דוחות חברות הטכנולוגיה: מי זינקה, מי נפלה, ולמה בזוס צריך לדאוג?

אמזון סופגת מכה לקראת עונת החגים • אלפבית מסתבכת על רקע הטרדות מיניות • מיקרוסופט מתקשה להמריא למרות נתונים טובים • אינטל מסתדרת מצוין גם בלי מנכ"ל קבוע • טוויטר מקבלת זריקת עידוד • נטפליקס מפתיעה לטובה • כך נראה הרבעון של חברות הטק הגדולות - רגע לפני שאפל ופייסבוק נכנסות לתמונה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: מייק בלייק, רויטרס
ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: מייק בלייק, רויטרס

על רקע הטלטלות העזות בנאסד"ק בשבוע האחרון, עונת הדוחות הרבעוניים בעולם הטכנולוגיה נמצאת בעיצומה. רבות מהחברות כבר פרסמו את תוצאותיהן הכספיות לתקופה שבין יולי לספטמבר 2018, ונראה שהסיכום המדויק ביותר עבורן הוא "זה מורכב". אם ברבעונים קודמים אפשר היה לדבר על מגמות בולטות (סקטור הטק מביס את התחזיות, הרשתות החברתיות מתרסקות וכן הלאה), נראה שהפעם המגמה מעורבת יותר, פחות חד-משמעית.

כדי לעשות מעט סדר בתוצאות, הנה סיכום בניים של כמה מהדוחות הבולטים שהתפרסמו. אליהם יצטרפו השבוע גם דוחות אפל ופייסבוק, שתופסים את שתי החברות בתקופות סוערות, כל אחת מסיבותיה: אפל משיקה בימים אלה את האייפון XR המוזל והשבוע צפויה לחשוף אייפדים ומקים חדשים, ואילו פייסבוק עדיין מלקקת את הפצעים מהפריצה הגדולה בתולדותיה.

אלפבית: מנכ"ל גוגל מנסה להנמיך להבות


הכנסות: 33.7 מיליארד דולר (+21% לעומת התקופה המקבילה ב-2017)
רווח נקי: 9.1 מיליארד דולר (+36%)
תוצאות מעורבות

דקות לפני שפורסמו תוצאות החברה-האם של גוגל לרבעון השלישי, ביום חמישי האחרון, פורסמה ב-CNBC ידיעה דרמטית: במייל ששלח מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי לעובדים הוא נאלץ לעסוק בבעיית ההטרדות המיניות בחברה. פיצ'אי שלח אותו בעקבות תחקיר של ה"ניו יורק טיימס" שבו נכתב כי מספר בכירים בגוגל, ובהם יוצר אנדרואיד אנדי רובין, קיבלו הגנה מהחברה מהאשמות בהטרדה מינית, ואף שולמו להם סכומי עתק - 90 מיליון דולר לרובין לבדו - כדי שיעזבו אותה באופן שקט.

פיצ'אי אמנם הודה במייל כי 48 עובדים בגוגל פוטרו בעקבות הטרדות מיניות בשנתיים האחרונות, וציין ש-13 מתוכם היו בדרגות מנהלים בכירים ומעלה. עם זאת, הוא טען שאיש מהעובדים שפוטרו לא קיבלו על כך חבילת הטבות, ופירט את הכלים השונים שגוגל מציעה לעובדיה כדי לדווח על הטרדה. ספק אם המכתב הזה ירגיע את הסערה בחברה, שעובדיה ידועים בגישתם האקטיביסטית וכבר מתחו בעקבות התחקיר ביקורת פנימית ופומבית על התנהלותה מול החשודים בהטרדה.

לאחר מכן אלפבית דיווחה על תוצאות מעורבות, הרווח הנקי של החברה עומד על 9.1 מיליארד דולר, או 13.06 דולר למנייה - מעל ציפיות האנליסטים לרווחים של 10.42 דולר למניה. מנגד, הכנסות אלפבית היו מתחת לציפיות - 33.74 מיליארד דולר לעומת 34.04 מיליארד דולר. מניית אלפבית הגיבה בירידה של 5% במסחר המאוחר, ואמש ננעלה בירידה של 2.2%.

