הטלטלה בפז נמשכת: אחרי התפטרות עזר, סמנכ"לית הכספים התפטרה

ההתפטרות של שרונה נובק מגיעה אחרי שש שנים בתפקיד ורק שלושה שבועות לאחר שיו"ר החברה יצחק עזר התפטר בצל חילוקי דעות חריפים מול ההנהלה • גורמים בכירים בפז: "ההתפטרות של נובק אינה קשורה לאירועים"

הטלטלה בחברת פז  נמשכת עם התפטרותה של סמנכ"לית הכספים של החברה בשש השנים האחרונות שרונה נובק. ההתפטרות מגיעה שלושה שבועות לאחר שיו"ר החברה, יצחק עזר, התפטר מתפקידו בצל חילוקי דעות חריפים מול ההנהלה.

לפי ההודעה ששיגרה פז לבורסה, ההתפטרות של נובק "אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בני"ע של התאגיד". בעקבות ההודעה יתחילו כעת בהנהלת פז בחיפוש מחליף לנובק, שתכהן בתפקיד במידת הצורך עוד כ-3 חודשים.

גורמים בכירים בחברה אמרו ל"גלובס", כי "ההתפטרות של נובק אינה קשורה לאירועים והיא נובעת ברקע לתכניותיה לגבי המשך הקריירה שלה".

הפרישה של נובק באה לאחר שבתחילת החודש הודיע יו"ר החברה, יצחק עזר, על התפטרותו לאחר שנתיים בתפקיד, מה שכאמור הצית מאבק סביב איוש תפקיד היושב ראש. עזר ציין במכתב שפרסם במקביל להתפטרות כי "זה תקופה, נתגלעו מחלוקות עמוקות ביני (ולא רק ביני) לבין רוב חברי הדירקטוריון וההנהלה על דרך ניהול החברה, המבנה הארגוני שלה וכן ביחס לאסטרטגיה העתידית של החברה".

"בנוסף לכך", ציין עזר, "לדעתי הדרך שבה ניהלה ועדת המינויים של הדירקטוריון את בחירת המומלצים על-ידיה מעלה שאלות כבדות ביחס לממשל התאגידי הנוהג בחברה". עזר ציין כי בשל כך, ובשל העובדה כי "לא עלה בידי לשנות את דרך ההתנהלות האמורה", הוא החליט להתפטר מתפקידו לאלתר.

נזכיר כי עם התפטרותו לפני כשלושה שבועות, היו"ר עזר מתח ביקורת קשה על דירקטוריון והנהלת החברה. עזר העלה שאלות קשות בדבר הממשל התאגידי בחברה, מה שהחריף את הקרע בתוך הדירקטוריון, ומה שהביא את רשות ניירות ערך לבדוק את האירועים שהובילו להתפטרות של עזר.

אסיפת בעלי מניות שכונסה כשבועיים לאחר ההתפטרות בחרה בשלושה מועמדים חדשים לדירקטוריון, שהומלצו על ידי הגופים המוסדיים: אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על ומפקד חיל האוויר ומי שגם עשוי להתמנות בקרוב לתפקיד היו"ר; אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר פסגות, ועודד גילת.

בית השקעות מיטב דש התערב שלח בשבוע שעבר מכתב אזהרה לדירקטורים של החברה, בניסיון להגדיל את מספר החברים בדירקטוריון, ולהביא למינוי יו"ר חברה שיהווה משקל נגד ראוי למנכ"ל הדומיננטי בחברה, יונה פוגל.

כיום כולל דירקטוריון פז 9 חברים, שיבחרו מתוכם את היו"ר. מיטב דש מנסה להביא להרחבת הדירקטוריון עם חבר נוסף, שיוכל לשמש אף הוא כיו"ר החברה. עם זאת, בשבוע שעבר אליעזר שקדי נבחר לדירקטוריון פז, ונראה כי סיכויים של הדירקטור לשעבר מנכ"ל אל על להיבחר ליו"ר פז די גבוהים, אלמלא תתקבל האזהרה של מיטב דש לחברי הדירקטוריון.

נזכיר כי לאחר שצדיק בינו מכר את מניותיו בחברה פז הפכה לחברה ללא גרעין שליטה, מה שמהווה פתח לגופים המוסדיים לנסות להשפיע על הממשל התאגידי בחברה. 

אתמול (ב') נערכה ישיבת דירקטוריון בה הוחלט לפעול לזימון אסיפה כללית של בעלי המניות, לבקשת מיטב דש. החברה תפרסם ככל הנראה בשבוע הבא זימון לאסיפה נוספת, לצורך שינוי תקנון החברה לצורך הגדלת מספר חברי הדירקטוריון וייתכן גם על בחירת היו"ר. אם בעלי המניות, ביניהם חברות הביטוח והפיננסים כלל ביטוח, מגדל, הראל והפניקס לצד בית ההשקעות ילין לפידות קרן נוקד, יחליטו להיענות לבקשת מיטב דש, מספר החברים בדירקטוריון יגדל ל-10 ובמקביל ייבחר ככל הנראה גם יושב ראש חדש.