מי התחיל את היום באילת וסיים אותו בהרצליה פיתוח?

מה הסימן לכך שהמכון למחקרי ביטחון לאומי הוא מכון טוב? • ענת טל-קטלב ונעם גולדשטיין מקבלים חטיבות בכיל • אייר פראנס בת 85; אלטיליה תטיס אתכם למילאנו • ומי השיקו את מועדון הדירקטורים להייטק ולחדשנות • הרשת החברתית

גבי אשכנזי ודנה עזריאלי / צילום: חן גלילי
גבי אשכנזי ודנה עזריאלי / צילום: חן גלילי

תפס ביטחון: מי התחיל את היום באילת וסיים אותו בהרצליה פיתוח?

שר האוצר משה כחלון והאלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ץ (אגף המבצעים) הגיעו אמש (ג') אל ביתו בהרצליה פיתוח של פיני כהן, יו"ר קרן נוי, המכהן (בין היתר) גם כיו"ר המכון למחקרי ביטחון לאומי. האירוע: מפגש חבר הנאמנים הישראלי של המכון. 

בתוכנית האמנותית: שיחה של העיתונאית דנה ויס, הפרשנית המדינית של חברת החדשות עם השר כחלון, והצגת מתווה המכון בזירה הישראלית-פלסטינית.

עבור כחלון, הרצליה פיתוח הייתה שיאו של מסע. הוא סיפר שזה הכנס השישי שלו באותו היום, בו הספיק לבקר כבר בכנס לשכת יועצי המס באילת. 

כחלון הודה בשיחה כי הוא עדיין לא הספיק לקרוא את התוכנית של המכון. הוא התנצל, אבל סייג וסיפר שכאשר לקח פסק זמן מהפוליטיקה לפני כחמש שנים, הוא החליט לנצל את הזמן ולהעמיק בלימוד הנושאים הביטחוניים. "הגעתי למכון למחקרי ביטחון לאומי, אבל עמוס ידלין, ראש המכון, והמכון החליטו משום מה שלא לקבל אותי", הוא אמר, "זה היה הסימן עבורי שכנראה מדובר במכון מחקר איכותי וטוב". לאחר שכחלון פרש (והלך לנוח) הסביר ידלין כי "כחלון אכן רצה להשתלב באחד ממכוני המחקר. הזמנתי אותו לעשות את ההשתלמות והלימוד אצלנו במכון, אבל אנחנו אלה שלא התקבלנו אצלו. בסופו של דבר הוא בחר במכללת נתניה. כשרצה להעמיק בנושאים המדיניים ביטחוניים הוא בא אלינו", הסביר ידלין.

קיבלו ביטחון בחצר הבית: רוני חזקיהו, החשב הכללי באוצר; דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי; סימה שיין, חוקרת בכירה במכון ולשעבר ראש חטיבת המחקר במוסד; אורלי הירדני, סמנכ"לית במכון; יונה פוגל, מנכ"ל פז; גלעד אלטשולר, מנכ"ל ומבעלי אלטשולר שחם; יודפת הראל-בוכריס, מנהלת בלומברג קפיטל בישראל ופנחס בוכריס, מבעלי קרן SOMV; רונית וגבי אשכנזי, הרמטכ"ל לשעבר; יהודית ויהודה ברוניצקי, מייסדי אורמת; בועז וורדה דותן, ממייסדי אמדוקס; אברהם קוזניצקי, מבעלי מנרב הנדסה; דן הראל, יו"ר רכבת ישראל ואחרים.

גבי אשכנזי ודנה עזריאלי / צילום:חן גלילי
 גבי אשכנזי ודנה עזריאלי / צילום:חן גלילי

כיל ממנה נשיאים חדשים

מינויים, שינויים וקידומים ארגוניים בהנהלת כיל. ענת טל-קטלב, מנהלת כיל מוצרים תעשיתיים, מונתה לתפקיד המוגדר כנשיאת חטיבת מוצרים תעשייתיים. נעם גולדשטיין, עד לאחרונה סמנכ"ל בכיר אשלג ומגנזיום, מונה מעתה לתפקיד נשיא חטיבת האשלג. במסגרת זו, ישמשו שניהם כחברים בהנהלה הבכירה של החברה, שבראשה המנכ"ל רביב צולר. כיל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, פועלת בתחום הדשנים והמינרלים.

מניית כיל רשמה עלייה של 53% בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-28 מיליארד שקל.

טל-קטלב (49) הצטרפה לכיל בשנת 1995, ומאז שימשה בתפקידים שונים במגזר מוצרים תעשייתיים, בהם מנהלת שיווק מעכבי בעירה וכמנהלת החטיבה העסקית למוצרי ברום ותרכובות. בהמשך, שימשה כמשנה למנכ"ל כיל מוצרים תעשייתיים, ועד לאחרונה כמנהלת כיל מוצרים תעשייתיים. 