כרגיל, עסקי הפרסום של גוגל סיפקו את רוב ההכנסות - 28.95 מיליארד דולר, צמיחה של 18.4% מהשנה שעברה. הכנסותיה האחרות של גוגל משירותי ענן, מכירות חומרה וחנות האפליקציות גוגל פליי צמחו ב-29% ל-4.6 מיליארד דולר. קטגוריית ה"הימורים האחרים", הכוללת את שאר החברות הצעירות של אלפבית, הכניסה 146 מיליון דולר בלבד, וההפסד התפעולי שלהן עמד על 727 מיליון דולר, יותר מההפסד של 650 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לאחרונה הודיעה החברה כי תחל לחייב יצרניות סמארטפונים אחרות עבור התקנה של אפליקציות החברה במכשירי אנדרואיד הנמכרים באירופה, כדי לעמוד בדרישות התחרות של האיחוד האירופי. כשנשאל בשיחת המשקיעים איזה השפעה תהיה לשינוי הזה על נתוניה הפיננסיים של גוגל, פיצ'אי ענה כי עדיין מוקדם לדעת.

גם בנושא סין תשובתו של מנכ"ל גוגל הייתה מתחמקת. לאחרונה פיצ'אי הגן על רצון החברה לבחון פיתוח מנוע חיפוש מצונזר עבור השוק הסיני, נוכח הביקורת שספגה מעובדים, ארגונים ומחוקקים בארה"ב בשל הפגיעה הצפויה בזכויות אדם ובחופש הביטוי. ואולם, כשפיצ'אי נשאל בשיחת המשקיעים מה הוא חושב על הנושא, הוא רק ענה כי "חשוב לנו מאוד לשרת משתמשים סיניים. השקנו בסין אפליקציות כמו גוגל טרנסלייט וגוגל גו, ואנחנו מחפשים דרכים לשרת את המשתמשים בצורה טובה יותר", ללא כל התייחסות למוצר החיפוש השנוי במחלוקת.

אמזון: הרווחיות השתפרה, אבל העתיד מלחיץ

הכנסות: 56.6 מיליארד דולר (+29% לעומת 2017)
רווח נקי: 2.9 מיליארד דולר (+1,033%)
תוצאות מעורבות

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס ומנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי / צילומים: רויטרס
 מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס ומנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי / צילומים: רויטרס

בדומה לאלפבית, אמזון שהכריזה על תוצאותיה במקביל עברה את ציפיות האנליסטים בנוגע לרווחים. הרווח הנקי המתואם הגיע ל-5.75 דולר למניה, כמעט כפול לעומת צפי ל-3.14 דולר, מה שמשקף רווח נקי כולל של כ-2.9 מיליארד דולר - רווח שיא עבור אמזון. הבעיה? ששוב בדומה לאלפבית, ההכנסות שלה היו הפעם מתחת לציפיות האנליסטים - 56.6 מיליארד דולר לעומת צפי ל-57.1 מיליארד.

אמזון לא אכזבה רק בגזרת ההכנסות ברבעון הזה, אלא גם בציפיות לרבעון הבא, שכולל את עונת החגים, תקופה שנחשבת לזמן שיא של קניות בארה"ב ומדינות מערביות נוספות. אמזון מצפה להכנסות שינועו בין 66.5 ל-72.5 מיליארד דולר, מתחת להערכות שלפיהן הן יעמדו על 73.79 מיליארד. גם הציפייה לרווח תפעולי של 2.1-3.6 מיליארד דולר הייתה מאכזבת.

התגובה של המשקיעים לבשורות האלה הייתה קשה יותר מאשר במקרה של גוגל. המניה צנחה ב-9% במסחר המאוחר, וביום שישי ירדה ב-8%, הירידה הגדולה ביותר זה ארבע שנים במניית אמזון. 80 מיליארד דולר נמחקו משווי החברה, שרק בתחילת החודש הקודם הייתה השנייה אי פעם שהגיעה לשווי שוק של טריליון דולר. הירידה בערך המנייה מיקמה את אמזון אחרי מיקרוסופט מבחינת השווי. כל זה קורה בתקופה שבה וולמארט משיבה מלחמה נגד אמזון גם בזירה הטכנולוגית, וגם חברות קמעונאות אחרות לא מתכוונות לוותר לה. לראשונה זה זמן לא מועט, נראה שלג'ף בזוס יש סיבה לדאוג.

