נעילה שלילית בארה"ב; מניית טבע ירדה בכ-5%

הפרוטוקולים של הפד משקפים כי הבנק המרכזי צפוי להמשיך במדיניות העלאת הריבית • מניות הבנקים האמריקאים עלו במסחר • מחיר הנפט צנח בכ-3% לכ-71 דולר לחבית ברקע לדוח המלאים • בורסות אירופה נסגרו בירידות, מדד הדאקס איבד 0.5%

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בארה"ב ננעל בירידות שערים קלות: נאסד"ק ירד ב-0.04%, S&P 500 איבד 0.03% ודאו ג'ונס נפל ב-0.36%. 

מניות הקנאביס צנחו במסחר היום לאחר שקנדה אישרה לגליזציה מלאה של קנאביס לצורכי פנאי מעל גיל 21. כך, מניית טילריי הקנדית נפלה ב-6.4%, מניית אורורה ירדה בכ-2% ומניית קאנופי איבדה קצת מעל ל-4%. עם זאת, מניית אפריה עברה מירידות לעליות של כ-4%.

מניות הבנקים סיימו את המסחר בעליות: גולדמן סאקס , מורגן סטנלי , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס 

מניית טבע  סיימה את המסחר בירידה של כ-5%. מחיר הנפט עומד כעת על כ-71 דולר לחבית.

21:30

המסחר בארה"ב מתנהל בירידות שערים. כך, דאו ג'ונס, נאסד"ק ו-S&P 500 נסחרים במגמה שלילית. 

הפד פרסם הערב את הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה, שנערכה ב-25-26 בספטמבר. בכירי הבנק המרכזי משוכנעים כי המשך מדיניות העלאת הריבית היא הדרך הנכונה ביותר לשמור על יציבות הכלכלה. בנוסף, בוועדה עלה חשש כי מדיניות טראמפ עשויה לסכן את נתוני הצמיחה הגבוהים של ארה"ב. התשואה על האג"ח הממשלתיות 10 שנים בארה"ב עלתה ב-0.35% לאחר שחרור הפרוטוקולים. מניות הבנקים עולות: גולדמן סאקס , מורגן סטנלי , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס 

מחיר הנפט  צונח. מחיר חבית נפט עומד כעת על 69.81 דולר. 

20:00

המדדים המובילים בניו יורק נסחרים סביב רמות הפתיחה, וזאת לקראת פרסום פרוטוקול הפד מישיבתו האחרונה, מה שעשוי לרמוז לגבי קצב העלאות הריבית. מדד הנאסד"ק מאבד 0.15%, דאו ג'ונס משיל 0.2%.

19:20

התמתנו הירידות בוול סטריט: המדדים המובילים נסחרים ביציבות, בעוד מדד הפחד (VIX) שזינק מוקדם יותר עבר לטריטוריה האדומה. מדד דאו ג'ונס שאיבד יותר מ-1% מוקדם יותר נסחר ללא שינוי כעת, מדד הנאסד"ק נגע בטריטוריה הירוקה.

מניית מורגן סטנלי קופצת בעוד 3.8%, ובכך משלימה זינוק של 9.7% מאז פרסום הדוחות אתמול.

19:00

המדדים המובילים באירופה ננעלו בטיטוריה האדומה על רקע נתוני האינפלציה בגוש האירו. מדד הדאקס איבד 0.5%, מדד הקאק ירד בשיעור דומה ומדד הפוטסי השיל 0.1%.

מוקדם יותר פורסם מדד ספטמבר של 19 מדינות האיחוד שעלה ב-0.5%.

18:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בטריטוריה האדומה, וזאת לקראת פרסום הפרוטוקולים של פגישת ועדת השוק הפתוח של הפד לחודש ספטמבר, מה שעשוי לספק אינדיקציה נוספת לגבי קצב העלאות הריבית בארה"ב. מדד דאו ג'ונס  מאבד 0.75%, מדד הנאסד"ק  יורד 0.45%.

מניית IBM  צונחת ב-7% לאחר דוחות מאכזבים שפרסמה החברה אתמול. ענקית המחשוב פספסה את תחזית ההכנסות ושווי החברה נחתך כעת בכ-9 מיליארד דולר; מניית נטפליקס  קופצת לאחר דוחות טובים מהצפוי.

מחיר הנפט צונח ב-2.6% לרמה של 70 דולרים לחבית וזאת על רקע פרסום נתוני מלאי הנפט הגולמי בארה"ב. לפי נתוני משרד האנרגיה האמריקאי, בשבוע החולף גדל מלאי הנפט ב-6.5 מיליון חביות - הרבה מעבר לתחזית האנליסטים שצפו עלייה מתונה יותר של 1.9 מיליון חביות.

מניית טבע  הישראלית צונחת ב-5.8% בצל הדיווח לפיו חברת ניהול ההטבות הפרמצבטיות הגדולה בארה"ב, אקספרס סקריפטס, תחריג את התרופה למיגרנה Ajovy של החברה.

