האייפונים החדשים מגיעים הלילה לישראל: איפה הכי משתלם לקנות?

התחרות בין הרשתות נתנה את אותותיה, והרווחיות השחוקה שלהן ירדה אף יותר • דגמי ה-XR הצבעוניים והזולים יותר יגיעו לישראל בעוד מספר שבועות, והרשתות טרם פרסמו את מחיריהן • השוואת מחירים

האייפונים החדשים / צילום: יסמין יבלונקו
האייפונים החדשים / צילום: יסמין יבלונקו

הלילה (ד') תחל המכירה הרשמית של הדגמים החדשים מבית אפל, דגמי ה-iPhone Xs וה-iPhone Xs Max. הרשתות, שמצפות למאות קונים, יערכו אירועי מכירה בשעות הלילה המאוחרות.

לפני שבוע, בזו אחר זו שחררו המשווקות את המחירים שלהן. יבואניות הסלולר הגדולות, פלאפון, דינמיקה סלולר ופרטנר היו הראשונות לעדכן את מחירן (שהן יבואניות עצמאיות) אליהן הצטרפו שאר הרשתות ששחררו בזו אחר זו את מחיריהן, וכאן התחרות נתנה את אותותיה. למעשה, אחרי הוט מובייל שיצאה עם מחירים תחרותיים ביחס לאלו שכבר פורסמו, כשעה קלה אחריה יצאה מחסני חשמל עם מחירים זולים יותר גם בפערים שנעו בין 10 ל-20 שקלים לעומת הוט מובייל. הסוד כידוע הוא בשחיקת הרווחיות אף מעבר לרמה הנמוכה שמכירים המשווקים שמוכרים את מוצרי אפל.

מחירי אייפון לקראת ההשקה
 מחירי אייפון לקראת ההשקה

ככלל, על מוצרי אפל ובפרט על אייפונים שיעורי הרווחיות נמוכים והם מסתכמים ב-5% במקרה הטוב. לידי "גלובס" הגיע המחירון הסיטונאי של אפל ליבואניה, מחירון הממחיש אף יותר את שיעורי הרווחיות הנמוכים אל מול המחירונים לצרכנים - שבחלק מהמקרים עומדים על רווח של פחות מ-50 משקל למכשיר - הציפייה למכור כמויות גדולות כנראה מאפשרת לשחוק את המחירים ואת הרווחיות לצד העובדה שהרווח האמיתי עבור המשווקות, בעיקר ככל שמדובר במוצרי אפל מגיע מהציוד הנלווה - ברציונל שאם כבר רכשתם מכשיר ב-5,000 שקל נניח - הרי שתציידו אותו בכיסוי נאה, במגן מסך ובאזניות איר פודס של אפל. כך או כך, התחרות מבחינתנו הצרכנים היא מבורכת.

נכון לעכשיו מחירי מחסני חשמל הם הזולים ביותר - בפער קטן יחסית ממחירי הוט מובייל ההסתייגות נובעת מכך שלא כל המשווקים פרסמו את המחירים לדגמים החדשים בהם רמי לוי או בסט מובייל. במחסני חשמל, הדגם ההתחלתי, כלומר אייפון XS עם נפח זיכרון של 64 ג'יגה יימכר ב-4,588 שקל לעומת 4,600 בהוט מובייל שגם מחיריה לכל אורך הדגמים החדשים נמצאים בסקאלה הזולה. המחיר לדגם הזה אצל המתחרות נע בין 4,700 ל-4,800 שקל. המחיר הסיטונאי כולל מע"מ לדגם הזה שצפוי להיות המבוקש ביותר עומד על כ-4540 שקל, כלומר רווח של פחות מ-50 שקל למחסני חשמל לשם הדוגמה. (המחיר הדולרי כפי שמומלץ על ידי אפל הוא 1,063 דולר לפני מע"מ ורווח).

דגם ה-256 ג'יגה של אייפון XS יימכר ב-5,350 שקל במחסני חשמל ובעשרה שקלים יותר בהוט מובייל. פלאפון מוכרת את הדגם הזה ב-5,400 שקל. המחיר הסיטונאי לפני רווח שקובעת כל משווקת לעצמה עומד על 5,220 שקל, מכאן שעל הדגם הזה הרווח של המשווקות גבוה יותר, אולם עדיין הוא מסתכם בפחות מ-3% לפי מחירון מחסני חשמל.