נקודת האור בדוח היא שהרווח הנקי לא רק עולה על הציפיות, אלא גם משקף מגמת שיפור מתמדת: זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו הוא חוצה את רף מיליארד הדולר, לאחר שבשנים עברו אמזון נחשבה אמנם לחברה מצליחה, אך גם כזו שמציגה שיעורי רווחיות נמוכים ביחס למקובל בעולם הטכנולוגיה. גם ההכנסות משירות הענן AWS, הנחשב למנוע צמיחה מרכזי של אמזון ולשירות הענן המוביל בשוק, עמדו על 6.7 מיליארד דולר - בהתאם לציפיות.

מיקרוסופט: לשמח גיימרים, להרגיע מפתחים


הכנסות לרבעון: 29.1 מיליארד דולר (+19% לעומת 2017)
רווח נקי לרבעון: 8.8 מיליארד דולר (+34%)
מעל התחזיות

מיקרוסופט./ צילום: רויטרס
 מיקרוסופט./ צילום: רויטרס

מיקרוסופט דיווחה על תוצאות טובות מהמצופה ביום רביעי, ועל הכנסות ורווחי שיא. הכנסותיה של החברה עומדות על 29.1 מיליארד דולר, צמיחה של 19% לעומת השנה שעברה ומעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 27.92 מיליארד דולר.

הרווח המתואם למניה עומד על 1.14 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 96 סנט למניה, והרווח הנקי הכולל הוא 8.8 מיליארד דולר, עליה של 34% לעומת רווחיה לפני שנה. למרות התוצאות הטובות, מניית מיקרוסופט נפלה ב-3% לאחר ההכרזה. מדוע?

האכזבה מדוחות מיקרוסופט נגעה לצמיחה מהכנסות שירות הענן אזור, שעמדה על 76%, מתחת לציפיות האנליסטים לצמיחה של 78% ומתחת לצמיחה שהוצגה בתקופה המקבילה בשנה שעברה -89%. הכנסות אזור הן מנוע צמיחה מרכזי עבור החברה בשנים האחרונות, אך האנליסטים מעריכים שגודלו של שוק הענן כיום מקשה על צמיחה באותו סדר גודל. בשיחת המשקיעים ציין מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה כי 100 יכולות חדשות של אזור הוצגו ברבעון הזה, בניסיון לשכנעם שהחברה שמה עליו דגש מיוחד.

בשונה מאלפבית או פייסבוק הנשענות על פרסום, ולאפל הנשענת על האייפון, למיקרוסופט כיום יש אפיקי הכנסה מגוונים. הכנסות הענן המסחרי ברבעון זה עמדו על 8.5 מיליארד דולר, עלייה של 47%. הכנסות תוכנות הפרודוקטיביות עמדו על 9.8 מיליארד דולר, צמיחה של 19%. חטיבת הענן החכם הכניסה 8.6 מיליארד דולר, צמיחה של 24%. וחטיבת המחשוב האישי, שפעם היוותה את ליבת עסקיה של החברה, הכניסה 10.7 מיליארד דולר - צמיחה של 15%.

מלבד אזור, נאדלה התמקד בשיחת המשקיעים בעתיד תוכנות הפרודוקטיביות עבור לקוחות עסקיים, שיכללו פיצ'רים כמו עיצוב שקופיות אוטומטי, תמלול פגישות בזמן אמת ותזכורות פרואקטיביות של העוזרת האישית קורטנה. נושא נוסף שנדון, רחוק מאוד מעולם העסקים, היה תחום הגיימינג. החודש השיקה מיקרוסופט את פרויקט xCloud, המאפשר לשחק בענן את אותו משחק במכשירים שונים - אקסבוקס, מחשב ומובייל. אחד המשקיעים הגדיר את המוצר כ"גביע הקדוש" של התעשייה. ונאדלה ענה שכיוון שאקסבוקס יצרה סביבה קהילת גיימרים רחבה המאפשרת מונטיזציה, המעבר לסטרימינג הוא צעד טבעי.

