רקטה ששוגרה מהרצועה התפוצצה בישראל; צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס

צה"ל שיגר מיירט של כיפת ברזל לעבר הרקטה, אך השיגור נכשל והרקטה התפוצצה בישראל • בתגובה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של חמאס ברצועת עזה • עשרות פלסטינים הפגינו אתמול מול הגדר בדרום הרצועה

עימותים על הגדר ברצועת עזה / צילום: רויטרס
עימותים על הגדר ברצועת עזה / צילום: רויטרס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ה') שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של חמאס ברצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. לפי ההודעה, היעדים שנתקפו הם מתחם צבאי בצפון הרצועה, ומחנה אימונים ואתר לייצור ואחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה. כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל הלילה.

צה"ל זיהה כי רקטה שוגרה אמש מרצועת עזה לשטח ישראל. מיירט של כיפת ברזל שוגר לעברה - כך מסר הלילה דובר צה"ל. לפי גורמים ביטחוניים, היירוט של כיפת ברזל נכשל, והרקטה התפוצצה בשטח ישראל. אין נזק ואין נפגעים. גורמי ביטחון עורכים סריקות אחר שרידי הרקטה, אשר ככל הנראה התפוצצה בשטח פתוח.

התרעת צבע אדום נשמעה אתמול בכמה יישובים במועצות האזוריות אשכול ומרחבים. מתבצעות סריקות במרחב. תושבים דיווחו כי נשמעו קולות נפץ באזור.

מוקדם יותר, כ-100 פלסטינים ההפגינו סמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה. במהלך הפרות הסדר השליכו המפגינים מטעני חבלה, רימוני רסס, בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים במטרה לפגוע בכוחות. בצה"ל אין נפגעים, ולפי דיווחים של מקורות בפיקוד הדרום בוצע ירי הרחקה לעבר המפגינים. "חלק מהפצועים הפלסטינים נפגעו כתוצאה ממטען שניסו להשליך על כוחות צה''ל והתפוצץ בשטחם", לדבריהם. עד כה על פי דיווחים פלסטינים תשעה מפגינים נפצעו.

גורמי צבא העריכו כי ביממה האחרונה כניסת הדלק במימון קטארי תביא להרגעת השטח, אך לפי האלימות על הגבול המצב עדיין מתוח ואלים. למרות האירועים, מחר יעברו 15 מיכליות דלק דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה, ולפי החלטת חמאס הם יקלטו גז ממצרים.

במהלך היום צה"ל תקף עמדה של חמאס בדרום רצועת עזה לאחר שזוהתה ממנה הפרחת בלוני תבערה לעבר שטח ישראל.

בתוך כך, במהלך היום התקיים טקס החלפת מפקדי אוגדת עזה, שבגזרתה מתיחות רבה מאז החלו הפגנות השיבה. תת-אלוף אליעזר טולדנו החליף את מפקד אוגדת עזה בשנתיים וחצי האחרונות - תת-אלוף יהודה פוקס. במהלך הטקס אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי כי זוהי "תקופה מורכבת ונעשה את הטוב ביותר כדי לשפר מציאות זו, בנחישות רבה, לאור מדרג האיומים ומתוך הבנת החלופות הקיימות".

תא"ל טולדנו שנכנס לתפקיד אמר כי הוא מתחייב לעשות "כל שביכולתי לעמוד במשימה", והוסיף "כוחות האוגדה יעמדו כקיר ברזל בהגנה עיקשת על אזרחינו וכאגרוף פלדה מונף המוכן להתקפה מול משחרי רעתנו. אין מי שיעצור אותנו מלהמשיך ולבנות את ביתנו הלאומי".