ביטוח | בלעדי

ביטוח בשקל? רמי לוי מרחיב את סל השירותים הפיננסיים

לוי מינה את ערן וולף, לשעבר סמנכ"ל במועצה לצרכנות, לתפקיד סמנכ"ל מועדון ושירותים פיננסיים • המטרה: כניסה לתחום הביטוח וחיזוק המועדון ושירותי התיירות של החברה

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

רמי לוי מעוניין להרחיב את מועדון האשראי ואת סל המוצרים הפיננסיים שרשת הקמעונאות שבבעלותו מציעה, וצפוי להיכנס גם לתחום הביטוח - כך נודע ל"גלובס". לשם כך מרחיב לוי את מטה ההנהלה שלו ומגייס לשורותיו את ערן וולף, לשעבר סמנכ"ל במועצה לצרכנות, לתפקיד סמנכ"ל מועדון ושירותים פיננסיים בחברה.

לדברי יפית אטיאס-לוי - סמנכ"לית השיווק של החברה, מנהלת מועדון הלקוחות של הרשת ובתו של לוי - וולף יהיה אחראי על פעילות מועדון הלקוחות ומועדון כרטיסי האשראי ברשת רמי לוי, כמו גם על הרחבת סל השירותים הנוספים אליהם מעוניינת הרשת להיכנס, כמו תחום הביטוח, ופיתוח שירותים קיימים, דוגמת פעילות התיירות אליה נכנסה החברה לאחרונה.

המינוי של וולף מצטרף לתוכנית האסטרטגית של לוי ושל בתו יפית לחזק את מועדון הלקוחות, להגדיל את כמות מחזיקי כרטיס האשראי וכפועל יוצא את היקף הסליקה בכרטיסי אשראי.

הרחבת סל השירותים הפיננסיים הפכה למשאת-נפשן של רשתות הקמעונאות בשל העמלות שהן גובות עבורן, וכולן פועלות על-מנת להרחיב את הפעילות הזו. בתחילת השנה שדרגה רשת רמי לוי את ההסכם שלה עם ישראכרט כך שתוכל ליהנות מנתח גדול יותר מהכנסות ישראכרט מהפעילות שלה מול חברי מועדון הלקוחות תחת חברה משותפת בה שולט לוי (80%).

אלא שבתחום הביטוח, התהליך לכניסה לפעילות מורכב יותר מאשר בתחומים אחרים. כפי שנחשף ב"גלובס", שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, פועלת כבר למעלה משנה כדי להתחיל לספק שירותי ביטוח בשותפות עם AIG, כשההערכה היא כי הפעילות הזו תחל ב-2019, וזאת בכפוף לאישורים סופיים מהממונה על רשות שוק ההון.

מוצר פיננסי נוסף שמציעות היום רשתות השיווק הוא הלוואות ללקוחות המועדון, והוא קיים ברמי לוי, סופר-פארם, ויקטורי ושופרסל.

לפני כ-4 חודשים דווח כי חברת רמי לוי שיווק השקמה וקבוצת הדקה ה-90 מקימות מיזם תיירות שיספק שירותי תיירות בתנאים מועדפים לחברי מועדון הלקוחות של רשת רמי לוי. בכניסה לתחום התיירות מצטרפת רמי לוי לשופרסל, שהייתה החלוצה מבין הקמעונאיות בתחום התיירות, כשהקימה חברת תיירות משותפת עם חברת גוליבר.

נכון לסוף 2017 דיווחה רמי לוי על כ-400 אלף חברי מועדון, המחזיקים בחלקם בכרטיס אשראי ובחלקם בכרטיס מועדון נטען. בהקשר זה פרטה הקבוצה כי היא "רואה במועדון הלקוחות כלי להגדלת נאמנות הלקוחות ולמתן פתרונות לצורכי הלקוח הייחודים. החברה מפתחת כל העת כלי זה לשימושים נוספים המיטיבים עם הצרכן, אף מחוץ לקניותיו בחנויות הקבוצה, תוך שימת דגש הן על פילוח לקוחות והן על חדשנות בקבוצה שמטרתה להיטיב עם כלל לקוחותיה".

מינויו של וולף לסמנכ"ל בקבוצה מצטרף למינוי בכיר נוסף שביצע לוי בימים האחרונים, כשרק בשבוע שעבר הכריז על מינויו של אירם גרייבר, מי שהיה עד לפני כשנה מנכ"ל וילי פוד, לתפקיד מנכ"ל קבוצת קופיקס עליה השתלט לוי לפני מספר חודשים.