סגירה חיובית בבורסה: מדד ת"א 90 זינק בכ-1%, מניית טאואר צנחה ב-4%

מדד ת"א 35 עלה 0.45% ומנגד מדד הבנקים איבד 0.7% • אודיקודס זינקה בעוד 14%, בזן קפצה ב-1.7%, IFF זינקה ב-2%, אלביט מערכות עלתה ב-2.7% • אחרי פתיחה הססנית, המדדים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.8% • מחזור המסחר בשוק המקומי מעל מיליארד שקל

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה באחוזת בית ננעל בטריטוריה הירוקה, מלבד מדד הבנקים שאיבד 0.7% מדד ת"א 90 קפץ ב-1.2%, מדד ת"א 35 עלה 0.45%.

 מניית אודיקודס זינקה בעוד 14%, בזן  קפצה ב-1.7%, איי.אפ.אפ  זינקה ב-2%, אלביט מערכות  עלתה ב-2.7%.

מחזור המסחר בשוק המקומי הסתכם ב-1.09 מיליארד שקל.

בוול סטריט המדדים נסחרים בירידות של עד 0.8%, כשברקע עולים דיווחים על מעטפות נפץ שהונחו בפתחם של בכירים לשעבר בבית הלבן, כמו בני הזוג קלינטון, וזאת יומיים לאחר מעשה דומה בביתו של ג'ורג' סורוס.

16:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים לקראת סגירת המסחר בעליות, מלבד מדד הבנקים שמאבד 0.5%. מדד ת"א 35 עולה 0.8% ומדד ת"א 90 קופץ 1.3%.

מניית לאומי מאבדת 0.5% מחזור הגבוה בשוק, פז נפט עברה לעליות של 1.2%, טבע מזנקת ב-3.4%, מניית אדיוקודס מזנקת בעוד 13% בהמשך לזינוק שנרשם אתמול אחרי הדוחות.

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות של כ-1% במדדים המובילים. מדד הבנקים צמצם את הירידות שנרשמו מוקדם יותר ונסחר כעת ללא שינוי. כיל עולה בכ-1%, בזק קופצת 1.3%, אלביט מערכות מזנקת 3.5%, טבע ונייס קופצות ב-2.5%. החוזים בניו יורק נסחרים בירידות קלות, והנפט עולה 0.3% ל-66.6 דולרים לחבית.

חברת ההחזקות אלון רבוע כחול, שבבעלות מוטי בן משה, מתכננת לגייס לפחות 200 מיליון שקל בהנפקה של אג"ח, בסדרה ה' החדשה. אתמול פרסמה החברה טיוטה שנייה של שטר הנאמנות לאיגרות החוב מסדרה ה', המעידה על התקדמות בתהליך לקראת ההנפקה.

בעלי השליטה בקבצת נץ  פרסמו הצעה לרכישת מניות הציבור, בשיעור של כ-10% מהון החברה ובהשקעה של כ-12 מיליון שקל.

אחרי השינויים החדים שנרשמו בשבועות האחרונים במגמות המסחר בעולם, בהובלת ארה"ב, בבית ההשקעות אופנהיימר מעריכים כי שוק המניות האמריקאי יציג בטווח הקצר מגמה חיובית ולצד זאת מציינים "תופעה מדאיגה של ירידה בהשתתפות מניות מדד ה-S&P 500 במהלך העליות".

לפי אופנהיימר, "האינדיקטורים הטכניים מצביעים על היחלשות בעוצמת הירידות בשוק המניות, על התייצבות במדד הפחד (VIX), ועל יחס קיצוני בין פוזיציות 'פוט' ו'קול', גורמים שתומכים בצפי להתאוששות בעתיד הקרוב".

האסטרטג הטכני של אופנהיימר, ארי ואלד, מעריך כי "המצב הנוכחי מזכיר את מצב השווקים בשנת 2014. כמו עכשיו בעיצומן של בחירות ביניים לקונגרס, אז שוק המניות האמריקאי הפגין חולשה במהלך חודש אוקטובר ולאחריה רשם ראלי עוצמתי עד סופה של אותה שנה".

בבחינת ענפי פעילות הכדאיים להשקעה באופנהיימר העלו את המלצתם לסקטור הצריכה הבסיסית מ"משקל חסר" ל"משקל שוק" והורידו את המלצתם לסקטור צריכת המותרות וסקטור התעשייה ל"משקל חסר".

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל פרסם היום מחקר בו נבחנה ההשפעה של התקשורת הכתובה בישראל על שוק המניות בין השנים 2011-2017, ממנו עולה בין היתר כי היקפי הסיקור משפיעים באופן מובהק על התשואות (לא התוך-יומיות) ועל התנודתיות בשוק המניות.

