ביוליין ירדה 21% על רקע תוצאות ניסוי משולב עם קייטרודה לסרטן הלבלב

בחברה אומרים כי תוצאות הניסוי "מעודדות", בעיקר בחולים שזה להם הטיפול השני לאחר שטיפול קודם לא הועיל

חברת ביוליין פרסמה היום תוצאות מניסוי משולב שבוצע במוצר המוביל שלה BL8040 יחד עם התרופה קייטרודה של חברת מרק האמריקאית, לטיפול בסרטן הלבלב. לדברי החברה, התוצאות של הניסוי "מעודדות", בעיקר בחולים שזה להם הטיפול השני לאחר שטיפול קודם לא הועיל. מניית החברה יורדת (ו') 21%, ויחד עם ירידות שהחלו אתמול עוד טרם פורסמה ההודעה, מצטברת הירידה לכ-41%. החברה נסחרת לפי שווי של 102 מיליון דולר.

מניית ביוליין איבדה כ-40% בנאסד"ק ביומיים האחרונים
 מניית ביוליין איבדה כ-40% בנאסד"ק ביומיים האחרונים

מדובר בניסוי שלב IIa, כלומר ניסוי יעילות ראשוני. הוא כלל 37 חולים שכולם קיבלו את התרופה לאחר שהפסיקו להגיב לטיפול קודם. תחילה ניתן הטיפול של ביוליין במשך חמישה ימים כטיפול יחיד, ולאחר מכן בשילוב עם קייטרודה למשך שלושה שבועות.

התוצאות הראו כי המחלה נותרה ללא התקדמות במשך 72 ימים בכעשרה חולים, מהם אצל אחד אף חל שיפור. תוחלת החיים הממוצעת של כל חולי הניסוי הייתה 3.3 חודשים, וכשליש הגיעו ל-6 חודשים. אצל מי שקיבל את התרופה כטיפול שני, תוחלת החיים הייתה 7.5 חודשים. לדברי החברה, תוצאות אלה דומות לאלו של תרופה קיימת הניתנת היום כקו טיפול שני (שילוב של שני סוגי כימותרפיה).

החברה מצאה בניסוי אישוש למנגנון הפעולה שלה, שלפיו BL8040 עודד כניסת תאי חיסון מסוג T לתוך התאים הסרטניים. תגובה זו כבר הוצגה על-ידי החברה בעבר.

התוצאות הנוכחיות אמנם לא נראות כפריצת דרך יוצאת דופן מבחינת יעילות, אולם יכולות להתחרות בכימותרפיה אם אמנם תופעות הלוואי ידורגו על-ידי החולים כקלות יותר. כיום כמעט אין טיפול עבור סרטן הלבלב, ולכן גם הארכת חיים קצרה יכולה להיחשב כהצלחה ולהוביל לרישום המוצר לשיווק. בשלב הבא, הכוונה היה לבחון את השילוב בין שתי התרופות ועוד תוספת של כימותרפיה.

לדברי פיליפ סרלין, מנכ"ל ביוליין: "אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאות. אנחנו רואים כאן עדות לבטיחות שילוב התרופות, עם סימנים מעודדים לפעילות קלינית. ניסוי משולב עם כימותרפיה יחל עד סוף השנה ותוצאותיו יפורסמו במחצית השניה של 2019".

מניית ביוליין קפצה לאחרונה כאשר החברה הגדילה את החזקתה במוצר המוביל, מהלך שנתפס בשוק כהבעת אמון במוצר. כעת נסחרת המניה לפי מחיר נמוך בכ-13% מאשר המחיר לפני העליות ההן.