על רקע גל התאונות: ראש מינהל הבטיחות בעבודה פורש מתפקידו

ארז מימון הודיע על סיום תפקידו, לאחר חמישה חודשים בלבד בתפקיד • השבוע נהרגו ארבעה עובדים ומתחילת השנה נהרגו 36 פועלים ו-2 עוברי אורח באתרי בנייה

תאונת בנייה בבית שמש / קרדיט תמונה: איחוד הצלה
תאונת בנייה בבית שמש / קרדיט תמונה: איחוד הצלה

על רקע ההחרפה במצב הבטיחות באתרי הבנייה, ובעקבות גל התאונות שבו נהרגו ארבעה עובדים בתוך שבוע אחד, ראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, ארז מימון, הודיע על סיום תפקידו, לאחר חמישה חודשים בלבד בתפקיד, כך נודע ל"גלובס".

גורמים המעורים בסיבות הפרישה מסבירים כי מימון הגיע לתקופת ניסיון, וכי התפקיד הוטל עליו בשיאו של הליך שהמשרד מוביל ליצירת הרתעה בקרב קבלנים באמצעות הליך העיצומים - הטלת קנסות אישיים על קבלנים והתקנת תקנות חדשות לפיגומים ורתמות לצד גיוס רגולטורים נוספים למאבק בתאונות העבודה באתרי הבנייה. לפיכך הוחלט שם שעדיף לצאת לגיוס חדש שיתאים יותר לאופי התפקיד ולמאמצים שנעשים להגברת הבטיחות בקרב הקבלנים.

מכתב ההתפטרות של מימון, שהגיע לידי "גלובס", מלמד על יחסי העבודה הרעועים במינהל הבטיחות. נכתב בין היתר כי "לאור העובדה שממונה על הזרוע, בגיבוי המשרד, מתערב בתהליכים שאינם נוגעים לתחום אחריותו על פי חוק, זאת ללא ידע, סמכות והכשרה מתאימים, דבר שגובל בחוסר אחריות ופוגע בתפקודו של המינהל ובכך גם באינטרס המרכזי של שלום הציבור (ההדגשה במקור, ה.י), ולאור לחצים רבים מצד גופים שונים במשרד לקדם אג'נדה תקשורתית שהנה בגבול הלא חוקית". מימון מתכוון בדבריו למוטי אלישע, מנהל זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה.

עזיבתו של מימון תיכנס לתוקף מידית.

נזכיר כי מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה 36 פועלים ושני עוברי אורח - יותר ממספר ההרוגים ב-2017 כולה. עוד נזכיר כי על רקע ריבוי התאונות בענף הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה והודיעה כי תשבית המשק בתחילת החודש הבא, אם לא ימולאו דרישותיה להגברת הבטיחות.