הדד-ליין של מכבי האש לרכבת: השלימו את התיקונים בקו המהיר עד מחר

השבוע יפוג תוקפו של האישור הזמני שהעניקו כוחות הכיבוי והצלה לקו המהיר בין ירושלים לתל-אביב, ועל רכבת ישראל להשלים את התיקונים הנותרים כדי לקבל אישור הפעלה קבוע

בנימין נתניהו וישראל כ"ץ בטקס חנוכת קו הרכבת ת"א י-ם / צילום: ששון תירם
בנימין נתניהו וישראל כ"ץ בטקס חנוכת קו הרכבת ת"א י-ם / צילום: ששון תירם

פתיחת הקו המהיר בין ירושלים לתל-אביב (בינתיים עד נתב"ג) לוותה בלא מעט חבלי לידה, וכעת עומדים ברכבת ובמשרד התחבורה בפני אתגר נוסף. השבוע יפוג תוקפו של האישור הזמני שהעניקו כוחות הכיבוי וההצלה לקו החדש. האישור ניתן ברגע האחרון, ובכפוף להשלמת התיקונים הנדרשים, כפי שהוצגו לאנשי הרכבת.

במכבי האש השיבו לפניית "גלובס" בנושא כי "בשבועיים האחרונים רכבת ישראל תיקנה את מרבית הליקויים. הדבר נבדק ואושר בשתי ביקורות שבוצעו בשבוע שעבר על ידי מפקחי הגנה מאש של המחוז, ועל ידי ראש אגף הגנה מאש בנציבות כבאות והצלה. על הרכבת להשלים עד ליום רביעי הקרוב שני אישורים נוספים לצורך קבלת אישור הפעלה קבוע". עוד הובהר כי האישור הזמני של הכבאות למנהרות ולגשרים בתוקף עד 26 באוקטובר.

כפי שפורסם ב"גלובס", בעקבות פתיחת הקו המהיר לירושלים, עשרות קרונות הועברו מקווי החוף של הרכבת לצורך הפעלת הקו החדש, מה שגרם לעומסים כבדים בקווים אלה. בעקבות ריבוי תלונות הנוסעים על הצפיפות הבלתי נסבלת ברכבות מהצפון למרכז ובכיוון ההפוך, ברכבת החליטו לתגבר באופן זמני את אחד הקווים המבוקשים - קו נהריה-תל-אביב.

למרות ש"התגבור" שנכנס לתוקף כבר ביום שלישי שעבר, נוסעי הרכבת ממשיכים לדווח על עומסים חריגים ברכבות מאזור הצפון למרכז. יהונתן, תושב אזור חיפה, עולה כל בוקר על רכבת לתל-אביב, ומספר בשיחה עם "גלובס" כי המצב ברכבות לא השתפר. "לא הייתי קורא לזה 'תגבור'. חזרנו פשוט למה שהיה קודם (טרם פתיחת הקו המהיר לירושלים). לדעתי, ברכבת ישראל הבינו את עוצמת המשבר, ובמקום לטפל בו כראוי פשוט הגבירו את עוצמת התגובות לתקשורת. הסיוט הזה רחוק מלהסתיים ".

הוא מתאר את הנסיעה בקו כחוויה שלילית במיוחד. "המסדרונות והמעברים של הרכבת עמוסים בטירוף. אנשים עומדים ויושבים אפילו בשירותים. אם מישהו רוצה להגיע לשירותים או לצאת מהרכבת זו משימה קשה. גם אם תגברו את מערך הרכבות, כנראה לא עשו את התגבור נכון. ימי ראשון הם סיוט אמיתי - בקושי יש מקום לעמוד. גם לוח הזמנים הוא בגדר המלצה לא מחייבת", הוא אומר.

מרכבת ישראל נמסר: "רוב הסעיפים שנדרשו לטיפול - הושלמו. אישורי הבטיחות הקבועים צפויים להתקבל בימים הקרובים. ביום א' לא נרשמו עומסים חריגים בהשוואה לימי ראשון בבוקר. גם השבוע, כמו בכל תחילת שבוע, הופעלו רכבות ייעודיות לחיילים, מנהריה לבאר שבע, במטרה להוריד את העומסים ברכבות הסדירות. הרכבות שנוספו לקו נהריה תל-אביב, כמידי יום, פעלו כמתוכנן".