וואנג ונתניהו חתמו על התכנית התלת-שנתית החדשה של שיתוף הפעולה בין המדינות

שמונה הסכמים משותפים בתחומי מדע וטכנולוגיה, מדעי החיים, חדשנות, בריאות דיגיטלית, חקלאות נחתמו היום בין ישראל לסין • "שיתוף הפעולה בין ישראל וסין הוא שיתוף פעולה טבעי, בין שני עמים ושתי מסורות עתיקות" אמר נתניהו בטקס החתימה

רה"מ בנימין נתניהו וסגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן / צילום: משרד החוץ, מירי שמעונוביץ
רה"מ בנימין נתניהו וסגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן / צילום: משרד החוץ, מירי שמעונוביץ

באירוע ישראלי-סיני בין ממשלתי רב משתתפים שנערך בירושלים נחתמו היום שמונה הסכמים משותפים בתחומי מדע וטכנולוגיה, מדעי החיים, חדשנות, בריאות דיגיטלית, חקלאות. האירוע נערך בחסותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן. ביקורו של סגן נשיא סין מהווה את ביקור האישיות הבכירה ביותר שמגיעה לישראל מסין ב-18 השנים האחרונות. וואנג ונתניהו חתמו על התכנית התלת-שנתית החדשה של שיתוף הפעולה בין המדינות.

וואנג ונתניהו סקרו תצוגה של חמש חברות סטארט-אפ ישראליות. השניים השתעשעו בהפעלת מכונית זעירה עם שלט רחוק, המצוידת בטכנולוגיה מתקדמת של חברת IRP, שפיתחה מערכות הנעה חשמליות עתירות ביצועים.

כמו כן הם האזינו להצגת הטכנולוגיה של החברות SATURAS, שפיתחה חיישן שמושתל בתוך גזע של עץ ומודד את מצב המים בעץ, חברת INNOVIZ שפתחה טכנולוגיית חישה לנהיגה אוטונומית, חברת ELMINDA שפיתחה טכנולוגיית קריאת גלי מוח בזמן אמת וחברת EARLYSENSE שפיתחה מערכת המאפשרת לצוות המטפל לעקוב בזמן אמת אחר מצבו הבריאותי של חולה ולבצע ניתוח על סמך אלגוריתמים של ביג-דאטה.

"שיתוף הפעולה בין ישראל וסין הוא שיתוף פעולה טבעי, בין שני עמים ושתי מסורות עתיקות" אמר נתניהו בטקס החתימה. הוא ציין שחברות סיניות רבות מעורבות בפרויקטים כלכליים בישראל, וכי שיתוף הפעולה בתחום הטכנולוגיה והמדע יביא לעתיד טוב יותר לאנושות . "לשנה הבאה בבייג'ין" חתם ראש הממשלה את דבריו.

סגן הנשיא וואנג אמר כי סין שמה את הטכנולוגיה והחדשנות בראש סדר העדיפויות שלה והיא עוברת מצמיחה במהירות גבוהה לצמיחה באיכות גבוהה. לדבריו סין מהווה שוק ענק שיאפשר צמיחה לחברות טכנולוגיה ישראליות ולכן שתי המדינות משלימות זו את זו. "השנה מציינים את שנת ה-70 לישראל ובשנה הבאה נציין את שנת ה-70 לסין החדשה ולכן יש פוטנציאל רב לשיתוף הפעולה", אמר.

הערב ישתתפו שני האישים באירוע פתיחת וועידת ראש הממשלה לחדשנות בירושלים. הוועידה תציג את ההמצאות הטכנולוגיות פורצות הדרך שיצאו מישראל, ואת תרומתה של החדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום בריאות, מזון, חקלאות, סייבר וקיימות.