הפרקליטות: יו"ר לשכת עוה"ד אפי נוה יועמד לדין בכפוף לשימוע

זאת בגין עבירות של קשירת קשר לעוון, יציאה מישראל וכניסה לישראל שלא כחוק בצוותא וקבלת דבר במרמה בצוותא - לאחר שנתפס בנתב"ג כשהוא מסייע לאישה לעבור את הגבול מבלי להחתים דרכון • בא-כוחו של נוה: "אין כל יסוד להעמדתו לדין; הודעת הפרקליטות שגויה"

מכה ליו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה: פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, החליט היום (א') לקבל את המלצת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ופרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ולהודיע לבא-כוחו של עו"ד אפי נוה, יושב ראש לשכת עורכי הדין, כי לאחר בחינת חומר החקירה בתיק בעניינו, הפרקליטות החליטה להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, זאת בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לעוון, יציאה מישראל וכניסה לישראל שלא כחוק בצוותא וקבלת דבר במרמה בצוותא. 

על-פי חומר החקירה, נוה ואישה שהייתה עמו החליטו לצאת יחד לחו"ל. השניים, נטען, קשרו קשר להסתיר ולהעלים במרמה ושלא כחוק את יציאת האישה מגבולות ישראל וכניסתה חזרה לגבולות ישראל, ולמנוע במרמה ושלא כחוק את תיעוד הכניסה והיציאה הרשמיים ברישומי המעברים.

על-פי החשד, נוה הזדהה בפני העמדה הממוכנת המוציאה אישור מעבר (גייט פאס) ליוצאים לחו"ל, וקיבל את אישור המעבר. לעומת זאת, האישה שיצאה עמו לא הזדהתה בעצמה, לא בפני בקר גבולות ולא בפני עמדה ממוכנת, וממילא לא קיבלה גייט פאס.

על-פי החשד, עם קבלת הגייט פאס, מסר אותו נוה לידי האישה, והיא עברה בשער המעבר באמצעותו. במקביל נצמד נוה אל גבה של אישה אחרת שעברה בשער המעבר באמצעות הגייט פאס של עצמה, צעד מאחוריה ובעקבותיה בזריזות וכך השתחל ועבר בשער המעבר יחד עמה בו-זמנית. בדרך דומה, נטען, פעלו השניים עת חזרתם לישראל, אזי נצמד נוה לאישה שחזרה עמו.

לדברי משרד המשפטים, באופן זה הוסתרו והועלמו לכאורה יציאתה וכניסתה של האישה מישראל ולישראל, ונמנע תיעודן הרשמי בתיעוד המעברים, וזאת במרמה ושלא כחוק.

בעת החזרה, בקרית גבול שהוצבה ושהתה בסמוך לשערי מעבר אלה הבחינה בהתנהלותם של נוה והאישה, ניגשה אליהם ותשאלה אותם תשאול ראשוני בנושא. לפי הנטען, במהלך תשאול זה הציגו השניים מצג כוזב לפיו אינם יודעים במה מדובר. נוה אף טען בפני הבקרית בכזב כי הוא כלל לא מכיר את האישה.

בגין כל אלה הפרקליטות שוקלת להעמיד את נוה לדין, בכפוף לשימוע שיתקיים, ככל שיתבקש, בפני פרקליטות המחוז.

מעו"ד בעז בן-צור, בא-כוחו של עו"ד אפי נוה, נמסר: "כפי שהבהרנו בעבר, אין כל יסוד להעמדתו לדין של מר נוה ושל בת זוגו. הודעת הפרקליטות שגויה, והדברים יתבררו אל נכון בהליך השימוע".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "כל רגע נוסף בו נותר עו"ד נוה בתפקידו בוועדה למינוי שופטים, למרות הודאתו בביצוע עבירות חמורות, מהווה פגיעה אנושה באמון הציבור ברשויות השלטון ובוועדה למינוי שופטים בפרט. בעקבות החלטת הפרקליטות אנו קוראים פעם נוספת לשרת המשפטים איילת שקד וללשכת עורכי הדין להפסיק את כהונתו של עו"ד נוה בוועדה - או לחלופין להשעותו לאלתר ולמנות לו ממלא-מקום".

■ חזקת החפות: עו"ד אפי נוה לא הורשע בכל עבירה, ועל כן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. ההחלטה להעמידו לדין כפופה לשימוע שייערך לו על-ידי פרקליט המדינה. יש לזכור כי חשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.