יו"ר ארגון קבלני תל אביב יפו:"ביחס לעלייה בכמות הבנייה, מדובר במספר הרוגים נמוך"

את הדברים אמר יו"ר ארגון קבלני תל אביב יפו יהודה כתב בכנס השנתי של ארגון קבלני תל אביב יפו בת ים באילת • מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה 36 פועלים ועוד שני עוברי אורח • נשיא ההתאחדות רוני בריק הוסיף "אם הממשלה לא תעניש עובדים סוררים באתרי בנייה היקף ההרוגים לא יירד"

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ / צילום: איל יצהר
רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ / צילום: איל יצהר

"ללא השקעה ממשלתית, הכשרה וענישת עובדים סוררים שמפרים את הוראות הבטיחות באתרי הבנייה, אני אומר לכם בהתחייבות שלא נראה שום שינוי בהיקף הנפגעים באתרי בנייה", כך אמר הבוקר (ה') נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק בהתייחס לתאונות הבנייה, בכנס הנדל"ן ה-21 של ארגון קבלני תל אביב יפו בת ים המתקיים באילת. "ממשלת ישראל לא עושה שום דבר בנדון, וראינו את זה שאתמול התפטר האחראי על הנושא בממשלה אחרי חמישה חודשים בלבד בתפקיד. הממשלה עומדת מנגד ועדיין שוקלת אם כן לתת תקציב לנושא או לא לתת. היה לנו הסכם חתום עם ניסנקורן בנושא, אבל ערב לפני מסיבת העיתונאים הוא ביטל אותה כי השר חיים כץ נעלב שלא שיתפו אותו. נשארנו אנחנו רק עושים את המקסימום שאנחנו יכולים כדי לשמור על העובדים שלנו ולהחזיר אותם הביתה בשלום וכך נמשיך לפעול".

בנוסף אמר יו"ר ארגון קבלני תל אביב יפו בת ים יהודה כתב בהתייחס לעובדים הסינים ולעידוד הממשלה להבאת חברות סיניות לבנות בישראל, כי מדובר במהלך שגוי שתורם אף הוא לתאונות הבנייה. "אני מבטיח לכם שהסינים לא יהיו יזמי נדל"ן פה בישראל. לבנות דירה זה לא כמו מינהור או גשרים וכך גם לגבי תאונות הבנייה", אמר כתב. "צריך להבין שהפועל הסיני לא נולד פה, וקשה ללמד אותו תרבות של בטיחות. לצערי, הפועלים הסינים ברובם לא עומדים במטלות הבטיחות שמוטלות עליהם. צריך לזכור שביחס לעלייה בכמות הבנייה, מדובר במספר הרוגים נמוך".

בהתייחס למצוקת הדיור אמר כתב כי "כידוע, אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת ביותר בענף הנדל"ן, בתוכנית העבודה של ממשלת ישראל תוכנית 'ישראל 2040' נצטרך עוד כ-2.5 מיליון יחידות דיור חדשות. כולנו יודעים כי קצב הגידול הוא כזה שבשנת 2040 יהיה מחסור של למעלה מ-1.3 מיליון דירות. ובמה הממשלה עוסקת? בלהאשים את הקבלנים? אנחנו הבעיה? על מנת להצליח במשימה הזו, חייב ליפול האסימון לממשלת ישראל, שאם לא תעבדו כתף אל כתף, יד ביד אתנו הקבלנים אתם ורק אתם תובילו לטרגדיה למשפחות הצעירות ולתושבי ישראל בכלל".

בריק התייחס גם לתוכנית מחיר למשתכן, ואמר כי היא "איבדה את הכיוון מזמן". לדברי בריק, "זה קורה כי שוק הדיור פועל זמן רב מבלי שאיש יודע לבחון את הצורך האמיתי במספר הדירות החסרות בכל מקום או את יכולתיהם הכלכליות של האנשים בכל אזור ואזור". בנוסף התייחס בריק להאשמות של השר כחלון כי הקבלנים הם אינטרסנטים. "אנחנו אינטרסנטים וזה לא בושה להגיד את זה שהעסקים שלנו ימשיכו לפעול ולהרוויח, וגם לשלם משכורות לעובדים ולכל המעגל של ענף הבנייה והתעשיות הנלוות, ומי שרוצה להמשיך לצעוק שאנחנו אינטרסנטים טועה בגדול".