נתניהו בעוטף עזה: רואים את ההתקפה בחומרה

נתניהו הגיב לאירועים בהערכת מצב ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון • "אם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן. ישראל תפעל בעוצמה רבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון.

לאחר הערכת המצב הביטחונית, נפגש ראש הממשלה עם ראשי רשויות בעוטף עזה.

ראש הממשלה אמר בתום הערכת המצב הביטחונית: "סיימתי עכשיו הערכת מצב עם ראשי צה"ל וצמרת הביטחון. ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר-שבע - בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו - אנחנו נפסיק אותן. אני רוצה לומר לכם היום - ישראל תפעל בעוצמה רבה".

בתוך כך נפגש היום השליח המיוחד ל מזרח התיכון ניקולאי מלדנוב עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בהודעה שפרסם מלדנוב הוא אמר כי 24 השעות האחרונות היו "מורכבות במיוחד וכי הטילים שנורו מעזה על באר-שבע ועל ישראל הם התדרדרות מסוכנת מאוד".

מלדנוב ציין כי הוא רואה בהתפתחות "דפוס של פרובוקציות של מי שמחפשים להביא את ישראל ועזה לתוך קונפליקט קטלני ועימות כולל. זו האחריות שלנו לעשות כל שניתן כדי להימנע מן העימות". הוא הוסיף כי הוא מתווך בין כל הצדדים, וגם עם מצרים, והקהיליה הבינלאומית כדי להימנע ממלחמה, להגביר את הסיוע ההומניטרי ולתמוך במאמצים של מצרים להחזיר את השליטה של הרשות הפלסטינית בתוך עזה. 

הדוברת של שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, פרסמה התייחסות להתדרדרות: "אתמול בלילה נורו טילים מתוך שטח עזה, אחד מהם פגע בבית ישראלי בעיר באר-שבע, והשני נחת לחוף אחת מעריה המרכזיות של ישראל. בתגובה כוחות ישראלים תקפו כ-20 מטרות בתוך עזה. ירי הטילים מתוך עזה על ישראל חייב להיעצר מיד. התקפות בלתי מובחנות על אזרחים הנן בלתי מקובלות. היעד הראשון כרגע הוא למנוע הסלמה. יש לעצור את מעגל האלימות והייאוש. רק פתרון פוליטי יכול להביא את המשבר לידי סיום".