הזינוק הבא של סייבריזן? מצטרפת ל-ARM במכירות לשוק מערכות IoT בהיקף צפוי של מיליארדי דולרים

אחת החברות הבולטות בהייטק הישראלי, חברת הגנת הסייבר סייבריזן, פיתחה הגנה ייעודית לפלטפורמת ה-IoT של ענקית השבבים העולמית ARM • פוטנציאל השוק של המערכת החדשה מוערך במיליארדי מכשירים מקושרים ברשתות היברידיות שעתידים להופיע עד שנת 2035

מייסדי סייבריזן. מימין לשמאל: יוסי נער, ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית / צילום: Ryuji Suzuki
מייסדי סייבריזן. מימין לשמאל: יוסי נער, ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית / צילום: Ryuji Suzuki

אחת החברות הבולטות בהייטק הישראלי, חברת הגנת הסייבר סייבריזן, עומדת בפני פריצה לשוק של מיליארדים. החברה פיתחה הגנה ייעודית לפלטפורמת ה-IoT של ענקית השבבים העולמית ARM, שמציב אותה במקום מרכזי בשוק הענק שצפוי להתפתח סביב תעשיית האינטרנט של הדברים (IoT). שיתוף הפעולה בין החברות ממנף את הקשר של שתי החברות עם ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק. החברה רכשה את חברת ARM הבריטית ב-2016 ב-31 מיליארד דולר ואילו בסייבריזן היא השקיעה כחלק מגיוס של 59 מיליון דולר ב-2016 והשקעה נוספת של 100 מיליון דולר ב-2017.

סייבריזן מוסיפה שכבת הגנת סייבר מעבר להגנה שנכללת בתוך השבבים של ARM, אשר מאפשרת לנהל את מערך מכשירי ה-IoT כולו, לזהות מתקפות ולעצור אותן. ARM וסייבריזן נמצאות בעיצומם של שלבי הניסוי האחרונים והן מרחיבות את שותפות הפיתוח לקראת הפצה מסחרית מלאה של הפלטפורמה בתחילת 2019. פוטנציאל השוק של המערכת החדשה מוערך במיליארדי מכשירים מקושרים ברשתות היברידיות בטכנולוגיית האינטרנט של הדברים (IoT), שעתידים להופיע עד שנת 2035, הן בסקטורים תעשייתיים כמו ייצור, אנרגיה ותחבורה, והן במגזר הביתי.

החסם העיקרי בפני הזינוק המטאורי של השוק החדש הוא איום הסייבר, שעלול לפגוע במערכות פיזיות חיוניות. בכנס Arm Tech Con שהתקיים בארה"ב השבוע, הדגימו שתי החברות התקפת סייבר על מדחום חכם ביתי, שהתפשטה מייד למכשירים אחרים בבית, גרמה לקצר חשמלי בבית ובסופו של דבר הפילה את רשת החשמל העירונית כולה.

יוסי נער, מייסד שותף של סייבריזן ומי שמשמש בתפקיד CVO (קצין חזון ראשי) שלה, הוא מי שריכז את הפרויקט המשותף עם ARM. בשיחה עם גלובס הוא אומר: "כבר היום נאמד שוק ה-IoT במיליארד מכשירים והציפייה היא שהוא יגיע בתוך בעשור הקרוב לטריליון מכשירים. מדובר בקצב גידול אקספוננציאלי ואין ספק שהוא יגמד את שוק המחשוב הקיים". לדבריו שתי החברות טרם קבעו סופית את שיטת התמחור של המוצר החדש ויתכן שהוא יהיה מבוסס על כמות הנתונים שעוברת במערכת ולא על מספר היחידות המופעלות. הוא אמר כי ההחלטה תתקבל בהתייעצות עם הלקוחות המרכזיים של הטכנולוגיה.

מערכת הגנת הסייבר של סייבריזן תיכלל בתוך פלטפורמת Pelion IoT של ARM, שהיא סט כלים מבוססי רשת שנועדו לסייע לעסקים לנהל את מערך האינטרנט של הדברים המותקן בחברה. שיתוף הפעולה של ARM עם סייבריזן הוא חלק ממערך חברות שבונה ARM לצורך הפלטפורמה החדשה, שכולל את רכישת חברת Treasure Data האמריקאית, שמתמחה בניתוח הנתונים הנקלטים בחיישני ה-IoT ורכישת חברת Stream Technologies בעלת טכנולוגיה לתקשורת בין מתקני IoT. חברת ARM גם חתמה הסכם עם אינטל, המתחרה הגדולה, שיאפשר לה להשתמש בתקנים שפיתחה אינטל לניהול מערכי IoT באמצעות ארכיטקטורת X86 של אינטל.
פעילות הגנת הסייבר בתחום מערכות מבוססות ARM היא פעילות חדשה עבור סייבריזן, שעד כה עסקה באיתור מתקפות סייבר על מחשבי קצה, מחשבים ניידים וסמארטפונים. "הפלטפורמה שלנו נבנתה מראש בצורה שמאפשרת לחבר דאטה מכל המקורות, והכניסה שלנו לשוק ה-IoT היא דריסת הרגל הראשונה, פריצה ראשונה אל מחוץ לשוק האנטרפרייז הקלאסי," אומר נער. לדבריו השווקים המידיים אליהם יפנו החברות יהיו תחומי התעשייה, התשתיות והתחבורה אבל יעד נוסף יהיה שוק יצרני האלקטרוניקה משולבת ה-IoT.

"הצמיחה המהירה והמורכבות של מכשירי ה- IoT מייצרת חשיפה חדשה למתקפות בכל הקשור למתקפות סייבר", אמר דיפש פאטל, נשיא קבוצת IoT Services, Arm. "באמצעות Pelion והשותפות עם סייבריזן נספק ללקוחות יכולות שליטה וניתוח בכל הקשור לדפוסי תקשורת והתנהגות של התקני IoT ובכך נאפשר להם לזהות ולעצור התקפות בשלבים המוקדמים שלהן״.

ליאור דיב, מייסד ומנכ"ל סייבריזן, מוסיף: "המטרה שלנו היא לאבטח את העולם המחובר. העבודה עם ARM מאיצה את היכולת שלנו להפוך את החזון הזה למציאות. בעולם בו ניתן לפרוץ לכל התקן, נדרשת תפיסת אבטחת מתקדמת מבוססת שכבות הגנה שונות: הגנה היקפית מכל האיומים המוכרים, הניתנים לזיהוי, ובנוסף לכך - יכולת ניתוח מעמיקה, מבוססת AI שיודעת לזהות אנומאליות ומאפשרת לארגונים להגיב לתקיפה".

סייבריזן הוקמה בשנת 2012 על ידי ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ויוסי נער והיקף גיוסי ההון שלה עד כה מגיע ל-189 מיליון דולר, 150 מיליון מתוכם מחברת סופטבנק היפנית והיתרה מלוקהיד מרטין, ספארק קפיטל ו־CRV. לפי ההערכות הכנסות החברה מגיעות למאות מיליוני דולר בשנה. לסייבריזן משרדים בבוסטון, תל אביב, לונדון, טוקיו, דרום אפריקה ואוסטרליה. החברה מעסיקה 450 עובדים, בהם 150 בישראל והאחרים בבוסטון, לונדון, סידני וטוקיו.