טוויטר פרסמה 10 מיליון ציטוטים שקושרו לרוסיה ואיראן

דאטה שפורסם הוא כזה שעשו בו שימוש בקמפיינים של הפצת דיסאינפורמציה והתערבות זרה באמצעות טוויטר • החברה שחררה אותו כעת לקראת בחירות האמצע בארה"ב

גג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: מייק בלייק, רויטרס
גג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: מייק בלייק, רויטרס

טוויטר שחררה דאטה רב הכולל יותר מעשרה מיליון ציוצים, תמונות, סרטונים, גיפים ושידורי לייב, ממעל 3,800 חשבונות שקושרו לרוסיה ו-770 חשבונות שככל הנראה קשורים לאיראן. הדאטה שפורסם הוא כזה שעשו בו שימוש בקמפיינים של הפצת דיסאינפורמציה והתערבות זרה באמצעות טוויטר, וטוויטר משחררת אותו כעת לקראת בחירות האמצע בארה"ב שייערכו בעוד שלושה שבועות. החברה הכריזה על הצעד בפוסט שפרסמה בבלוג הרשמי שלה.

"כחלק מעקרונות השקיפות שלנו ומהמטרה שלנו לשפר את ההבנה על ההשפעה הזרה ועל קמפיינים של דיסאינפורמציה, אנו משחררים את הארכיונים המלאים של הציוצים והמדיה שנקשרו לשני מבצעי התערבות זרה אותם הסגרנו בעבר, שככל הנראה גובו על ידי מדינות" כתבו ראש תחום המדיניות והבטיחות של טוויטר, ויג'יה גדה, והאחראי על יושר האתר יואל רות'. מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי פרסם ציוץ שבו אמר כי חלק מהתוכן הוא מ-2016, וכי "אנו משחררים יותר אינפורמציה כדי לאפשר מחקר אקדמי וחקירה עצמאית של הנושא".

בינואר טוויטר אמרה כי הודיעה ל-1.4 מיליון אנשים כי באו באינטראקציה ישירה עם חשבונות שקושרו לרוסיה במהלך בחירות 2016, או שעקבו אחרי החשבונות האלה כשהושעו. לאחרונה מחקה טוויטר מיליוני חשבונות מזויפים מהפלטפורמה.