גולדשטיין (58) עובד בכיל משנת 1986. הוא כיהן תפקידים שונים במגזר האשלג, ועד לאחרונה כסמנכ"ל בכיר אשלג ומגנזיום. 

ענת טל קטלב / צילום: נטלי כהן קדוש
 ענת טל קטלב / צילום: נטלי כהן קדוש

יש מה לחדש בחדשנות

על גג משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ברמת החייל, הושק השבוע "מועדון דירקטורים בתחום ההייטק והחדשנות", שהקים המשרד יחד עם איגוד הדירקטורים בישראל ופירמת רו"ח PwC Israel.

המטרה: פנייה לדירקטורים המכהנים בחברות הייטק פרטיות וציבוריות הנסחרות בארץ ובעולם, דירקטורים שהם שותפים בקרנות הון סיכון ופרייבט אקוויטי, דירקטורים מהתעשייה המסורתית שמתעניינים בחדשנות וכויו"ב. הכנס הציג את המפגש בין התעשייה המסורתית לחדשנות. 

עו"ד אילת טורם, שותפה במחלקת הייטק והון סיכון ומנהלת מחלקת שווקים בינלאומיים בעמית פולק מטלון, הסבירה את הרציונל והצורך, ואמרה כי "התעשיות המסורתיות זקוקות לחדשנות בכדי לשמור על מובילות מול המחירים הזולים מהמזרח והקדמה מהמערב, וחברות הסטארט-אפ זקוקות לתעשיינים בכדי להפוך מאומת הסטארטפ-אפ לאומת הסקייל-אפ".

באו לשמוע ולחדש: מיכל מור וניר זיכלינסקי מנכ"לים משותפים באיגוד הדירקטורים; עינב אדיר ברר, מייסדת מותג החיתולים בייביסיטר; יובל כהן, מייסד ושותף מנהל קרן פורטיסימו קפיטל; רו"ח גיא פרמינגר, שותף, ראש מגזר הטכנולוגיה ב-PwC Israel; אורי בן-פורת, לשעבר סמנכ"ל חדשנות קיימות ושיווק בשיכון ובינוי ומנכ"ל שיכון ובינוי מים; אמוץ ירדן, מייסד ומנכ"ל SintecMedia ועוד.

גיא פרמינגר אורי בן פורת אילת טורם ועינב אדיר ברר / צילום: גדי אהר
 גיא פרמינגר אורי בן פורת אילת טורם ועינב אדיר ברר / צילום: גדי אהר

שמחה עד השמיים: חברות התעופה הזרות חוגגות

שתי חברות תעופה זרות ערכו בימים האחרונים חגיגות בישראל. הראשונה, אייר פראנס KLM, שחגגה ביום חמישי אירוע לציון 85 שנות פעילות גלובלית מתוכן 71 בישראל.

בחגיגה שהתקיימה ברידינג 3 בנמל תל אביב, הוזכר כי אייר פראנס הייתה בין החברות הזרות הראשונות שהניחו כאן תשתיות תעופה ואף פעלה והשיקה מסע פרסום תומך בישראל הצעירה. לכבוד המאורע הנוכחי הגיעו לארץ בכירי ההנהלה האזורית של הקבוצה - ג'רום סלמי, המנהל האזורי של מזרח התיכון; דמיטרי הופנייגל, המנהל המסחרי וז'אן-לוקה אנדולפי, מנהל השיווק של אזור מזרח התיכון, אותם אירחו אלון נטע, המנהל החדש של הקבוצה בישראל ורינת חי ברקן, מנהלת השיווק.

ואם בנטע עסקינן, נזכיר כי עד לאחרונה הוא שימש כמנהל האזורי של אלטיליה בישראל. חברה זו חגגה אמש (ג') בריברסייד בתל אביב. שם דובר על כך שג'ורג' אתאנסיו מונה למנהל אליטליה ישראל ובמקביל ימשיך וינהל את אליטליה יוון. באורחים: ניקולא בונצ'י, סגן נשיא מכירות ומריה סאקוני המנהלת האיזורית. הצוות הניהולי האיטלקי הפתיע את כל הנוכחים עם ההצהרה על פתיחת הקו למילאנו שכרגע לא ידוע מתי יחל לפעול.

דמיטרי הופנייגל ג'רום סלמי אלון נטע ורינת חי ברקן  / צילום: אייר פרנס
 דמיטרי הופנייגל ג'רום סלמי אלון נטע ורינת חי ברקן / צילום: אייר פרנס