| סיקור שוטף

יום מסחר תנודתי במיוחד בוול סטריט ננעל בירידות חדות

לאחר צניחה חדה התאוששו המדדים והחזירו חלק גדול מהירידות, אך בסופו של דבר מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 עברו לטריטוריה שלילית מתחילת 2018 • יום אדום באירופה: השלימה ירידה שבועית של 2.9% • האכזבה מהדוחות נותנת את אותותיה: ירידות חדות במניות אלפאבית ואמזון • הצמיחה בארה"ב בשני הרבעונים האחרונים - המהירה ביותר זה ארבע שנים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות, בתום יום תנודתי. מדד דאו-ג'ונס  ירד ב-298 נקודות, לאחר שכבר איבד 539 נקודות בשפל היומי. בסיכום שבועי איבד המדד 3%.  מדד נאסד"ק  צלל ב-2.1%, לאחר שכבר איבד יותר מ-3% במהלך המסחר, ובסיכום שבועי נחתך ב-3.8%. S&P 500  ירד ב-1.7%, ונכנס לזמן קצר לטריטוריה של תיקון - יותר מ-10% מתחת לשיא שלו ב-52 השבועות האחרונים. בסיכום שבועי השיל המדד 3.9%. הדאו וה-S&P עברו לירידות מתחילת 2018. 

20:00

המניות בוול סטריט התאוששו והחזירו חלק ניכר מהירידות במדדים. 

18:45

המסחר באירופה הסתיים בירידות חדות. מדד סטוקס אירופה 600  סיים בירידה של 1.2%. בלונדון נסגר הפוטסי  בירידה של 1.4%, בצרפת ירד הקאק  ב-1.4% ובפרנקפורט נחתך הדאקס  ב-1.8%. הסטוקס איבד השבוע 2.9%. 

בוול סטריט התמתנו מעט הירידות, והנאסד"ק יורד ב-1.7%. 

18:15

מחריפות הירידות בוול סטריט: הדאו ג'ונס מאבד 520 נקודות ורחוק רק 1% מטריטוריה של תיקון, עם ירידות חדות במניית הום דפוט . מדד נאסד"ק נחתך בכ-3%, ו-S&P 500 מאבד 2.3%. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים חדות, עם צניחה של 1.8% במדד S&P 500 , ירידה של 1.2% בדאו-ג'ונס , וצלילה של 2.5% בנאסד"ק. לאחר פתיחת המסחר חלה התמתנות קלה בירידות. ירידות חדות נרשמות בעקבות הדוחות במניות אלפאבית  ואמזון.קום 

מדד S&P 500 כבר מצוי יותר מ-10% מתחת לשיא שלו ב-52 השבועות האחרונים, שנרשם בספטמבר, מה שמכניס אותו לטריטוריה של תיקון.

באירופה נמשכות הירידות החדות. 

האטה קלה בצמיחה בארה"ב: קצב הצמיחה השנתי של התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) האט מעט ל-3.5% ברבעון השלישי, לעומת קצב של 4.2% בשלושת החודשים הקודמים. זאת לעומת צפי לעלייה של 3.4%. הצמיחה בשני הרבעונים האחרונים מהווה את הצמיחה המהירה ביותר זה ארבע שנים על פני תקופה של שישה חודשים, ונראה כי הכלכלה תתרחב מעבר ל-3% ב-2018 - דבר שלא קרה מאז 2005.

במקביל האינפלציה הצטננה מעט ברבעון השלישי. הוצאות הצרכנים עלו ב-4%, יותר אף מאשר ברבעון הקודם. אולם אפקט זה התקזז בהאטה בעסקים ובהשקעה במגורים. הצאות משקי בית ירדו זה הרבעון השלישי ברציפות. 

14:40

נמשכות הירידות בבורסות אירופה. מדד סטוקס אירופה 600  בדרך לרשום את הירידות החודשיות הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2015. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות של 1%-2.2% במדדים המובילים, לאחר שאתמול פורסמו דוחות מאכזבים ותחזיות שמרניות של חברות מובילות לאחר סיום המסחר.

מניית אמזון  יורדת בכ-9% במסחר המוקדם. 