באירופה המדדים נסחרים בירידות לקראת סגירת המסחר. הדאקס מאבד 0.5%, הקאק יורד בשיעור דומה ומדד הפוטסי משיל 0.1%.

17:45

המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בירידות שהולכות ומתגברות, כאשר מדד דאו ג'ונס מאבד כבר יותר מ-1%. 

מניות הקנאביס מאבדות גובה במה שנראה כמו מהלך מימושים לאחר אישור השימוש בקנאביס לצורכי פנאי בקנדה. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית אחרי הראלי שנרשם אתמול, כאשר מדד דאו ג'ונס  יורד 0.6% ומדד הנאסד"ק מאבד 0.4%.

מניית נטפליקס  קופצת ב-8% לאחר הדוחות שפרסמה החברה אתמול לאחר המסחר.

מניית טסלה  עולה 1% לאחר הדיווח לפיו אילון מאסק ירכוש מניות של החברה בהיקף של 20 מיליון דולר.

בהמשך לאישור שימוש בקנאביס היום בקנדה באופן רשמי, מניות הקנאביס בולטות בירידות חדות במה שנראה מימוש רווחים לאחר ראלי מתמשך. מניית אורורה צונחת ב-11%, אפריה ב-9%, אורגניגרם ביותר מ-9%, ומניית קנופי צונחת ביותר מ-7%.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק יורדים כעת בעד 0.4%, וזאת לאחר הראלי שנרשם אתמול וברקע לעונת הדוחות לרבעון השלישי של 2018.

מניית טבע  יורדת ביותר מ-3% בשלב של טרום המסחר בוול סטריט, וזאת על רקע הדיווח לפיו חברת ניהול ההטבות הפרמצבטיות הגדולה בארה"ב, אקספרס סקריפטס (Express Scripts) אימצה את הכיסוי לתרופות החדשות למיגרנה של אלי לילי ושל חברת אמג'ן, אבל תחריג את התרופה למיגרנה Ajovy של חברת טבע הישראלית.

טסלה  קופצת ב-2% בשלב של טרום הפתיחה וזאת על רקע הדיווח לפיו אילון מאסק ירכוש מניות של החברה בשווי 20 מיליון דולר.

בבורסות אירופה המדדים המובילים נסחרים במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס מאבד 0.3% ומנגד הפוטסי הבריטי עולה 0.25%.

משרד המסחר האמריקאי דיווח היום כי התחלות הבנייה בארה"ב ירדו ב-5.3% בחודש ספטמבר האחרון לקצב שנתי של 1.2 מיליון יחידות. מדוב בנתון שנפל מתחזיות הכלכלנים בשוק, שצפו מכירות בקצב של 1.21 ממיליון יחידות. 

14:00

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס הגרמני מאבד 0.4%, הקאק הצרפתי ללא שינוי ומדד הפוטסי הבריטי מטפס ב-0.3%. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות, וזאת אחרי הראלי שנרשם אתמול כאשר מדד הנאסד"ק זינק ב-2.89% ברקע להמשך עונת הדוחות.

מניית מורגן סטנלי  זינקה אתמול ב-5.7% על רקע הדוחות החזקים, ובכך הבנקים מצטרף ליתר הבנקים הגדולים שהוציאו דוחות טובים ברבעון השלישי.

באירופה, מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר עלה בגוש האירו ב-0.5%. לעומת ספטמבר אשתקד עלה מדד ספטמבר ב-2.1%.

11:30

המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות שערים. מדד הניקיי  היפני, מדד הנג סנג , מדד שנחאי , מדד 200 ASX  ומדד קוריאה קוספי  ננעלו כולם במגמה חיובית.

באירופה נפתח המסחר במגמה מעורבת. מדד דאקס  הגרמני בירידות שערים, ולעומתו מדד קאק , פוטסי  סטוקס 600 , ויורונקסט  נסחרים כולם במגמה חיובית.  

בשווקים מצפים לפרוטוקולים של פגישת המדיניות של הפדרל ריזרב לחודש ספטמבר, שיתפרסמו הערב - ואולי יספקו מידע נוסף בנוגע לקצב העלאות הריבית בארה"ב.

06:00

 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית הבוקר. בבורסות סין, שנחאי  והונג קונג , מתנהל המסחר בעליות קלות. טוקיו  קופצת. 

אמש, הסתיים המסחר בבורסות וול סטריט בעליות חדות, כשמדדי הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  זינקו בלמעלה מ-2%.

נטפליקס  זינקה בכ-15% במסחר המאוחר, לאחר פרסום דוחות חיוביים לרבעון השלישי שהכו את התחזיות. 

מניית IBM  איבדה כ-4% לאחר פרסום דוחות מאכזבים. 

גם מניות הבנקים מורגן סטנלי  וגולדמן זאקס  ריכזו עניין חיובי, לאחר שפרסמו דוחות שעקפו את התחזיות.