גם ה-512 ג'יגה של אייפון XS מוצע במחסני חשמל במחיר הזול ביחס למתחרות כשהוא עומד על 6,180 שקל, בהוט מובייל המחיר דומה ועומד על 6,200 שקל ובפלאפון שמציגה גם היא מחירים תחרותיים, המחיר לדגם הזה הוא 6,250 שקל. המחיר בפרטנר, בדינמיקה סלולר או באיידיגיטל ובאייסטור הוא 6,500 שקל. אל מול המחירים לצרכנים המחיר הסיטונאי ללא רווח עומד על 6,125 שקל.

באשר לדגמי המקס בעלי המסך הגדול, גם כאן מחירי מחסני חשמל הם הזולים בהשוואה כשהם נעים מ-4,980 שקל לדגם ה-64 ג'יגה עבור ב-5,780 שקל לדגם עם 256 ג'יגה ועד לדגם היקר ביותר שהשיקה אפל ומחירו במחסני חשמל 6,580 שקל.

לא רק את דגמי ה- XSהשיקה אפל לפני קצת יותר מחודש. גם דגמי ה-XR הצבעוניים והזולים יותר הם בשורה לחובבי אייפון. דגמים אלו יגיעו לישראל בעוד מספר שבועות והרשתות עוד לא פרסמו את מחיריהם. המחיר הסיטונאי שהגיע לידי "גלובס" בכל הנוגע לדגמי ה-XR יתחיל בכ-3,700 שקל לדגם הכולל זיכרון בנפח 128 ג'יגה לאור העובדה שהמחיר הסיטונאי כולל מע"מ וללא רווח עומד על 3,630 שקל. (מחיר הבסיס לפני מע"מ הוא 850 דולר לפי המחירון ליבואנים). המחיר הסיטונאי לדגם ה-XR עם נפח זיכרון של 256 ג'יגה הוא 4,085 שקל ללא רווח מכאן שיש להניח שהוא יעלה כ-4,200 שקל לצרכן (מחיר הבסיס עומד על 956 דולר לפני מע"מ ורווח)

כדאי לדעת:

  1. חלק מהרשתות מציעות מסלול טרייד אין לטובת הרוצים לשדרג. לפני שרצים למהלך כזה, שווה לבדוק מהו המחיר שתוכלו לקבל על המכשיר שלכם שלא במסגרת טרייד אין שמן הסתם מגלם שיעורי רווח גם לרשת. בכל מקרה מכשירים שחוזרים לחברה נבדקים במעבדה, והמחיר שמציינות הרשתות הוא המחיר המרבי שיש להניח שבמבחן המציאות יהיה נמוך יותר. בדינמיקה סלולר מציעים החזר מרבי של 1,800 שקל על מכשיר ישן (כלומר לדגם X שמלאו לו שנה לאחרונה), ובמחסני חשמל מציעים טרייד אין בהחזר של עד 2,000 שקל.
  2. היות שמדובר בהוצאה גדולה יחסית, במרבית המקרים המחירים המוצגים הם לתשלום אחד - אבל לא תמיד וכדאי לבדוק לפני ששולפים את הכרטיס לגיהוץ. המחירים בהוט מובייל הם עד 6 תשלומים, בדינמיקה סלולר הם עד 12 תשלומים, בפלאפון הם עד 18 תשלומים, וברשת מחסני חשמל ניתן לפרוס את העסקה ל-36 תשלומים ללא ריבית.
  3. כמדי השקה של דגם חדש שווה מי שלא להוט רק לדגם הכי חדש בתפריט של אפל יכול לשים את הפוקוס על הדגמים שהופכים לישנים יותר ומחירם נשחק בהתאם, כלומר אייפון X או אפילו אייפון 8 שמחירו ירד כבר בהשקה הקודמת. דגמי ה-X שעד לאחרונה היו החדישים ביותר צפויים לרדת ב-10% ויותר וכפי שסיקרנו עם ההשקה, ההבדלים ביניהם ובין דגם ה-XS אינם תהומיים.