בבנק ישראל ציינו בין היתר כי "לתקשורת השפעה חזקה יותר על הנעשה בשוק המניות בימים של שינויים חדים בשערי המניות, ובעיקר ימים של ירידות חדות. ובפרט, לסיקור השלילי השפעה חזקה יותר על משתנים משוק המניות מאשר לסיקור החיובי, דבר שתורם לכאורה ללחץ נוסף במשברים שמתרחשים בשוק זה".

עוד הוסיפו שם כי "ירידות במדד המניות יובילו להיקפי סיקור גבוהים יותר מאשר עליות באותם שיעורים".

13:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות של עד 0.5%, מלבד מדד הבנקים שמאבד 0.5%. 

חברת האלקטרוניקה פי.סי.בי  טכנולוגיות, שבשליטת קרן פימי, רוכשת את חברת הרכבות האלקטרוניקה AMS בכ-40 מיליון שקל, בעסקת מזומן ומניות.

11:00

המסחר בבורסה מתנהל היום בעליות, שהתמתנו מעט לאחר הפתיחה. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות קלות. מדדי הת"א-טכנולוגיה  והתקשורת  מזנקים בלמעלה מ-1%.

אודיוקודס  ממשיכה להוביל את מדד 125 בעליות ומזנקת ביותר מ-10%, לאחר שגם אתמול זינקה בשיעור דומה בתל אביב. במסחר בנאסד"ק אתמול זינקה מניית החברה ב-24%, לאחר שהחברה פתחה ברגל ימין את עונת הדוחות של הישראליות בוול סטריט לרבעון השלישי של 2018, כשעקפה את תחזיות האנליסטים.

 קמטק , טבע , מג'יק , ארקו החזקות , נאוי , לייבפרסון , אינרום  ובזן  בולטות בעליות. אופקו  בתחתית הטבלה עם ירידות של למעלה מ-2%. עוד בולטות בירידות פז נפט , מגדלי תיכון , רמי לוי , ושטראוס .

התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק מול החברה הממשלתית ההודית BEL בהיקף של 777 מיליון דולר. במסגרת העסקה, התעשייה האווירית תספק מערכות הגנה אווירית מסוג ברק 8 לשבע ספינות של חיל הים ההודי.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח במגמה חיובית, זאת לאחר הירידות החדות בסגירת המסחר אתמול. מדד ת"א-35  ות"א-125  פתחו את יום המסחר בעליות. מדדי הבנקים , הביומד  והטכנולוגיה  בולטים לחיוב.

מניות קמטק , טבע , לייבפרסון , נייר חדרה , הכשרת הישוב  וסאפיינס  בולטות לחיוב. אופקו  בתחתית הטבלה מבין מניות מדד 125.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה חיובית. כך, בורסות טוקיו , שנחאי  והונג קונג  רושמות עליות. 

06:30 

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח היום (ד') על רקע הירידות החדות בסגירת המסחר אתמול, והנעילה השלילית אמש בשוקי ארה"ב. למרות שהמסחר אמש ננעל בירידות, הצליחו מדדי דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו- S&P 500  למחוק את רוב הירידות החדות שנרשמו מתחילת המסחר. זו הפעם החמישית ברציפות שמדד S&P 500 מסיים את המסחר בירידות.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בתנודתיות, מובל על ידי המגמה העולמית. בורסות שנחאי  והונג-קונג  רושמות עליות, הניקיי היפני  בטריטוריה שלילית.

מדדי ת"א-35  ות"א-125  רשמו אתמול ירידות חדות. מדד ת"א 35 איבד 1.8%, מדד הבנקים  נפל ב-1.95%. מניית חברה לישראל  צללה ב-4.2%, מניית כיל  צנחה אמש ב-3.7%, טבע  נפלה ב-2.85%, גזית גלוב  ב-2.7% ומניית טאואר  איבדה 2.5%.

חוק הריכוזיות שאושר בכנסת בסוף שנת 2013 גרם למחיקת 25 חברות ציבוריות מהמסחר בבורסה המקומית, בשווי שוק כולל של כ-30 מיליארד שקל. כך עולה מבדיקה שביצעה יחידת המחקר של הבורסה, כחמש שנים לאחר שהחוק אושר בכנסת.

בעקבות בקשה של הבנקים הנושים של חברות בקבוצת יורוקום שנמצאת בפירוק, אישר אתמול משרד התקשורת ביטול של היתר השליטה בבזק  שניתן לבעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ' והעברתו לבנקים (הבנקים ביקשו ושר התקשורת אישר העברת היתר השליטה בבזק).