מלאנוקס מזנקת ביותר מ-10% לאחר העלאת התחזית השנתית

מניית מלאנוקס ירדה אתמול ב-7.5% בנאסד"ק, אבל במסחר המאוחר זינקה ביותר מ-6% • חברת הטכנולוגיה רשמה הוצאה של 14.3 מיליון דולר מתחילת 2018 על מאבק הפרוקסי, שנוהל נגד הקרן האקטיביסטית סטארבורד - שהסתיים בפשרה

אייל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות
אייל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות

על רקע הירידות החדות אתמול (יום ד') בוול סטריט ירדה מניית מלאנוקס  במהלך יום המסחר ב-7.5%, אבל במסחר המאוחר זינקה המניה ב-6.1%, לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים וסיפקה תחזיות טובות לרבעון הרביעי, שמשקפות העלאה נוספת של התחזית השנתית.

מלאנוקס, שמפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand, רשמה ברבעון השלישי השנה הכנסות של 279 מיליון דולר - צמיחה של 23.7% ביחס לרבעון המקביל ושל 4% ביחס לרבעון הקודם. בכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים בכ-4 מיליון דולר. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-799 מיליון דולר, צמיחה של 27.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השלישי נרשם רווח נקי חשבונאי (GAAP) של 37 מיליון דולר, לעומת רווח של 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ושל 16.5 מיליון דולר ברבעון הקודם. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-71.4 מיליון דולר, לעומת 36.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-66.6 מיליון דולר ברבעון הקודם.

בכך הסתכם הרווח הנקי למניה ב-1.33 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים ל-1.2 דולר בלבד. בשלושת הרבעונים הראשונים הגיע הרווח הנקי Non-GAAP ל-189 מיליון דולר. הפער בין הרווח הנקי GAAP ל-Non-GAAP כולל גם הוצאה בסך 800 אלף דולר ברבעון ו-14.3 מיליון דולר מתחילת השנה, בגין מאבק הפרוקסי שנוהל נגד הקרן האקטיביסטית סטארבורד, שהסתיים בפשרה בחודש יוני האחרון.

המספרים של מלאנוקס
 המספרים של מלאנוקס

מתחילת השנה מלאנוקס ייצרה 168 מיליון דולר מפעילות שוטפת, עלייה של 78.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. בסוף הרבעון השלישי היו לחברה בקופה מעל 350 מיליון דולר.

מלאנוקס מצפה לרשום ברבעון הרביעי הכנסות של 280-290 מיליון דולר, לעומת כ-238 מיליון דולר ברבעון המקביל ולעומת תחזית האנליסטים לכ-281 מיליון דולר. בכך צפויה שנת 2018 להסתיים עם הכנסות של 1.079-1.089 מיליארד דולר, צמיחה של 25%-26% ביחס לשנת 2017, שבה נרשמה צמיחה מזערית.

איל וולדמן, מייסד, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, מסר כי "מלאנוקס ממשיכה לספק תוצאות ולהגדיל את המומנטום בשווקים שבהם אנו פועלים. דיווחנו על רבעון שיא נוסף ברבעון השלישי, עם גידול של 24% בהכנסות וגידול של 90% ברווח התפעולי non-GAAP שנה אחר שנה, תוצאות שהביאו לשיעור רווח תפעולי non-GAAP של 26.2%".

וולדמן הוסיף, כי "התוצאות החזקות שלנו משקפות את המובחנות והעליונות שיש לטכנולוגיות מוצרי מלאנוקס להציע עבור תשתיות מרכזי הנתונים". לדבריו, החברה מגדילה נתחי שוק במוצרי ה-Ethernet במהירויות הגבוהות, ואלו צמחו ב-59% לעומת השנה שעברה.

בתגובה לדוחות כתבו כלכלני קרדיט סוויס כי מלאנוקס הציגה תוצאות טובות מהצפוי הן בהכנסות והן ברווח, והרבעון היה החמישי ברציפות של צמיחה. להערכתם, בשוק מעריכים בחסר את גודל השוק שאליו פונה החברה. עם זאת, בקרדיט סוויס ממשיכים להמליץ על המניה בהמלצת "ניטרלי" ובמחיר יעד של 90 דולר, גבוה ב-36.4% ממחיר הנעילה אתמול וב-28.6% מהמחיר שאליו הגיעה המניה במסחר המאוחר.

מניית מלאנוקס ירדה ב-25.5% מהשיא השנתי שאליו טיפסה בתחילת יוני, שהגיע אז על רקע המאבק של הקרן האקטיביסטית סטארבורד, שדרשה להחליף את חברי הדירקטוריון ולהניע שיפורים תפעוליים בחברה. כאמור, המאבק הסתיים בפשרה בין הצדדים. שווי השוק של מלאנוקס הוא 3.5 מיליארד דולר.