עם כל הכבוד לשיבוש המקודש, אתם צריכים את המדיה

אתם צריכים אותנו כדי לבנות אמון בין המגזרים השונים בישראל, לסדר את כמויות המידע האינסופיות, להראות לממשלה את המחסור במהנדסים, להבחין בין שחיתות לבין התנהלות עסקית רגילה, ואתם צריכים שנהיה בני אדם כאשר תהיו בצד הנפגע • דבריה של יו"ר "גלובס" בפתיחת כנס Journey של EY ישראל ו"גלובס"

אלונה בר און בכנס הג'ורני \ צילום: איל יצהר
אלונה בר און בכנס הג'ורני \ צילום: איל יצהר

שמי אלונה בר און, ואני יושבת-הראש ובעלים משותף של "גלובס", עיתון העסקים של ישראל. ראשית, תודה ליורם טיץ ול-EY על האירוע הנהדר הזה, כנס Journey ה-22 במספר. זה די מדהים בהתחשב בהפרעת הקשב של העולם ושל מדינת ישראל.

נושא הכנס שלפנינו הוא טכנולוגיה מול אנושיות, ובאתר ה-Journey נכתב כי "בתקופה שבה יש כל-כך הרבה דברים לא ידועים ואין תשובות קלות, אנו מאמינים שעלינו לשאול שאלות טובות יותר".

ב"גלובס" ובתעשיית העיתונות בכלל, אנחנו מתמודדים עם שאלות שונות כבר שנים רבות. אנחנו מתמודדים עם ההשפעה של גוגל ופייסבוק על קיומנו הפיננסי. אנחנו מתמודדים עם כל קורא שעושה לנו שיימינג פומבי ברשתות החברתיות. ויותר מכל, אנחנו, ב"גלובס", מתמודדים עם השפעתם של "שומני טרנס" - הקליק בייטס והפייק ניוז - ובוחנים את תפקידנו בחברה.

ועלינו לבוא עם כמה תשובות. לדעתי האישית, מטוטלת השיבוש נעה רחוק מדי, כפי שקרה באיראן כשהיא עברה מידי השאה הפרסי לידי האייתולות. האייתולות עדיין כאן, והתוצאה היא מחסור באחריות, אחריות דיווח (Accountability) ואנושיות בדרך שבה המדיה מכסה סיפורים חדשותיים וקובעת את האג'נדה שלה, דבר התורם להידרדרות האמון בתוך החברה הישראלית.

והתשובה שלי היא שעם כל הכבוד לשיבוש המקודש (Sacred Disruption), כולכם צריכים אותנו. אתם צריכים אותנו כדי לבנות אמון בין המגזרים השונים בישראל; אתם צריכים אותנו כדי לסדר את כמות המידע האינסופית, ולתעדף אותו בשבילכם; אתם צריכים אותנו כדי להראות לממשלה את המחסור במהנדסים מול הצפת עורכי הדין; אתם צריכים אותנו כדי שנטיל זרקור על מה שנכון ומה ששגוי, וכדי להבחין בין שחיתות לבין התנהלות עסקית רגילה.

ואתם צריכים שנהיה בני אדם כאשר תהיו בצד הנפגע. שנדגיש את חזקת החפות, כפי שאנו ב"גלובס" עושים כעת, ושנגלה כלפיכם אמפתיה בזמנים קשים, כאשר, למרבה הצער, אף אחד אחר לא יעשה זאת.

ציטוט נוסף המופיע באתר הכנס הוא "ללא ספק, שיבוש טכנולוגי מעורר שאלות יסודיות לגבי האנושות. האם הטכנולוגיה תנצח? האם האסטרטגיה הטובה ביותר היא דווקא אנושית?". את התשובה שלי אתם שמעתם.

תודה לכולם ושיהיה לכם Journey נהדר.