יו"ר ועדת הבחירות מלצר נפגש עם מנהל הבחירות בחברת פייסבוק המבקר בישראל

במהלך הפגישה נדונו האתגרים הצפויים במערכת הבחירות, בכל הנוגע לשימוש ברשתות החברתיות, והאמצעים הגלובליים בהם נוקטת חברת פייסבוק, ביוזמתה, לקידום השקיפות, השמירה על יושרת הבחירות, ובטיחות השימוש בפלטפורמה

חנן מלצר / צילום: שלומי יוסף
חנן מלצר / צילום: שלומי יוסף

מנהל תחום ממשל ובחירות בחברת פייסבוק, מר שון אוונס, הגיע לישראל לסדרת מפגשים לקראת מערכת הבחירות הכללית בשנת 2019 והיום (ד'), כשהוא מלווה על ידי מנהלת מדיניות פייסבוק בישראל, ג'ורדנה קוטלר- הם נפגשו עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט העליון חנן מלצר.

התזמון מעניין- שבוע לפני הבחירות ברשויות המקומיות ומעט לפני מערכת בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב אך הפוקוס של המפגש היה על מערכת הבחירות הכלליות שיערכו ב 2019.

בפגישה נכחה גם מנכ"לית ועדת הבחירות , עו"ד אורלי עדס.

במהלך הפגישה נדונו האתגרים הצפויים במערכת הבחירות, בכל הנוגע לשימוש ברשתות החברתיות, והאמצעים הגלובליים בהם נוקטת חברת פייסבוק, ביוזמתה, לקידום השקיפות, השמירה על יושרת הבחירות, ובטיחות השימוש בפלטפורמה.

אחד המהלכים המקודמים בחברת פייסבוק אשר עשוי להיות רלבנטי לישראל הוא שקיפות מידע בנוגע למודעות אנונימיות. בין אם מדובר בעמודי מועמדים או בעמודים אחרים אשר משמשים להפצת מידע, האדם שמעלה את המודעה/הפרסום יידרש לספק מידע על זהות מעלה המודעה, כמות הכסף ועוד פרטים.

היישום הזה נמצא כיום בשימוש בארה"ב באנגלית ועדיין לא ידוע אם חברת פייסבוק תספיק להחיל את השימוש ביישום בישראל, בעברית.