סגירה חיובית בת"א: סלקום זינקה 5% ברקע להעלאת מחירים

מניות הסלולר הגיבו בעליות להודעת סלקום על העלאת תעריף הסלולר למשתמשים חדשים • מניית פועלים עלתה ב-0.8%, טבע איבדה 2.2%, פריגו איבדה 1.6% • מנכ"לית בנק לאומי ויו"ר הבנק הגיעו לשימוע היום בבוקר בוועדת החקירה הפרלמנטרית להסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים - ועדת "הטייקונים"

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה, וזאת למרות הירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בבורסות וול סטריט. 

מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי מהותי, מדד ת"א 90 טיפס 0.4%, מדד הבנקים עלה ב-0.6% ומנגד מדד הביומד איבד 0.85%. 

מניית לאומי  עלתה ב-0.1% וזאת כשברקע מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, והיו"ר ברודט, ענו הבוקר לשאלות ועדת החקירה הפרלמנטרית להסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים.

מניית פועלים  עלתה ב-0.8%, טבע  איבדה 2.2%, פריגו  איבדה 1.6%, מניית מזרחי טפחות  עלתה 1.6%, נייס  איבדה 2% ומניות הסלולר סלקום  ופרטנר  קפצו 5% ו-3.2% בהתאמה.

גזית גלוב  נסחרה על רקע המלצה של אנליסט הנדל"ן של אי.בי.אי, שהעריך בעקבות סיור בברזיל כי לפעילות הנדל"ן של גזית גלוב במדינה יש פוטנציאל חיובי, אבל זה תלוי מאוד במצב הכלכלי בברזיל.

ביום חמישי הורידה חברת הדירוג מידרוג את דירוג האג"ח של אינטרנט זהב  בשתי רמות, מ-Baa3 ל-Ba2. נציין כי אג"ח ד' של אינטרנט זהב ייגרעו ממדדי התל בונד ביום ראשון הבא.

ישראל קנדה במו"מ לרכישת חלקה של יורוקום במידטאון ת"א.

בית ההשקעות אפסילון צפוי להקים פעילות הוסטינג עם חברת טקטון של שחר רג'ואן.

16:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב עברו להיסחר בעליות, כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.1% ומדד ת"א 90 מטפס 0.6%. 

מניות הסלולר סלקום ופרטנר בולטות עם עלייה של3.7% ו-5.1% בהתאמה, וזאת לאחר שסלקום הודיעה על העלאת מחיר הסלולר למשתמשים חדשים החל מנובמבר הקרוב. נזכיר כי ברבעון האחרון סלקום רשמה הפסד של 30 מיליון שקל ברבעון, מה שהביא את החברה לשנות את מודל התמחור.

14:40

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בירידות: מדדי ת"א-35  ות"א-125  נסחרים בירידות שערים. גם ת"א-ביומד  יורד, בהובלת מניות ביוליין  וכלל ביוטכנו . מדדי ת"א-טכנולוגיה , ת"א-בנקים  ות"א-נדלן  עולים. 

אופקו , לייבפרסון  ובזק  בולטות בעליות במדד ת"א-35. טבע , פריגו  ונייס  בולטות בירידות במדד.

12:00

מניית סלקום מזנקת בעקבות ההודעה על שינוי מבנה החבילות שלה - ובמילים פשוטות מעלה מחירים - החל מחודש נובמבר הקרוב.

העיקרון העומד מאחורי התוכניות החדשות של סלקום הוא ביטול המחויבות לשנה לתוכנית והחרגת האפליקציות המרכזיות שבהן נעשית מרבית הגלישה (אינסטגרם, ווייז, וואטסאפ ופייסבוק), כך שלא ייכללו בחבילת הגלישה ויהיו חופשיות לשימוש ללא הגבלה.

המחיר בממוצע עולה ב-10 שקלים לחבילה החל מנובמבר כאמור. המנייה מזנקת.

מניית פרטנר  קופצת.

11:00

ממשיכה המגמה השלילית בבורסת ת"א. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים ירידות. מדד הנפט והגז  מזנק. 

הבוקר נפתח דיון של ועדת החקירה הפרלמנטרית בכנסת לגבי האשראי ללווים הגדולים, בהשתתפות ראשי בנק לאומי , היו"ר דוד ברודט, והמנכ"לית, רקפת רוסק-עמינח. בפתח הדברים התייחס יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, לעניין "הסודיות הבנקאית" בגינה הבנקים לא העבירו לוועדה חומרים על לווים ספציפיים.

