"בישראל מרגישים את עומק הטכנולוגיה בכל מקום"

"אני אוהב להיות בישראל בגלל עומק הטכנולוגיה שקיימת פה", אומר שיין וול, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-HP וראש מעבדות החברה, בכנס Journey של EY ישראל ו"גלובס"

שיין וול בכנס Journey / צילום: איל יצהר
שיין וול בכנס Journey / צילום: איל יצהר

שיין וול, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-HP העולמית וראש מעבדות החברה, אומר כי ישראל הוא אחד המקומות העיקריים שבו HP ממקדת את תשומת ליבה כשהיא מחפשת טכנולוגיות חדשות להשקעה, באמצעות זרוע ההשקעות שלה HP Tech Ventures. "אני אוהב להיות בישראל בגלל עומק הטכנולוגיה שקיימת פה, ואתה מרגיש את זה בכל מקום", אמר בכנס Journey של EY ישראל ו"גלובס". "אנחנו פועלים בישראל כבר 30 שנה ויש לנו פה 3,000 עובדים".

וול סקר את התחומים העיקריים שלהערכתו ישנו את חיינו: "הערים הגדולות בעולם עוברות שינוי מואץ, הן במבנים והן בצורכי התחבורה, שינוע המוצרים ופינוי הפסולת. האוכלוסיה בעולם עוברת שינוי דמוגרפי מואץ, לבני דור ה-Z יש גישה אחרת לחיים ולטכנולוגיה, עם דגש על היכולת לעשות את כל הדברים בו בזמן. מתרחש גם תהליך של היפר-גלובליזציה שבו כל הדברים נעשים גם מקומית וגם גלובלית, ללא מגבלות, ורעיונות ופתרונות זורמים מכל מקום לכל מקום. תהליך נוסף שאנחנו רואים הוא כניסתן לשימוש מעשי של טכנולוגיות שהיו תיאורטיות בעבר, כמו בינה מלאכותית שקיימת כבר 30 שנה אבל רק בשנים האחרונות הפכה מעשית".

על רקע התהליכים האלה מגבשת את האסטרטגיה שלה במספר תחומים. הראשון שבהם הוא הייצור הדיגיטלי, שבו תכנון המוצר נעשה במקום אחד, מועבר דיגיטלית למקום שבו המוצר נדרש ואז מודפס בתלת-ממד לפי דרישה. וול אומר כי מעבר ליתרונות לחברות המייצרות, מדובר בתהליך שיתרום לצמצום צריכת הדלק האדירה המשמשת להנעת ספינות התובלה ומטוסי התובלה.

תחום החדשנות השני הוא הבינה המלאכותית, שבה HP משתמשת בין היתר לאפשר למדפסות לעקוב אחר השימוש בהן, ואף להדפיס את מחסניות הצבע במדפסת עצמה. תחום חדשנות שלישי הוא אבטחת הסייבר, שלדבריו חיוני כדי להבטיח שעבריינים לא ינצלו את טכנולוגיות הייצור הדיגיטליות כדי לחבל בעולם המוצרים הפיזיים. כמו כן מפתחת HP שימושי הדפסה בתחומי הבריאות ומדעי החיים.