אופס: אפל מתנצלת בפני הלקוחות הסינים

אפל גילתה כי הושגה גישה ל"מספר קטן של חשבונות המשתמשים שלנו" באמצעות הונאת פישינג • לדברי אפל, קורבנות המרמה לא הפעילו את מנגנון האבטחה של אימות דו-שלבי

חנות של אפל בסין / צילום: shutterstock
חנות של אפל בסין / צילום: shutterstock

אפל התנצלה על פריצות שבוצעו לכמה חשבונות סיניים באמצעות הונאת פישינג, לאחר שלפני קרוב לשבוע התברר כי נתוני חשבון Apple ID גנובים של לקוחות אפל שימשו לביצוע גניבות כסף מאותם לקוחות. בהודעת החברה אתמול (ג') נאמר שאפל גילתה כי הושגה גישה ל"מספר קטן של חשבונות המשתמשים שלנו" באמצעות ההונאה. "אנו מתנצלים מעומק הלב על הטרדה שנגרמה ללקוחותינו", כתבה החברה.

התקרית נחשפה בשבוע שעבר כשענקיות שירותי התשלום הניידים הסיניות וויצ'אט ועליפיי הודיעו כי נגנבו כספים מכמה מלקוחותיהן. לדברי אפל, קורבנות המרמה לא הפעילו את מנגנון האבטחה של אימות דו-שלבי - שמאפשר למשתמש להיכנס רק באמצעות סיסמה וקוד זיהוי זמני שמונפק כדי לאמת את זהותו.

אפל לא נקבה במספר המשתמשים שנפגעו, או בגובה הסכומים שנגנבו, ולא סיפקה פרטים על האופן שבו השיגו ההאקרים את נתוני הזיהוי והסיסמאות של משתמשיה. החברה ציינה כי במטרה למנוע גישה לא-מוסמכת לחשבונות המשתמשים, הם צריכים להפעיל את האימות הדו-שלבי. חשבון Apple ID מאפשר גישה לשירותי אפל כמו חנות האפליקציות ואייקלאוד. חשבון זה כולל מידע כמו כתובת הדואר האלקטרוני של המשתמש, הסיסמה ופרטי התשלום.

סין היא שוק מפתח מבחינת אפל, ופרשת ההונאה היא האחרון בשורת אתגרים שמולם ניצבת אפל באזור. אפל חשופה במיוחד להחרפת סכסוך הסחר בין ארה"ב וסין, כיוון שמרבית מוצריה מורכבים בסין. עם זאת, היא הצליחה עד כה להימנע מפגיעה משמעותית.

פרשת הפריצה זכתה לכיסוי תקשורתי נרחב בסין , כולל דיווחים מפורטים בחברת השידור הממשלתית CCTV, שבמסגרתם סיפרו הקורבנות כי נגנב מהם כסף לביצוע רכישות בחנות היישומים של אפל. חברת השידור קראה לחברות להפגין היענות רבה יותר כלפי הקורבנות.

צרכנים רבים בסין מקשרים את חשבונות אפל שלהם לשירותי תשלום מקוונים, כולל השירות של עליפיי, זרוע התשלומים המקוונים של ענקית הקניות המקוונות עליבאבא גרופ הולדינג, והשירות של וויצ'אט, שנמצא בבעלות יריבתה של עליבאבא, טנסנט הולדינגס.

אפל עוררה לאחרונה ביקורת בסין בגין התנהלותה בסוגיית פרטיות הנתונים והאבטחה. בפברואר החלה אפל להעביר את חשבונות אייקלאוד של לקוחותיה בסין לשרתיה של שותפה מקומית בבעלות הממשלה, במהלך שאותו נאלצה לבצע כדי לציית לחוק הסיני. כמו כן הודיעה אפל כי תאחסן את מפתחות ההצפנה של חשבונות אלה באתר בטוח בסין ותשמור בידיה את השליטה עליהם.