נאדלה נשאל עוד אם עסקת הרכישה של גיטהאב ב-7.5 מיליארד דולר שהושלמה בסוף השבוע מביאה עמה הזדמנויות להעביר מפתחים לפלטפורמות של מיקרוסופט. הוא השיב כי גיטהאב היא לא אמצעי אלא מטרה בפני עצמה, "בייחוד בתקופה כזו שבה יש יותר מפתחים מחוץ לתעשיית ההייטק, כשהעולם הופך לדיגיטלי", וכי שימור הקהילה בגיטהאב הוא במקום הראשון עבור החברה. לדבריו, השימוש של מפתחים בכלים של מיקרוסופט הוא "משהו שעלינו להרוויח, ולא שנירש כתוצאה מכך שאנו הבעלים של גיטהאב". רכישת גיטהאב עוררה חשד בקרב מפתחים רבים, כיוון שבעבר מיקרוסופט הייתה האופוזיציה הבולטת לגישת הקוד הפתוח שעליה מבוסס השירות, ונראה כי מטרת ההערות הללו היא להרגיע את המודאגים.

אינטל: הצליחה בזמן שהיריבות פספסו

הכנסות: 19.2 מיליארד דולר (+19% לעומת 2017)
רווח נקי: 6.4 מיליארד דולר (+42%)
מעל התחזיות

אינטל, שהופכת מחברה שמתמקדת במחשבים אישיים לכזו שמתמקדת במרכזי דאטה, עקפה את ציפיות האנליסטים. רווחיה למניה היו 1.40 דולר, לעומת ציפיות לרווח של 1.15 דולר. הכנסות החברה עמדו על 19.2 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל-18.1 מיליארד דולר. מניית החברה זינקה ביותר מ-5% במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות, ובשישי עלתה ביותר משלושה אחוזים. החברה אף העלתה את תחזיותיה לשנת 2018 כולה בעקבות הרבעון המוצלח: היא ציפתה להכנסות של 65 מיליארד דולר השנה, וכעת עדכנה את הציפייה להכנסות של 71.2 מיליארד דולר.

כל זה קורה דווקא בתקופה שבה אינטל מתנהלת ללא מנכ"ל קבוע: ביוני האחרון נאלץ בריאן קרזניץ' לפרוש עקב קיום מערכת יחסים עם עובדת החברה. מחליפו הזמני, רוברט סוואן, הכריז בשיחת המשקיעים: "חגגנו הקיץ 50 שנה לאינטל וזה היה הרבעון הטוב ביותר בהיסטוריה שלנו. רשמנו הכנסות שיא בעסקי מרכזי הדאטה, מחשוב עבור לקוחות, האינטרנט של הדברים, זיכרון ומובילאיי. אנחנו צופים כי 2018 תהיה השנה הטובה ביותר שלנו". אכן, קבוצת מרכזי הדאטה של אינטל דיווחה לראשונה על הכנסות של יותר מ-6 מיליארד דולר, צמיחה של 26%. מובילאיי הישראלית הכניסה 191 מיליון דולר, צמיחה של 50%.

כשסוואן נשאל אם מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עלולה להשפיע לרעה על החברה, הוא אמר כי סין היא שוק גדול עבור אינטל, ומהווה חלק חשוב משרשרת הייצור העולמית שלה, שיש להתאים להתמודדות עם המכסים החדשים. עם זאת הוא הוסיף בבטחון כי הוא לא מאמין שלמתח בין המעצמות תהיה השפעה כלשהי על התוצאות בשנה הנוכחית. לגבי 2019 הוא טען שמוקדם לדעת, אך גם ששרשרת האספקה של אינטל "תוכל להתמודד עם כל שינוי, טוב יותר מכל אחד בתעשייה".

התוצאות של אינטל לא רק הביסו את התחזיות, אלא גם את מתחרותיה, AMD, Texas Instruments ו-TSMC, שדיווחו כולן על תוצאות מאכזבות. AMD ספגה צניחה במנייתה בעקבות אכזבה מהכנסותיה ומהציפיות לרבעון הבא, שרק העמיקה כאשר אינטל הציגה את תוצאותיה. מניית AMD ירדה בכ-50% ביחס למחיר השיא שלה בחודש שעבר, שבו רשמה זינוק.

