אב ובניו, ירקנים משוק מחנה יהודה בירושלים, חשודים בהעלמת 14.5 מיליון שקל

עפ"י החשד, בני המשפחה דיווחו על משכורת של 1,000 שקל בשבוע, תוך העלמת מיליוני שקלים ממכירת ירקות בשוק

דוכן פירות וירקות / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
דוכן פירות וירקות / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ב-7 השנים האחרונות הרוויחו אב ובניו, ירקנים בעלי דוכן ירקות בשוק מחנה יהודה בירושלים, 14.5 מיליון שקל. ומה היו ההכנסות המדווחות שלהם? בשנים 2010 עד 2017 דיווח האב על רווח של 50 אלף שקל לשנה בלבד; בעוד הבנים דיווחו כי הם מושכים מהעסק משכורת של 1,000 שקל לשבוע בלבד, במזומן.

אלה הם החשדות העומדים בלב חקירה של רשות המסים כנגד משפחת ירקנים מירושלים, שנעצרו בחשד להעלמת להעלמת הכנסות מקניות בדוכן הירקות, וכן העלמת מס בהיקף מיליוני שקלים.

אתמול (ג') נעתר בית משפט השלום בירושלים לבקשת רשות המסים לשחרר את אחד הבנים החשודים - יניב שמואל - ממעצרו, בתנאים מגבילים.

מבקשת השחרור ממעצר שהוגשה לבית המשפט עולה כי במסגרת בדיקה של יחידת חקירות מס הכנסה בירושלים התעורר חשד כי אביו של שמואל העלים קניות והכנסות במיליוני שקלים בשנים 2017-2010 - והעקבות של האב הובילו לבנים שלו.

במסגרת החקירה התברר כי לאותו ירקן יש 3 בנים העובדים עמו בשוק, אחד מהם הוא החשוד - יניב שמואל, אשר הובא שלשום (ב') יחד עם שני אחיו ולחקירה במשרדי החקירות של מס הכנסה ירושלים.

על-פי בקשת המעצר, מעדויות שנגבו מספקים בשוק הסיטונאי עולה כי מי שביצע את הקניות בפועל הוא יניב שמואל, אשר אישר בחקירתו כי אכן הוא זה שביצע אותן, וזאת לאחר שהוצגו בפניו כרטסות הספקים.

עוד נכתב בבקשת המעצר כי מבדיקת חשבונות הבנק של יניב ואשתו נמצאו הפקדות מזומנים בסך 950,000 שקל בין השנים 2016-2011, כאשר החשד הוא כי מקור הכספים הוא מהעסק המתנהל בשוק. החשוד מסר בחקירתו כי הוא מושך משכורת מהעסק בסך 1,000 שקל בשבוע, ואותם הפקיד בחשבון הבנק.

עוד עולה מהחקירה כי הדיווחים לרשויות המס מתנהלות על שמו של אביו של יניב שמואל, אשר כאמור דיווח על הכנסות בסך 50 אלף לשנה.

השופט אלעד פרסקי מבית משפט השלום בירושלים, אשר דן בבקשת המעצר, הורה על שחרורו של שמואל ממעצר תוך התחייבות עצמית בסך 150,000 שקל, הפקדת מזומן בסך 20,000 שקל ערבות צד ג' בסך 100,000 שקל וצו מניעת יציאה מן הארץ למשך 180 יום.

*** חזקת החפות: הירקנים החשודים בפרשה חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בעבירה בדין. החקירה בעניינם נמצאת בראשיתה, והם זכאים ליהנות מחזקת החפות.