מכירות | פודקאסט

היזמת שעשתה 2 אקזיטים רוצה לעזור לעצמאיים למכור יותר

04/03: מאיה גורה, Missbeez • אחרי שמכרה את The Gifts Project ואת Picscout בכ-20 מיליון דולר כ"א, הקימה מאיה גורה את החברה השלישית שלה: Missbeez, המאפשרת לנשים להזמין שירותי טיפוח לפי דרישה, הביתה • "אנו מסייעים לעצמאיים לקדם את העסק שלהם, ומשנים לנשים עסוקות את סדר היום" • אחרי גיוס של 4.5 מיליון דולר וכ-100,000 משתמשים במערכת, עצרנו לשוחח איתה על הלקחים שלמדה על הדרך

"הקונספט של Missbeez נולד מהעבודה שלי במשך שנים עם טכנולוגיות מתקדמות. הגעתי למסקנה שעבור אוכלוסיות מסוימות טכנולוגיה אינה מונגשת, וחיפשתי דרך לעזור לעצמאיים שלא יכולים לקדם את העסק שלהם כיום, ולאפשר להם להנגיש אותו לאלפי לקוחות".

בשנת 2015, הקימה היזמת הסדרתית מאיה גורה יחד את הסטארט-אפ Missbeez יחד עם גיל בוכניק. הסטארט-אפ פיתח פלטפורמה המציעה הזמנת שירותי טיפוח לבית הלקוח. כיום, לאחר גיוס של מעל ל-4.5 מיליון דולר, 10 עובדים, וכ-100,00 משתמשים במערכת - היא מתראיינת לפרק השלישי של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4) כדי לספר על מסעה היזמי, והלקחים שלמדה לאורך הדרך.

"לבנות מרקטפלייס זה מאד מאתגר, יש שאלה גדולה לגבי איך אתה מודד את עצמך", מספרת גורה. "בהתחלה הגדרנו 15 מדדים שונים שאנו רוצים למדוד, ורידדנו אותם לשלושה מרכזיים. אנו מודדים בעיקר Retention, כלומר כמה זמן לקוחה וספקית נשארים אצלנו באפליקציה בממוצע; Conversion, כלומר כמה ומתי לקוחות משלמים לנו על השירות; וכמובן, מודדים את השכר של הפרילנסריות שלנו, יש לנו עשרות ומאות נשות מקצוע שאנו אחראיים על הפרנסה שלהן".

גורה היא כאמור יזמת סדרתית. ב־2011 נמכר המיזם The Gifts Project, שגורה היתה בין מייסדיו, ל־eBay תמורת כ־20 מיליון דולר. אקזיט נוסף הגיע מאוחר יותר באותה שנה, אז חברת ניטור זכויות היוצרים Picscout, שגורה היתה ממייסדיה ושימשה כמנהלת מכירות ושיווק בה, נמכרה לגטי אימג’ס תמורת סכום דומה. "גם אני וגם בעלי (אייל גורה, יזם סדרתי, כיום מנכ"ל חברת Zebra Medical - המערכת) היינו יזמים והובלנו סטארט-אפים", היא נזכרת בתקופה. "אני זוכרת שהיינו מתעוררים יחד במלון וכבר לא זוכרים באיזו מדינה אנחנו ולאיזו נסיעת עסקים יצאנו, זו הייתה תקופה מטורפת".

בתחילת דרכה ב-Missbeez, הייתה עסוקה גורה בלבנות צוות ולמצוא שותף ("יצא לי לפגוש אנשים מאד מרשימים לכאורה, שכל מה שהם עשו - נכשל"), וכמובן לגייס כסף ("את הסיבוב הראשון שלנו הוביל ג'ון מדבד מ-Ourcrowd, שנתן לנו התחייבות על הפגישה הראשונה"). על הדרך, היא סיפרה לעוד פודקאסט לסטארטאפים על האתגרים בבניית מרקטפלייס, הבאת הלקוחות והעסקים הראשונים למערכת, ההתרחבות לאנגליה, וגיוסי ההמשך. כל זאת ועוד, בפרק השלישי של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4).

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).