תנאי עו"ס המועסקים כעובדי קבלן ישוו למועסקים ישירות

זוהי תוספת לשכר המסתכמת במאות שקלים בחודש • מדובר בעובדים סוציאליים המועסקים במערך סל שיקום בריאות הנפש בקהילה, שירותי דיור מוגן, ליווי בתעסוקה, ליווי בהשלמת השכלה ועוד

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן \ צילום: יונתן זינדל פלאש90
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן \ צילום: יונתן זינדל פלאש90

תנאי העסקתם של כ-1,500 עובדים סוציאליים המועסקים דרך עמותות פרטיות ומספקים שירותי בריאות מטעם המדינה, ישוו לאלה של המועסקים ישירות ברשויות המקומיות. כך הודיעה הערב (ה') ההסתדרות, לאור הסכמות שהושגו מול משרדי האוצר והבריאות. מדובר בעובדים סוציאליים המועסקים במערך סל שיקום בריאות הנפש בקהילה, שירותי דיור מוגן, ליווי בתעסוקה, ליווי בהשלמת השכלה ועוד. לאור זאת, יזכו העובדים הסוציאליים בתנאים משופרים הכוללים את כל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים קיבוציים לרבות תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות. מדובר בתוספת לשכר המסתכמת במאות שקלים בחודש.

עובדים אלה הוחרגו עד כה מצו הרחבה שעליו סוכם כחלק מהסכם לקליטת עובדי קבלן בשירות הציבורי מ-2017. צו זה קבע שתנאיהם של עובדים סוציאליים המועסקים כעובדי קבלן ישוו לאלה של המועסקים ברשויות המקומיות. מדובר ב-1,500 עובדים שהוחרגו מן הצו, מתוך 7,000 עובדים סוציאליים רלוונטיים, וזאת בשל מחלוקות שנגעו לפרשנות ההסכם.

על החלת הצו על כלל העובדים הסוציאליים הרלוונטיים סוכם בפגישה שהתקיימה אתמול (ד') בנוכחות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, סגן הממונה על התקציבים באוצר אלון מסר ויו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני.

על פי ההסכמות, התשלומים השוטפים מכורח צו ההרחבה, ישולמו לעובדים החל ממשכורת חודש נובמבר 2018, המשולמת בתחילת חודש דצמבר. כמו כן יינתן לעובדים החזר רטרואקטיבי עבור 2018.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסכם ואמר: "זהו צעד נוסף שעוזר לעשות צדק עם קבוצת עובדים שממלאת שליחות חברתית ראשונה במעלה ונאבקת במסירות יוצאת דופן על כבודם ורווחתם של הציבורים הכי מוחלשים במדינה.