קמטק  קופצת בלמעלה מ-4%. אופקו  עולה גם היא. עוד בולטות בעליות בי קומיונקיישנס ,רבוע נדלן ,צור , שלאג , רציו , לייבפרסון , אייאיאס , דלק קידוחים , ישראל קנדה , אלקו  וגילת .

בולטות בירידות טבע , נייס , פריגו , שפיר הנדסה ,המלט , טאואר מטריקס  , חילן  ומיטרוניקס .

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום במגמה שלילית. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים ירידות עם פתיחת המסחר. 

מדד הנפט והגז רושם עליות קלות לאחר הדיווח הבוקר על כך שנובל אנרג'י ודלק קידוחים  התחילו במשא ומתן יחד לאפשרות הולכת גז טבעי למצרים באמצעות מערכת ההולכה. מדד הבנקים  גם הוא בעליות.

קבוצת ברן דיווחה הבוקר כי חברת ברן ישראל  זכתה במכרז למתן שירותי ניהול, תיאום ופיקוח למקטע בפרויקט "הנתיבים המהירים" של נתיבי איילון. ברן תנהל ותפקח על הקמת הקטע המרכזי בנתיב, וזאת בתמורה מוערכת של כ-15 מיליון שקל.

בולטות בעליות אופקו, שעולה בלמעלה מ-3.5%. עוד בולטות קמטק , אשטרום נכסים , ואנרג'יקס .

בולטות בירידות מג'יק , אודיוקודס , טבע , נייס  ופריגו .

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום, יומו הראשון של שבוע המסחר, על רקע הירידות החדות בהן ננעלו בורסות ארה"ב בסוף השבוע. 

מדד דאו ג'ונס  ירד ב-298 נקודות, לאחר שכבר איבד 539 נקודות בשפל היומי. בסיכום שבועי איבד המדד 3%. מדד נאסד"ק  צלל ב-2.1%, לאחר שכבר איבד יותר מ-3% במהלך המסחר, ובסיכום שבועי נחתך ב-3.8%. S&P 500  ירד ב-1.7%, ונכנס לזמן קצר לטריטוריה של תיקון - יותר מ-10% מתחת לשיא שלו ב-52 השבועות האחרונים. בסיכום שבועי השיל המדד 3.9%. הדאו וה-S&P עברו לירידות מתחילת 2018.

ביום ה' איבד מדד ת"א-35  1.5% מערכו,  מדד ת"א-90 ירד 0.9%, מדד הבנקים  ירד 1.2% ומדד ת"א ביומד  איבד 1.4%.

מניית לאומי  איבדה 1.3% במחזור הגבוה בשוק, אחריה מניית כיל  שנפלה 3.4%, טבע  איבדה 3.5%, ומנגד סודהסטרים  עלתה 0.55% וטאואר  שאמורה לפרסם מחר (ב') את דוחותיה הכספיים סיימה את היום בעלייה של 0.4%.

מנכ"לית בנק לאומי , רקפת רוסק עמינח, ויו"ר הבנק, דוד ברודט, יגיעו לשימוע היום בבוקר בוועדת החקירה הפרלמנטרית להסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים - ועדת "הטייקונים". זאת אחרי שביום ראשון האחרון הגיעו לוועדה מקביליהם מבנק הפועלים, המנכ"ל אריק פינטו והיו"ר עודד ערן.

החברות נתיבי גז ודלק קידוחים  מדווחות הבוקר כי נובל אנרג'י ודלק קידוחים התחילו במשא ומתן יחד לאפשרות הולכת גז טבעי למצרים באמצעות מערכת ההולכה, לאחר שהצדדים קיימו בחינות ראשוניות של ההיבטים הטכניים של האפשרות האמורה.

ביום שישי השלימה גמידה סל את הנפקתה בנאסד"ק. בעלי המניות העיקריים בחברה טרם ההנפקה היו נוברטיס (21%), אלביט מדיקל וכלל ביוטכנולוגיה (כל אחד 18%). כפי שדיווחנו ב"גלובס", גמידה סל יצאה לגייס 50-60 מיליון דולר, לפי שווי של כ-275 מיליון דולר "לפני הכסף", ובפועל גייסה 50 מיליון דולר, הסכום שנזקקה לו, אבל במחיר נמוך יותר - 165 מיליון דולר "לפני הכסף" ו-215 מיליון דולר "אחרי הכסף".