ביטפארמס מנסה לגייס כורי ביטקוין למאגר כרייה חדש

החברה, המפעילה חוות לכריית ביטקוין בקוויבק, השיקה פומבית את מאגר הכרייה שהקימה ומציעה ללקוחות שיצטרפו אליו עמלות נמוכות • מניית ביטפארמס, שירדה ב-20% בחודש האחרון, משקפת כיום לחברה שווי של כ-129 מיליון שקל

"ביטפארמס פול" - כך נקרא מאגר כריית הביטקוין שהושק השבוע באופן פומבי על ידי חברת ביטפארמס  טכנולוגיות (לשעבר "בלוקצ'יין כריה"), המחזיקה בחוות לכריית מטבעות דיגיטליים בקוויבק שבקנדה.

מאגר כרייה (Mining Pool) הוא גוף שבו כורי ביטקוין רבים משלבים יחד את כוח המחשוב שלהם כדי ליצור כוח משותף גדול וחזק יותר למציאת הבלוק הבא בבלוקצ'יין של ביטקוין. תגמולי הכרייה מתחלקים בין הכורים בהתאם להסכם בכל מאגר. החברה שמפעילה את ה"פול", נהנית בתמורה מעמלות שמשלמים לה המשתתפים במאגר.

ביטפארמס השתתפה בעבר במאגר הכרייה AntPool של חברת ביטמיין הסינית, שגובה עמלה של 2.5% מהתגמולים. השבוע הודיעה ביטפארמס כי כל המשתמשים שהצטרפו לפול החדש לפני 15 בנובמבר, עם כוח חישוב של יותר מ-5 טרה-האש, ישלמו עמלה של 0% לצמיתות, ואילו משתמשים שיצטרפו אחרי כן ישלמו עמלה של 1% על תגמולי הכרייה ועל עמלת עסקאות. 

"מאז שניידנו את רוב הכורים שלנו לביטפארמס פול בחודש שעבר, אנו מרוצים מאוד מהביצועים העקביים של המאגר. זו הסיבה שאנו בטוחים בהשקה המסחרית של ביטפארמס פול, ונשמח להזמין מצטרפים נוספים שיחלקו את ההצלחה שלנו," אמר ווס פולפורד, מנכ"ל החברה.

מניית ביטפארמס, שירדה ב-20% בחודש האחרון, משקפת כיום לחברה שווי של כ-129 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב-90%. היום (יום ה') במהלך המסחר בבורסת תל אביב בשעות הצהריים יורדת המניה בכ-1.5%.

ביטקוין , המטבע הדיגיטלי שיצא לאוויר העולם לפני כמעט 10 שנים, נסחר היום בשעות הצהריים לפי שער של כ-6,540 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-113 מיליארד דולר. בחודש האחרון, לאחר שעבר עליות ומורדות, השלים הביטקוין עלייה של כ-4%. מחירו כיום נמוך בכ-67% מהשיא שאליו הגיע בדצמבר 2017.

ביטפארמס רשומה כחברה בישראל ונסחרת בבורסת תל אביב, אבל מבחינת פעילותה וצוות מנהליה ועובדיה, מדובר בחברה קנדית לכל דבר, מאז שהתמזגה (באופן חלקי, באפריל) עם חברת בקבון הוסטינג. בקבון, הפועלת תחת השם המסחרי Bitfarms, מעסיקה כ-100 עובדים ומפעילה בקוויבק ארבע חוות כרייה של מטבעות דיגיטליים, בעלות הספק חשמלי כולל של כ-27 מגוואט.

בעלי המניות העיקריים בביטפארמס הם שני אנשי עסקים ארגנטינאים - ניקולאס בונטה, יו"ר החברה, ואמיליאנו גרוצקי - המחזיקים בכ-30% וכ-28%, בהתאמה, בהון מניות החברה. בעל המניות הגדול הנוסף הוא רועי סבג (22%), שבסוף השנה שעברה שינה את שם החברה מ"משאבי טבע" ל"בלוקצ׳יין כריה", והמיר את פעילותה מהשקעות במכרות ברזל וזהב להשקעה בפעילות בתחום המטבעות הדיגיטליים. באוגוסט האחרון שונה שם החברה ל"ביטפארמס".