו של בולסונרו ומתוכניותיו לבצע רפורמה במערכת הפנסיה חדלת הפירעון של המדינה, למכור נכסים ולצמצם את הסחבת הביורוקרטית בברזיל.

 

06:30

שבוע המסחר בבורסות העולם נפתח היום (ב'), על רקע הירידות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בבורסות וול סטריט. ביום שישי האחרון מדד נאסד"ק נפל בכ-2%, וזאת כשברקע נתון הצמיחה של הכלכלה האמריקאית דווקא עלה על תחזיות השוק, וארה"ב רשמה צמיחה של 3.5% ברבעון השלישי של השנה.

הירידות שנרשמו בשוקי ההון בעולם בשבועיים האחרונים איפסו את התשואה המצטברת בשוק האמריקאי מתחילת השנה והעמיקו את התשואה השלילית באירופה ובשווקים המתעוררים.

בשעה זו נסחרות הבורסות באסיה במגמה מעורבת: מדד ניקיי  היפני ומדד קוספי  הקוריאני עולים, ולעומתם מדד שנחאי  ומדד הנג סנג  יורדים.