עו"ד רענן בר זוהר מבלטר גוט אלוני חשוד בשימוש במידע פנים

על פי החשד, עו"ד בר זוהר, אחד היועצים המשפטיים של חברת ארית תעשיות, עשה לכאורה שימוש במידע פנים שהגיע לידיו במסגרת היותו איש פנים של החברה - וגרף רווחים תיאורטיים אסורים בסך כולל של כ-120 אלף שקל

הלבנת הון / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הלבנת הון / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עו"ד רענן בר זוהר, יועץ משפטי של חברת ארית תעשיות , העוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק מרעומים ומוצרי אלקטרוניקה צבאיים, חשוד בעבירות של שימוש במידע פנים, עבירות דיווח וכן עבירות הלבנת הון. זאת, במסגרת הייעוץ שנתן לארית והיחשפותו למידע פנים של החברה טרם פרסום דיווחים מהותיים שלה בפברואר ובנובמבר 2016- כך נודע אתמול (ד').

עו"ד בר זוהר, העובד במשרד עוה"ד בלטר גוט אלוני, הוא בעל מניות בשיעור של 4.75% בחברת ארית, וכן שימש גם כאחד מיועציה המשפטיים של החברה, של חברות הבנות שלה ושל בעל השליטה בחברה - ולפיכך מהווה איש פנים בחברה לגישת רשות ני"ע.

עניינה של החקירה הוא חשד לביצוען של עבירות שימוש במידע פנים בקשר לניירות הערך של החברה, בסמוך לדיווחים חיוביים ומהותיים שפרסמה החברה במהלך שנת 2016. על פי החשד, השתמש בר זוהר במידע פנים שהיה מצוי בידיו בנוגע לדוח מיידי מהותי וחיובי של החברה מחודש פברואר 2016 וכן בנוגע לדוח כספי רבעוני חיובי של החברה מחודש נובמבר 2016, טרם פרסומם לציבור, ופעל במניות החברה.

הרכישות הביאו לעלייה במניה

בנוסף, לפי החשד השתמש בר זוהר במידע הפנים ורכש את מניות החברה באמצעות חשבון בנק על שמו, וכן באמצעות חשבון בנק של קרובת משפחתו. הדיווחים השפיעו מיידית על שערי ניירות הערך של חברת ארית ובעקבותיהם עלה שער מניית החברה בשיעור של 5.68% (בפברואר) ו-16.5% (בנובמבר), והיקפי מחזורי המסחר במניה עלו אף הם. על פי החשד, בעקבות פעילות אסורה זו, גרף בר זוהר לחשבונות הבנק בהם פעל רווחים כספיים תיאורטיים אסורים בסך כולל של כ-120 אלף שקל.

בנוסף, על פי החשד נמנע בר זוהר מדיווח על עניינו האישי בעת הצבעותיו באסיפות כלליות של החברה אשר נערכו במהלך השנים 2017-2016, ואשר נגעו לאישור עסקאות אשר לבעל השליטה בחברה יש עניין אישי בהן. בר זוהר עוכב לחקירה ברשות ניירות ערך ושוחרר אתמול על ידי ביהמ"ש למעצר בית בתנאים מגבילים, עד ה-21 לחודש. במקביל למעצרו, פשטו חוקרי רשות ני"ע על משרדי החברה וחקרו מספר נושאי משרה נוספים בחברה בחשד לביצוע עבירות שימוש במידע פנים, ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

ארית, הנמצאת בשליטת היו"ר צבי לוי ונסחרת בשווי של כ-160 מיליון שקל, דיווחה היום לבורסה על החיפוש במשרדיה, וציינה כי "נכון למועד הדיווח, התנהלותה היומיומית של החברה ממשיכה כרגיל ואין כל מגבלות על פעילותה או על פעילות נושאי המשרה בעניינים הקשורים לניהול החברה". בר זוהר מכחיש את כל החשדות נגדו, ובאמצעות עו"ד ירון ליפשס טוען לחפותו.

*** חזקת החפות: עו"ד רענן בר זוהר חף מפשע כל עוד לא הורשע בעבירה בדין. החקירה בעניינו נמצאת בראשית, והוא זכאי ליהנות מחזקת החפות.

עו"ד ירון ליפשס, ב"כ של רענן בר זוהר, מסר בתגובה כי "עו"ד בר זוהר הקפיד לפעול לכל אורך הדרך בהתאם להוראות חוק ניירות ערך, ובפרט לא עשה שימוש במידע פנים כלשהו, ולראיה שכל רכישות המניות נשוא החקירה, מלפני מספר שנים, בוצעו רק לאחר פרסום הודעות ודיווחים מיידיים על ידי החברה.

"רענן השיב בצורה מלאה לכל השאלות שהופנו אליו וימשיך להעמיד עצמו לרשות החקירה בכל מועד שיידרש, וזאת מתוך אמונה וביטחון כי בסיומה גם חוקריו ישתכנעו שלא נפל כל פסול במעשיו".

ממשרד בלטר גוט אלוני, בו עובד עו"ד בר זהר, נמסר בתגובה כי "רענן הוא עורך דין מהמקצועיים והמבריקים שיש, שמקפיד על קוצו של יוד, על קלה כחומרה. תמיד מקפיד ושומר באדיקות על קיום כל החוקים וכללי האתיקה, ואין לנו ספק כי כך יתברר גם במקרה זה".