הותר לפרסום: לאחר שנה של חקירה סמויה, המשטרה עצרה 7 חשודים בפשיעה פלילית וכלכלית

המעצרים בוצעו במסגרת המאבק הכלכלי המשולב של רשויות האכיפה נגד ארגוני הפשיעה • החקירה סובבת סביב חשד לקיומה של רשת הלוואות בריבית, אשר ההכנסות ממנה הועלמו • במסגרת המעצרים נתפסו לצורך חילוט רכבי יוקרה, נדל"ן, חשבונות בנק ואף בית עסק בסך כולל של מיליוני שקלים

פשיעה כלכלית / צלם: thinkstock
פשיעה כלכלית / צלם: thinkstock

נמשך המאבק הכלכלי המשותף של רשויות האכיפה בארגוני הפשיעה במודל "אל-קפונה": היום (ד') הותר לפרסום כי לאחר מעקב ממושך וחקירה מסועפת המשותפת ליחידת ההונאה ביחידה מרכזית של משטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המסים, נעצרו לפנות בוקר 7 חשודים בעבירות הלבנת הון, שוד, סחיטה באיומים, מרמה, זיוף ועוד. 

החקירה סובבת סביב החשד לקיומה של רשת הלוואות בריבית, אשר ההכנסות ממנה הועלמו, והמס על ההכנסות לא שולם למדינה. במקביל, לפי החשד בוצעו עבירות פליליות נוספות לכאורה על-ידי החשודים, הסובבת בין היתר סביב האיומים על הלווים ועוד.

החשודים, בשנות ה-40 לחייהם, תושבי עכו, כפר יאסיף והסביבה, מוכרים למשטרה, אך לא נעצרו אך בשל העבירות הפליליות הקלאסיות המיוחסות להם, אלא בשל ריבוי עבירות כלכליות, הנתפסות על-ידי רשויות החקירה והאכיפה כחמורות לא פחות מהעבירות הפליליות המיוחסות להם.

במהלך המעצרים הבוקר נתפס רכוש רב של החשודים, ובין היתר הוחרמו לצורך חילוטם רכבי יוקרה, נדל"ן, חשבונות בנק ואף בית עסק בסך כולל של מיליוני שקלים. החשודים יובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו. 

אחד הרכבים שנתפסו / צילום:משטרת ישראל
 אחד הרכבים שנתפסו / צילום:משטרת ישראל

מודל אל-קפונה

החשודים הבוקר נעצרו במסגרת המאבק הכלכלי המשולב של רשויות האכיפה נגד משפחות וארגוני הפשיעה. גופי האכיפה - המשטרה, הפרקליטות, הרשות להלבנת הון ורשות המסים - הכריזו לפני מספר שנים על מאבק משותף בפשיעה המאורגנת באמצעות כלים כלכליים, במודל המכונה "מודל אל-קפונה", והתוצאות החלקיות של המאבק הזה נראות בבתי המשפט: בהגשת כתבי אישום בגין מעשים פליליים נגד ארגוני הפשיעה, בהרשעות שמתקבלות ובחילוטי רכוש וכספים בהיקפי ענק.

ריקו שירזי, מי שצבר מוניטין כראש משפחת פשע ונשלח לאחרונה ל-8 שנות מאסר בפועל בשל שורת עבירות כלכליות ועבירות נוספות, הפך לאחד העבריינים הבכירים ביותר שנתפסו ברשת המאבק הכלכלי המשולב. יש שיאמרו שהוא "אל-קפונה הישראלי" - עבריין שחמק במשך שנים מרשתה של המשטרה על עבריינות קלאסית-פשיעה חמורה, אך לא הצליח לחמוק מרשתם של רשות המסים וגורמי האכיפה הכלכליים כשעבדו יחד. 

*** חזקת החפות: החשודים והעצורים בפרשה חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בעבירה בדין. החקירה בעניינם נמצאת בראשיתה, והם זכאים ליהנות מחזקת החפות.