בחר את המתנה המועדפת עליך: סנאפי גייסה 10 מיליון דולר

סנאפי מאפשרת לשלוח למקבל המתנה את המתנה באופן דיגיטלי • אל מקבל המתנה נשלחת הודעה בה מוצעת לו המתנה שנבחרה עבורו באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה, והוא יכול להחליט אם הוא מעוניין בה • אם לא, המערכת תציע לו עוד כ-20 מתנות מותאמות אישית • מנכ"לית סנאפי: רצינו לשלב בין המהירות של הגיפט קארד והאישיות של מתנה

חני גולדשטיין מנכלית ויזמית / צילום: סנאפי
חני גולדשטיין מנכלית ויזמית / צילום: סנאפי

סנאפי (Snappy) היא פלטפורמה לשליחת מתנות שמאפשרת למקבל המתנה לבחור את המתנה האהובה עליו מבין אוסף של מתנות המותאמות אישית אליו באמצעות אלגוריתם. היום (ג'), סנאפי הודיעה כי גייסה סבב מסדרת A בהיקף של 10 מיליון דולר, בהובלת 83North ובהשתתפות Hearst Ventures.

שוק המתנות כיום מתנהל באחת משתי דרכים, אומרים בסנאפי: או באמצעות גיפט קארד ושוברים, או באמצעות מתנות פיזיות. מתנה פיזית היא אישית, אך קשה לקלוע לטעמו האישי של העובד, ואילו גיפט קארד הוא נוח אך ללא המימד האישי של מתנה. "אנחנו רצינו לקחת את שני הדברים האלה - המהירות של הגיפט קארד והאישיות של מתנה, ולשלב אותם", אומרת חני גולדשטיין, מייסדת שותפה ומנכל"ית סנאפי.

סנאפי מאפשרת לשלוח למקבל המתנה את המתנה באופן דיגיטלי - אם מדובר בשובר לחוויה מסויימת, או באופן פיזי. אל מקבל המתנה נשלחת הודעה בה מוצעת לו המתנה שנבחרה עבורו באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה, והוא יכול להחליט אם הוא מעוניין בה או לא. אם לא, המערכת תציע לו עוד כ-20 מתנות, כולן מותאמות אישית, אשר מתוכן הוא יכול לבחור את המתנה העדיפה עליו.

לדברי גולדשטיין, לאחר שנה וחצי של פיתוח מבלי לקחת משכורות, החברה הושקה כפלטפורמה המיועדת לקהל הרחב, אך לאחר מכן חל מפנה במודל העסקי של החברה: "כשזה התחיל, זה היה אמור לשרת שליחת מתנות לחברים ומשפחה. אחרי שהשקנו את האפליקציה, באו אלינו המון המון חברות וביקשו להשתמש לזה בשביל העובדים שלהם". שוק המתנות לעובדים בארה"ב מוערך בעשרות מיליארדי דולרים. כיום סנאפי משתת 170 חברות, להן בממוצע 500 עובדים כל אחת, ומספרת על ביקוש גבוה.

בשלב הראשון, המערכת מתבססת על מידע שנאסף במערכת משאבי האנוש של מקומות העבודה, כגון מיל, גיל, מקום מגורים, וכן סוג האירוע שלכבודו מוענקת המתנה, ואופי מקום העבודה והתקציב שהוא מגדיר. בהמשך, המערכת לומדת מהבחירות של כל עובד ועובד, ומסוגלת להפיק תוצאות מדויקות יותר.

הכסף שגויס ישמש את החברה לענות על הביקוש החזק מלקוחותיה הנוכחיים, להאיץ את פיתוח המוצר, ולהרחיב את הפריסה הגלובלית של החברהכיו םהחברה מעסיקה 20 עובדים, 6 במרכז הפיתוח בישראל, ו-14 במטה החברה בניו-יורק. בעקבות הגיוס החברה צפויה לגדול פי-2, ולגייס כ-10 עובדים חדשים למרכז הפיתוח, ומספר דומה בארה"ב.

סנאפי הוקמה ב-2015 על ידי גולדשטיין, עורכת דין במקצועה, יחד עם דביר כהן, יוצא יחידת 8200 ועובד משרד ראש הממשלה לשעבר, שניהם ללא רקע בהייטק.

הקמה: 2015

מייסדים: חני גולדשטיין ודביר כהן

עובדים: 20, 6 מתוכם בישראל, והיתר בניו-יורק

גיוסי הון: 1.5 מיליון דולר בסיד, ו-10 מיליון דלר בסבב A

משקיעות בולטות: North83 ו-Hearst Ventures