משלמת מחיר על הכשלת מיזוג רשת וערוץ עשר? הוקפא מינוי שמאלוב-ברקוביץ' ליו"ר הרשות השנייה

זאת בעקבות מכתב תלונה שהגיע למשרד התקשורת בבקשה שלא לאשר את המינוי מחדש על רקע התנהלותה של שמאלוב-ברקוביץ' בבקשת המיזוג בין ערוץ עשר לרשת • ל"גלובס" נודע כי מכתב דומה נשלח גם לחברי ועדת גילאור שאמורים לאשר את המינוי

האם מינויה מחדש של יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', נמצא בסכנה על רקע התנהלותה בסוגיית מיזוג ערוץ עשר ורשת? ל"גלובס" נודע כי אתמול הגיע למשרד התקשורת מכתב עם בקשה שלא לאשר את מינויה מחדש של שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה, זאת על רקע התנהלותה במיזוג. בחברת חדשות עשר, נציין, מכחישים כי המכתב הגיע מהם. 

שמאלוב-ברקוביץ' מונתה לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה לפני שנה, באוקטובר 2017, עם פרישתה של היו"ר הקודמת, אוה מדז'יבוז'. 

מינויה של שמאלוב-ברקוביץ' אמור להגיע לוועדת גילאור הבודקת ומאשרת מינויים בכירים בחברות ממשלתיות, יחד עם 15 חברי מועצה חדשים שאותם אמורה הוועדה לאשר. הקדנציה של המועצה הקודמת אמורה הייתה להסתיים באוקטובר, אך היא תישאר בתוקף עד לאישור המועצה החדשה. לאחר האישור אמורה הרשימה לעבור את אישורה של הממשלה. 

תהליך בחירת מועצת הרשות החדשה יצא לדרך בחודש מאי, ובמשרד התקשורת הרכיבו רשימה של 15 חברי מועצה שאמורה לעבור לוועדת גילאור. כחלק מהתהליך אמורה המחלקה המשפטית לעבור על כל המועמדים ולבחון אותם באספקטים משפטיים ואז לצרף המלצה לעמידה בקריטריונים. על פניו, שמאלוב-ברקוביץ' עברה את התהליך לפני כשנה, עת הצטרפה למועצת הרשות השנייה, ויש שסברו כי אישור המינוי שלה מחדש הוא פרוצדורלי בלבד. יתרה מכך, רק לאחרונה האריך שר התקשורת, איוב קרא, את מינויה למשך 4 שנים נוספות. 

כעת צפוי משרד התקשורת לעכב את העברתה של רשימת המועמדים כדי לבדוק את התלונה שהגיעה. נדגיש כי במשרד התקשורת מסרבים היום לגלות מי שלח את מכתב התלונה שהגיע, אך מאשרים כי אכן הגיע מכתב שלא ניתן להתעלם ממנו. כמו כן, ל"גלובס" נודע כי מכתב דומה שוגר גם לחברי ועדת גילאור עצמם, שבו הם מתבקשים שלא לאשר את מינויה של שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה.

בחברת חדשות עשר נשמעה בשבועות האחרונים ביקורת נוקבת לגבי תפקודה של שמאלוב-ברקוביץ' בנושא המיזוג בין ערוץ עשר ורשת והסיבות שהניעו אותה לכאורה באופן ניהול התהליך. אנשי חדשות עשר הביעו לא אחת עמדה לפיה יו"ר מועצת הרשות השנייה ניסתה לחבל במיזוג מתוך שיקולים זרים. באחת מאסיפות העובדים של הערוץ, אנשי הוועד של ערוץ עשר אף האשימו את שמאלוב-ברקוביץ' באופן גלוי וטענו כי היא "פועלת בדרכים שקריות ובאופן נבזי כדי לחבל במיזוג ערוץ עשר-רשת ולחסל את חדשות עשר... מניעיה לא כשרים ולא ברורים, והיא מנסה לדחות את ההצבעה על המיזוג כדי להחליף חברים במועצה שמתנגדים בתוקף לעמדתה". 

מטעם יוליה שמאלוב-ברקוביץ' נמסר בתגובה: "כל פעולותיה של יו"ר הרשות השנייה עולות בקנה אחד עם רצון המחוקק - הבטחת גיוון תקשורתי על גבי המסך. כל ניסיון לפגוע בה מונע מטעם בעלי עניין אשר עושים שימוש בעובדיהם, שעה שהאינטרס הציבורי הוא מהם והלאה".