"שיתופי-פעולה עדיין לא עובדים טוב בתחום הגנת הסייבר"

פאנל הסייבר בכנס Journey של EY ישראל ו"גלובס", שהתקיים אתמול, עסק ביחסים שבין חברות טכנולוגיית הסייבר לבין לקוחות הטכנולוגיה • אהוד שניאורסון:  "אם השאלה היא להחליט בין סטארט-אפים לבין ענקים, התשובה היא שיש מקום לשניהם"

פאנל סייבר בכנס Journey \ צילום: איל יצהר
פאנל סייבר בכנס Journey \ צילום: איל יצהר

פאנל הסייבר בכנס Journey של EY ישראל ו"גלובס", שהתקיים אתמול, עסק ביחסים שבין חברות טכנולוגיית הסייבר לבין לקוחות הטכנולוגיה. מנחה המושב, זוהר רוזנברג, המשמש כסגן נשיא אלרון להשקעות סייבר, אמר כי תעשיית הסייבר בעולם אינה תומכת מספיק בלקוחות, כשהיא אינה מסייעת ליצירת סטנדרטיזציה של הכלים השונים ומשאירה ללקוחות את המאמץ לשלב את הכלים השונים ולבנות פתרון שלם. "אם מסתכלים על תעשיות ותיקות, רואים שהדברים עובדים טוב יותר עם שיתוף-פעולה אפילו בין חברות מתחרות, ובתחום הגנת הסייבר זה עדיין לא שם".

אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד יחידה 8200 והיום שותף בקרן ההשקעות בלומברג, אמר כי כשהוא בוחן חברות חדשות הוא מחפש "פרדיגמה חדשה בתחום הסייבר, שתהיה כוללנית, עם טכנולוגיה מצוינת והכי חשוב, עם האנשים הנכונים. זה האתגר הגדול ביותר כי יש הרבה טכנולוגיות טובות אבל אנשים רבים לא יכולים להשתמש בהן כראוי כי הן מתוחכמות מדי. כך שהמפתח הוא מציאת האנשים הנכונים".

הוא הוסיף: "סייבר צריך להיות חלק מניהול הסיכונים. כי הדבר הכי בולט שאנחנו מוכרים זה פחד, אבל זה לא טוב לעשות זאת כך. צריך לעבוד עם המנהלים, להביא את היועצים הנכונים, ולהבין שאי אפשר לפתור את הכל מהיום למחר. אפילו כשאני רציתי להגן על היחידה שלי, ואנחנו אמורים להיות הכי מוגנים בעולם, זה היה ערב עצוב כשהבנתי שזה עומד לקחת שלוש שנים".

ניצן זיו, סמנכ"ל למניעת איומים בצ׳ק פויינט, אמר: "אנחנו מחפשים מיזוגים כל הזמן עם חברות חדשות. לחברות חדשות קל להגיע לעשרת הלקוחות הראשונים, וקשה יותר להגיע ל-100 לקוחות אבל להגיע ל-150 אלף לקוחות זה המאמץ האמיתי וזה לוקח שנים. אנחנו מחפשים חברות שכבר מוכרות לעשרות עד מאות חברות ושרוצות להגיע לסקייל-אפ. יש טכנולוגיות שהן מאוד הייפ ובגלל שיש כל הזמן איומים חדשים צריכים טכנולוגיות חדשות, טכנולוגיות נישה של הדור הבא, ואנחנו עובדים עם מאות חברות עכשיו".

רני נחמיאס, מנכ"ל חברת הסייבר Alcide, אמר בתגובה: "אני חושב שהחברות הגדולות לא עושות מספיק כדי לתמוך בחדשנות של הסטארט-אפים הישראלים שהיו יכולים להרוויח משיתוף-הפעולה הרבה יותר".

לכך השיב זיו: "כשחברה קטנה וחברה גדולה משתפות פעולה - לכל אחת יש אינטרסים שונים. החברה הגדולה רוצה סקייל ולא תמיד החברה הקטנה מסוגלת להגיע לזה".

שניאורסון: "אם השאלה היא להחליט בין סטארט-אפים לבין ענקים, התשובה היא שיש מקום לשניהם. יש מצבים בהם יש מאה ספקים לבעיות שונות והיינו רוצים שלא יהיו יותר מעשרה. זה התפקיד העיקרי של הענקים. אבל בשאלות של פתרונות תפורים לעסקים צריכים לקחת חלק גם חברות קטנות וכשהן יהיו בשלות מספיק הן יהיו חלק מהענקים".