טוויטר: מספר המשתמשים החודשי? למי אכפת

הכנסות: 758 מיליון דולר (+29% לעומת 2017)
רווח נקי: 106 מיליון דולר, 789 מיליון דולר כולל הטבת מס (הפסידה 21 מיליון דולר ב-2017)

מעל התחזיות

טוויטר הודיעה בחמישי, לפני המסחר, כי רשמה רווח של 21 סנט למניה לעומת ציפיה ל-14 סנט, והכנסות של 758 מיליון דולר לעומת תחזית הכנסות של 702.6 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום עמדו על 650 מיליון דולר - עלייה של 29% משנה שעברה.

אם אחרי דוחות הרבעון הקודם מניית טוויטר צנחה ב-20%, הפעם היא דווקא זינקה ביותר מ-17%, והוסיפה כחצי אחוז במסחר בשישי. זאת למרות שמספר המשתמשים החודשי הממוצע בטוויטר אכזב, והגיע ל-326 מיליון איש ברבעון, לעומת ציפייה ל-330 מיליון. הרקע לכך הוא המאבק שמנהלת טוויטר כדי לנקות את הפלטפורמה מבוטים וחשבונות מזויפים.

בשיחת המשקיעים ביקשו בכירי טוויטר לתת חשיבות רבה יותר למספר המשתמשים הפעילים ביום ולא בחודש, פרמטר שבו נרשמה עלייה של 9%. לדבריהם, שני מיליון אנשים מגיעים לפלטפורמה מדי יום לאחר שלא היו בה יותר מחודש, ושליש מתוכם לא היו בה מעולם, ובטוויטר רואים בכך הזדמנות לנסות ולספק להם חוויה שתגרום להם לחזור שוב, בתדירות גבוהה יותר.

בכירי טוויטר הדגישו גם את מאמצי החברה להפוך את הרשת החברתית ל"בריאה" יותר, ואמרו כי הם מאמינים שבטווח הארוך הוא יוביל לצמיחה - או במילים אחרות, ביקשו מהמשקיעים לגלות סבלנות. עוד טענו כי כיום הם מצליחים יותר מבעבר באיתור חשבונות חשודים כבר ברגע ההרשמה. למרות זאת, החברה סופגת בימים אלה ביקורת על כך שלא הסירה את חשבונו של החשוד בשליחת מטעני צינור לברק אובמה, ביל קלינטון ומשרדי CNN.

בסנאפ, מפעילת סנאפצ'ט שפרסמה אף היא את דוחותיה בחמישי האחרון, יכולים רק לקנא בטוויטר. הכנסותיה דווקא היו גבוהות מהמצופה (297.7 מיליון דולר לעומת 283.36 מיליון), וההפסדים נמוכים מהמצופה (0.12 סנט למניה לעומת 0.14 סנט), אבל לה המשקיעים לא סלחו על נתוני המשתמשים. היא איבדה שני מיליון מהם ברבעון האחרון לעומת קודמו, ואף צופה ירידה נוספת ברבעון הבא.

נטפליקס: רוצים יותר תוכן מקורי

הכנסות: 4 מיליארד דולר (+34% לעומת 2017)
רווח נקי: 403 מיליון דולר (+210%)
מעל התחזיות

נטפליקס / צילום: נטפליקס
 נטפליקס / צילום: נטפליקס

נטפליקס, שדיווחה על תוצאותיה הרבעוניות מוקדם יותר החודש, רשמה רווח מפתיע של 89 סנט למניה, לעומת תחזיות ל-68 סנט בלבד. הכנסות החברה הסתכמו ב-4 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות, והיא הוסיפה כ-7 מיליון מנויים חדשים מתוכם 5.87 בינלאומיים - מעל הציפיות לתוספת של 4.46 מיליון מנויים בינלאומיים. נטפליקס צופה להוסיף 9.4 מיליון מנויים חדשים ברבעון הבא. עם פרסום הדוחות זינקה מניית נטפליקס ב-15% לאחר סגירת המסחר, אך בשישי דווקא ירדה ביותר מ-4%.

