פימי התחילה לעבוד: פי.סי.בי רוכשת את חברת הרכבות האלקטרוניקה AMS ב-40 מיליון שקל

AMS נמחקה מהמסחר בבורסת תל אביב לפני כשנתיים וחצי, לפי שווי של כ-20 מיליון שקל בלבד • בעלי המניות בחברה הם יוצאי אמדוקס ובעלי קבוצת שטראוס • מאז שקרן פימי רכשה את השליטה בפי.סי.בי במארס, רשמה מניית פי.סי.בי עלייה של 44% ושווי החברה בבורסה הגיע לכ-350 מיליון שקל

ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי / צלם: איל יצהר
ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי / צלם: איל יצהר

חברת האלקטרוניקה פי.סי.בי  טכנולוגיות, הנמצאת בשליטת קרן פימי, רוכשת את חברת הרכבות האלקטרוניקה AMS בכ-40 מיליון שקל, בעסקת מזומן ומניות.

AMS, שהייתה בעבר חברה ציבורית ומניותיה נמחקו מהבורסה לפני כ-3 שנים, עוסקת מבצעת הרכבה של מוצרים ורכיבים אלקטרוניים, בעיקר כקבלנית משנה עבור יצרנים של מוצרים אלקטרוניים בתחומי הרפואה, התעשיה והתקשורת. בין השאר היא עוסקת בניהול שרשרת אספקה, רכש חומרים, בדיקות חשמליות והרכבות מכניות.

פי.סי.בי עוסקת בייצור מעגלים מודפסים ובהרכבה של רכיבים ומערכות כך שפעילות שתי החברות סינרגית. בתחום הראשון, פי.סי.בי מייצרת מעגלים מודפסים מורכבים מבחינת הגמישות, הצפיפות, מספר השכבות ויכולת העמידות לחום, כשהתמחותה העיקרית היא בייצור סדרות קטנות ובינוניות במועדי אספקה קצרים. בתחום ההרכבה, החברה מבצעת פרויקטים במגוון תחומים ושווקים. עיקר מכירותיה מיועדות ללקוחות בשוק הביטחוני והרפואי.

AMS פועלת בראש העין ומעסיקה כ-150 עובדים. בחצי הראשון של השנה הסתכמו הכנסותיה בכ-40 מיליון שקל אולם היא רשמה רווח תפעולי זניח של 468 אלף שקל והפסד נקי של 384 אלף שקל. את שנת 2017 סיימה החברה עם הכנסות בגובה של כ-79 מיליון שקל , רווח תפעולי של כ-2.6 מיליון שקל והפסד נקי של 82 אלף שקל.

"הרכישה תגדיל את מעגל הלקוחות" 

פי.סי.בי תשלם לחמשת בעלי המניות של AMS כ-20 מיליון שקל, ועוד שווה ערך לכ-20 מיליון שקל באמצעות הקצאה של 4 מיליון מניות החברה (כולל אפשרות לחלק מבעלי המניות להחזר הלוואות בעלים עבור מניות בסך של כ-32 מיליון שקל). נוסף על כך, תקצה פי.סי.בי לבעלי מניות ב-AMS אופציות הניתנות למימוש ל-1,087 מניות החברה בתוך 3 שנים, במחיר מימוש של 5.7 שקלים למניה - גבוה בכ-11% ממחיר המניה בבורסה. השלמת העסקה, הצפויה בתוך כשלושה חודשים, כפופה לתנאים מתלים שונים.

בפי.סי.בי מציינים כי רכישת החברה הנרכשת מהווה חלק מהיעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה ופעילותה סינרגטית לפעילות החברה. להערכת החברה, AMS תאפשר לחברה "להרחיב ולחזק את תחומי הפעילות של החברה מעצם היותה בעלת ידע ויכולות בתחום האלקטרוניקה. כמו-כן, העסקה תאפשר לחברה להרחיב ולחזק את בסיס הלקוחות ותחומי הפעילות שלה".

פימי, שאותה מוביל המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, רכשה את השליטה (51%) בפי.סי.בי במארס השנה לפי שווי של 243 מיליון שקל, במחיר מניה של 3.60 שקלים. מאז הרכישה רשמה מניית פי.סי.בי עלייה של 44% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-350 מיליון שקל.

מנכ"ל פי.סי.בי, עובד שפירא, ציין היום כי "חברת AMS מתאפיינת בבסיס לקוחות מגוון, צוות הנהלה חזק ושיעורי רווחיות גבוהים לענף שבו היא פועלת. הרכישה תגדיל את מעגל הלקוחות של החברה, תספק לה מפעל הרכבות נוסף במרכז הארץ ותאפשר לחברה המאוחדת ליהנות מסינרגיות שישרתו את אסטרטגיית הצמיחה של החברה בתחום ההרכבות האלקטרוניות".