בקרוב: 100 דירות להשכרה ארוכות טווח בכרמיאל

מדובר במכרז של החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל שתוצאותיו פורסמו היום • במכרז זכתה חברת צ.מ.ח המרמן שנכנסת לראשונה לתחום הדיור להשכרה • ההצעה הזוכה עמדה על כ-10 מיליון שקל והפרויקט יכלול 100 דירות להשכרה לצד 76 דירות למכירה בשוק החופשי

הדמיה בכרמיאל / קרדיט הדמיה : 3 ddesign
הדמיה בכרמיאל / קרדיט הדמיה : 3 ddesign

הצלחה במכרז להשכרה ארוכת טווח בעיר כרמיאל. חברת צ.מ.ח המרמן היא החברה הזוכה במכרז דיור להשכרה שפרסמה המדינה בעיר. מדובר במכרז שפרסמה החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' יחד עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית פרויקט השכרה ארוך טווח בעיר שיכלול 175 דירות סך הכל. הצעתה הזוכה של החברה עמדה על כ-10 מיליון שקל, וכמו בכל מכרז דומה שפרסמה המדינה מדובר בפרויקט אותו תבנה, תנהל ותפעיל החברה למשך השנים הקרובות. לאחר תום התקופה במסגרתה לא תוכל החברה למכור הדירות המיועדות להשכרה, ניתן יהיה למכור גם את הדירות שמיועדות להשכרה ארוכת טווח. נציין כי לעומת רוב המכרזים של דירה להשכיר במסגרתם תקופת ההשכרה עומדת על 20 שנה, בכרמיאל מדובר ב-15 שנה בלבד.

הפרויקט עתיד להיבנות בשכונת רמת רבין בעיר והוא כולל 100 יחידות דיור להשכרה, לתקופה של 15 שנים ועוד 76 יחידות דיור שיוצעו למכירה בשוק החופשי. בנוסף, יכלול הפרויקט גם שטח מסחרי בן 750 מ"ר שיוקם בכיכר המרכזית של השכונה. על פי התב"ע, מדובר בבינוי של בניינים בני שלוש וארבע קומות. בדומה למכרזים אחרים של דירה להשכיר ורמ"י, 25% מהדירות יושכרו לזכאי משרד הבינוי והשיכון במחיר הנמוך בכ-20% משווי השוק. שאר הדירות המיועדות להשכרה יושכרו במחירי שוק חופשי.

I12
 I12

עוד נציין כי המכרז שנסגר כעת נדחה מספר פעמים בשל ביקוש נמוך מצד המציעים. בגלגול הראשון של המכרז שיעור הדירות להשכרה לעומת דירות למכירה היה גבוה יותר ועמד על 133 דירות להשכרה אל מול 44 דירות למכירה בלבד. עוד שינוי במכרז נגע לקיצור תקופת ההשכרה ל-15 שנים וגם הוזלה של דמי הפיתוח.

שר האוצר משה כחלון אמר היום כי: "האחריות שלנו היא לספק דיור במחיר הוגן לזוגות הצעירים ולכל מי שאין בבעלותו דירה. השכרה לטווח ארוך הוא כלי מרכזי לפתרון משבר הדיור, כחלק מהמאמץ הלאומי שאנחנו מובילים. אני מברך על הפרויקט שיצא בקרוב לדרך בכרמיאל ומצטרף לפרויקטים של מחיר למשתכן שאנחנו מקדמים בעיר. שכירות ארוכת טווח הוא פתרון מקובל בעולם לציבור רחב שלא מעוניין או לא יכול לרכוש דירה. אפשרות ההשכרה לטווח ארוך שאנו מציעים בכרמיאל מתווספת לבניית 800 דירות בתכנית מחיר למשתכן בעיר. נמשיך לספק את הפתרון הזה ברחבי הארץ בשנים הקרובות".

משה כחלון/צילום: שלומי יוסף
 משה כחלון/צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי הוסיף כי: "בשלוש השנים האחרונות, אנו בדירה להשכיר עוסקים במימוש החזון של בניית מערך דיור להשכרה ארוכת טווח בדומה למתכונת הדיור המקובלת ביותר בעולם המערבי. עד כה שווקו כ- 5,000 יחידות דיור ואנו רואים כי מיטב היזמים, אליהם מצטרפת כעת צ.מ.ח המרמן, לוקחים חלק במימוש החזון. אנו משקיעים בתכנון ובאיכות הפרויקטים, תוך שימת דגש על עירוב שימושים, ומקפידים שלשכונות החדשות המתוכננות יהיו דרכי גישה נוחות, חיבור לתחבורה ציבורית וקירבה לאזורי מסחר ותעסוקה. בהנחיית שר האוצר ומטה הדיור, החברה ורמ"י ימשיכו לפרסם מכרזים נוספים בכמות משמעותית במהלך החודשים הקרובים".

עוזי לוי ומשה כחלון / צילום: רפי דלויה
 עוזי לוי ומשה כחלון / צילום: רפי דלויה

חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן שזכתה כאמור במכרז אמר היום לאחר פרסום תוצאות המכרז כי: "צמח המרמן רואה בדיור להשכרה ארוכת טווח כיוון פעולה חדש וחשוב לחברה. זוהי הצלחה ראשונה ופריצת דרך חשובה וחיונית למשק המגורים בפריפריה בישראל. לחברת צמח המרמן יש ניסיון רב בבניה למגורים בכרמיאל. במהלך השנים בנינו מספר פרויקטי מגורים בעיר, בהיקף של מאות יחידות דיור, ואני שמח להמשיך את הבניה בעיר. דיור להשכרה ארוכת טווח נתמך כיום על ידי 'חוק עידוד השקעות הון לדיור להשכרה ארוכת טווח', חוק זה איננו מספק כיום תמריצים מספיקים לדיור להשכרה ואנו מצפים שיתוקן ביוזמת משרד האוצר כך שיתמרץ הקמת מתחמי דיור כאלו במיוחד בפריפריה, בה התחלות הבניה נפגעות במיוחד".

ראש העיר כרמיאל, עדי אלדר התייחס אף הוא למכרז ואמר: "פרויקט דירה להשכיר הוא פרויקט חשוב הנותן מענה מגורים לזוגות צעירים ולאוכלוסיות ללא בית".