ברבעון הקודם, מניית נטפליקס צללה בעקבות הבדל של מיליון מנויים בין ציפיות החברה למה שקרה בפועל. מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס התייחס לנושא בשיחת המשקיעים ואמר: "אנחנו קצת משתפרים בתחזיות, ואני חושב שכשנתרכז במנויים בתשלום נוכל להיות מעט מדויקים יותר". החל מינואר 2019, נטפליקס הצהירה כי תתן תחזית עבור מנויים בתשלום בלבד, ולא תכליל את הצופים שמשתמשים בגרסת הנסיון אשר מוצעת בחינם. בצד המעשי, נטפליקס אמרה כי תתמקד יותר ביצירת תוכן מקורי מאשר בקניית תוכן ברישיון מספקים אחרים.

החברה דיווחה על תזרים מזומנים שלילי של 859 מיליון דולר, ואמרה כי היא מצפה לתזרים מזומנים שלילי של 3 מיליארד דולר שנתי ב-2018. למרות זאת, לאחרונה נטפליקס, שאף דיווחה על חוב של 12 מיליארד דולר בדוחותיה, הודיעה כי ברצונה לגייס חוב נוסף - של 2 מיליארד דולר.

השבוע בגזרת הדוחות: אפל ופייסבוק

השבוע הקרוב יהיה השבוע הגדול של אפל - החברה הראשונה שהגיעה אי פעם לשווי של טריליון דולר צפויה לקיים אירוע מדיה ביום שלישי, ולפרסם את תוצאותיה הרבעוניות ביום חמישי.

לפי בלומברג, באירוע של אפל ייחשפו מכשירי אייפד פרו חדשים שעברו את השינוי המשמעותי ביותר בתולדות המוצר, ויכללו מסך LCD עם תצוגת קצה לקצה ושוליים דקים כמו באייפונים החדשים, פתיחת נעילה באמצעות Face ID שתחליף את קורא טביעות האצבע ותאפשר גם שימוש באנימוג'ים, מעבד מהיר יותר, כבל USB-C עבור הטענה וסנכרון דאטה, ואפילו עיפרון חדש. לפי הדיווח באירוע יוצג גם לפטופ חדש שיחליף את המקבוק אייר הוותיק, בגודל 13 אינץ', עם רזולוציה גבוהה יותר ושוליים דקים יותר, ומחשב מק מיני עם מעבדים ופיצ'רים עבור משתמשים מקצוענים.

האנליסטים צופים כי רווחי אפל למניה ברבעון הנוכחי יעמדו על 2.78 דולר, לעומת 2.07 דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות צפויות להיות 61.4 מיליארד דולר, לעומת 52.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. אפל עצמה חזתה ברבעון הקודם כי ההכנסות שלה ברבעון הזה יהיו בין 60-62 מיליארד דולר. לפי האנליסט טוני סקונגי מחברת Bernstein, המחיר הממוצע שבו נמכר אייפון צפוי להיות 800 דולר - מחיר שיא עבור אפל, וצמיחה של 29% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בנתון זה. בשיחת המשקיעים צפוי שיעלה נושא מלחמת הסחר עם סין והשלכותיה האפשריות על החברה.

חברה נוספת שצפויה לפרסם את דו"חותיה השבוע היא פייסבוק, ביום אירוע המדיה של אפל. מניית הרשת החברתית ירדה ב-17% מאז שהחברה פרסמה את תוצאותיה ברבעון הקודם, שחשפו צמיחה מאכזבת במספר המשתמשים. מאז, פייסבוק למודת השערוריות התמודדה עם צרות נוספות, ובראשן הפריצה הגדולה.

אנליסטים צופים רווחים של 1.46 דולר למניה בפייסבוק ברבעון זה, ירידה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה שבו הרוויחה 1.59 דולר למניה. בהכנסות, האנליסטים דווקא צופים צמיחה - 13.77 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 10.33 מיליארד דולר בשנה שעברה. ההערכה היא כי 12.51 מיליארד דולר מתוך הסכום הזה יגיע מפרסום במובייל, 1.18 מיליארד דולר מפרסום במחשב ו-194 מיליון דולר מ"תשלומים והכנסות אחרות", קטגוריה שכוללת גם את מכירות החומרה של קסדת המציאות הווירטואלית אוקולוס.