רחוב הירקון בת"א לוהט: קרקע למגדל בגובה 22 נמכרה לפי שווי של 266 מיליון שקל

חברת ישראל קנדה תרכוש שליש מהמגרש ב 80 מיליון שקל • בחברה צופים כי בעתיד היא תרכוש את שאר חלקי המגרש בשטח כולל של שלושה דונמים.

ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר

בדרך למגדל חדש ברחוב הירקון: קבוצת ישראל קנדה  בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, התקשרה בהסכם אופציה עם בעלים פרטיים לרכישת קרקע, המהווה 30% מחטיבת קרקע גדולה יותר. המגרש ממוקדם ברחוב הירקון פינת גאולה והרב קוק, סמוך לטיילת הרברט סמואל. במקום צפוי להיבנות מגדל שיכלול שימושים של מגורים ומלונאות.

על חטיבת הקרקע כולה חלה תכנית בניין עיר מאושרת המאפשרת הקמת מגדל בן 22 קומות אשר יכלול קומת קרקע מסחרית, כ-200 חדרי מלון בקומות התחתונות וכ-100 דירות יוקרה בקומות העליונות של המגדל. סך היקף הבנייה בפרויקט עומד על כ-20 אלף מ"ר מעל פני הקרקע. את הפרויקט מתכנן האדריכל אלישע רובין.

הקרקע שנרכשה / צילום: איל יצהר
 הקרקע שנרכשה / צילום: איל יצהר

הסכם האופציה שנחתם בין החברה לבעלי הקרקע ותקף עד פברואר 2019, מתייחס לרכישת 1.1 דונם מתוך 3.1 דונם אשר בתחום התכנית, וזאת תמורה סך של 80 מיליון שקל, המשקף מרכיב קרקע של 53 מיליון שקל והיטל השבחה של 25 מיליון שקל. יתרת הקרקע נמצאת בבעלות בעלי קרקע נוספים והחברה פועלת להתקשרות עמם לרכישת חלקם או להתקשרות עמם בעסקת קומבינציה. סכום העסקה משקף לכלל חטיבת הקרקע שווי של 266 מיליון שקל.

ישראל קנדה היא חברה ציבורית, המתמחה ביזום נדל"ן וארגון קבוצות רכישה באזורי ביקוש. פרויקטים שיזמה החברה השנים האחרונות הם פרויקט מידטאון בתל אביב הכולל מגדל מגורים ומגדל משרדים שאוכלסו לאחרונה. צמד מגדלי המגורים דה וינצ'י בתל אביב, אותו היא מקימה בשיתוף עם אקרו נדל"ן. כן פועלת החברה כיום לשינוי יעוד הקרקע במתחם אלקו בשכונת מורשה ברמת השרון, ופרויקט מתחם לפיד ברחוב אילת בתל אביב, הכולל מגורים ומלונאות ושלגביו מנהלת החברה משא ומתן עם רשת המלונאות הבינלאומית "ארבע העונות" להקמת מלון ראשון בישראל. בנוסף מקימה החברה היום בשיתוף אקרו נדל"ן ותדהר את קמפוס חברת מיקרוסופט בהרצליה פיתוח.

עסקה נוספת בדרך

בנוסף למגדל הזה, חשף לאחרונה "גלובס" תוכנית לבניית מגדל אחר שהיתה תקועה וכעת נראה כי היא יוצאת לדרך. מדובר במגרש שנמצא ברחוב הירקון פינת נחמיה ודניאל, המיועד להקמת מגדל מגורים בן 15 קומות, ומוצע כעת למכירה בתום הליך פירוק שיתוף בין הבעלים שאושר על ידי בית המשפט בהרצליה. המגדל צפוי להיות מגדל תאום לפרויקט "הרברט סמואל 10" שהקימה חברת עופר השקעות בקו ראשון לים. על פי הערכות שווי המגרש עומד על כ 250-300 מיליון שקל.