מניית מלאנוקס  מזנקת בכ-13% על רקע דיווח כי החברה שכרה את שירותיו של בנק השקעות ובודקת את מכירת השליטה בה, או את כל החברה. לפי שני גורמים הקרובים לנושא, ברכישת החברה יש כבר שני מתעניינים אולם ייתכן שעסקה כזאת לא תצא לפועל בסופו של דבר, שכן המגעים בין הצדדים מצויים בשלב ראשוני בלבד.

12:20

מתחזקות הירידות בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות של 1.5%-2.5% במדדים המובילים, לאחר שאתמול פורסמו דוחות מאכזבים ותחזיות שמרניות של חברות מובילות לאחר סיום המסחר.

החוזים על הנפט נסחרים בירידות של 0.6%-0.9% ומנגד הזהב נסחר בעלייה של 0.7% לרמה של 1,241 דולר לאונקיה.

באסיה ננעל היום המסחר בירידות של עד 1.1% במדדים המובילים. 

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות. מדדי הפוטסי 100 בבריטניה והדאקס בגרמניה נסחרים בירידות של כ-1%.

"מה שיקבע את הטון בשוקי המניות בימים הקרובים זה הדוחות הכספיים של החברות שנגזרים מהמצב העולם - בארה"ב אומרים שממשיכים להעלות את הריבית כתוצאה מצמיחה מספיק טובה ומספיק חזקה. אם זה אכן יקרה אז נראה המשך שיפור בתוצאות הכספיות של החברות מה שמשפיע על התמחורים של המניות. אנחנו צופים שהדוחות הכספיים של החברות ייצאו בממוצע. הרווחים הם טובים, הצמיחה היא קיימת ולכן אנחנו בנקודה שהשוק מחפש שיווי משקל חדש והוא יירגע ויחזור לעליות". כך אומר דני ירדני, סמנכ"ל השקעות באלטשולר שחם, בשיחה עם "גלובס".

"אנחנו בעיקר חושבים שהשוק בארה"ב שחזק משמעותית משאר השווקים בעולם הוא מקום טוב להיות בו מהסיבה הפשוטה שהכלכלה בארה"ב יותר טובה מבשאר העולם - הכלכלה צומחת, שכר העבודה השעתי ממשיך להשתפר ולכן אנחנו חושבים שזה נכון להשקיע בחברות האמריקאיות. כמו בהרבה מקרים אחרים מדובר בירידות שיחלפו והשווקים יירגעו".

 

 

07:00 הטלטלה בשוקי העולם נמשכת. בורסות אסיה נסחרות היום (ו') בירידות, וגם החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על ירידות חדות של 1%-2% הצפויות היום, לאחר שאתמול סיימו מדדי המניות בבורסות ארה"ב בעליות חדות.

אתמול לאחר סיום המסחר פרסמו מספר חברות מובילות, בעיקר אמזון ואלפאבית, תוצאות ותחזיות מאכזבות ומניותיהן רשמו ירידות חדות במסחר המאוחר.

אמזון לא הצליחה לעמוד בציפיות האנליסטים בכל הנוגע להכנסותיה בדוח הכספי לרבעון השלישי של 2018. אף על פי שהרווח הנקי המתואם למניה הגיע ל-5.75 דולר למניה, כמעט כפול לעומת צפי ל-3.14 דולר, הכנסותיה עמדו על 56.6 מיליארד, לעומת צפי ל-57.1 מיליארד. ההכנסות משירות הענן AWS, הנחשב למנוע צמיחה מרכזי של אמזון, עמדו על 6.7 מיליארד דולר - בהתאם לציפיות. מנייתה של אמזון הגיבה בירידה של יותר מ-7% בפתיחת המסחר המאוחר, שמחקה עלייה של יותר מ-7% במהלך שעות המסחר הרגילות.

גם מניית אלפאבית, החברה האם של גוגל, רשמה ירידה חדה במסחר המאוחר. החברה אמנם דיווחה על רווח למניה של 13.06 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווחים של 10.42 דולר למניה, אולם הכנסות אלפבית לרבעון האחרון עמדו על 33.74 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 34.04 מיליארד דולר, ועלייה מהכנסות של 27.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

מנגד, אינטל היכתה את התחזיות בדוחותיה לרבעון השלישי עם רווח למניה של 1.40 דולר, לעומת ציפיות לרווח של 1.15 דולר למניה. הכנסות החברה עמדו על 19.2 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל-18.1 מיליארד דולר. מניית החברה רשמה עלייה של 1.4% במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות.