חד אסף מתבקשת לאשר שכר חודשי של 58 אלף שקל על 60% משרה ליו"ר החדש אברהם נובוגרוצקי

נובוגרוצקי ימלא את משרת היו"ר בחברה בהיקף של 60% • בעלי מניות חד אסף צפויים להתכנס שוב בחודש הבא, ויעלו מחדש את תנאי ההעסקה להצבעה

אברהם נובוגרוצקי  / צילום: תמר מצפי
אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר שאברהם נובוגרוצקי (נובו) פרש מניהולה של חברת ההשקעות בנדל"ן אפריקה ישראל, הוא הצטרף כעת לחברת מוצרי הברזל והעץ חד אסף, והחל לשמש בה בימים האחרונים כיו"ר הדירקטוריון במקומו של בעל השליטה, אברהם שני.

בעלי מניות חד אסף, שהבולטת בהן מלבד בעל השליטה שני היא קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, סירבו לאשר את תנאי העסקתו של נובוגרוצקי באסיפה שהתקיימה זמן קצר לפני מינויו, וצפויים להתכנס שוב בחודש הבא, בה יעלו מחדש את תנאי ההעסקה להצבעה. אלה כוללים שכר חודשי ברוטו של עד כ-58 אלף שקל, צמוד למדד, נוסף למענק על בסיס תוצאות החברה ועוד הטבות דוגמת רכב דרגה 7 בשווי של עד 400 אלף שקל ותנאים נלווים. כל זאת עבור משרה בהיקף של 60%.

על בסיס תוצאותיה של חד אסף ב-2017, החברה העריכה את עלות העסקתו השנתית של נובו בכ-1.2 מיליון שקל.

ועדת התגמול ודירקטוריון חד אסף ציינו כי התגמול המוצע לנובוגרוצקי הוא "תגמול ראוי למנהל לאור כישוריו, התפקידים שהוא עתיד למלא בחברה, מצב החברה והאתגרים העומדים בפניה".

עוד ציינו שם כי נובוגרוצקי הוא "בעל ניסיון רב בניהול חברות תעשייתיות בכלל ובתחום פעילותה של החברה בפרט. הוא מנהל מנוסה ובעל היכרות מעמיקה במשך שנים רבות עם תחום הפלדה, שהינו תחום פעילות ייחודי שבו פועלת החברה".

מלבד עסקי הנדל"ן של אפריקה ישראל, היא החזיקה בחברה-הבת אפריקה תעשיות שעיקר פעילותה מתרכז בתחום הפלדה, ואשר עלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות דרישת הבנקים הפועלים ולאומי למנות לה כונסי נכסים ולאכוף שיעבודים כלפיהם.

נובו החליט לפרוש מתפקידו כמנכ"ל אפריקה ישראל בחודש אוגוסט האחרון, רגע לפני העברת השליטה בחברה לאיש העסקים מוטי בן משה במסגרת הסדר חוב.

נובו כיהן בתפקידי ניהול שונים באפריקה ישראל במשך 21 שנים, מהן בתפקיד המנכ"ל ב-6 השנים האחרונות, שהיו סוערות מאוד בחברה.

עיקר פעילותה של חד אסף מתרכז בייצור, עיבוד ומסחר במוצרי פלדה המשמשים לברזל בניין גולמי, מעובד ועוד, ובנוסף יש לה פעילות ייצור חוטי פלדה, חוטים מגלוונים, רשתות וכבלים ברומניה וכן פעילות של יבוא ושיווק כלי עבודה ומוצרים משלימים לבניין. החברה נסחרת בשווי של כ-220 מיליון שקל, אחרי שמנייתה טיפסה בכ-20% מתחילת השנה.

בסיכום המחצית הראשונה של 2018 נהנתה חד אסף מעלייה בכמות המוצרים שמכרה ומעלייה במחיר, בעיקר בתחום פעילותה העיקרי של ייצור פלדה, והכנסותיה צמחו ב-35% ל-672 מיליון שקל, לצד זינוק של 62% ברווח הנקי שלה שהסתכם בכ-13 מיליון שקל.