חשיפה לחו"ל: ענקית ההשקעות בלקרוק ואלטשולר שחם משיקות ארבע קרנות נאמנות

ארבע הקרנות מתמחות בתחומים של מניות באירופה, מניות באסיה, מניות הייטק והשקעה באיגרות חוב מסביב לעולם • יחד עם הקרן שהושקה באפריל יוכלו כעת משקיעים פרטיים ישראלים להיחשף לחמש קרנות של ענקית ההשקעות האמריקאית - שמנהלת יותר מ-6 טריליון דולר

גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי
גלעד אלטשולר / צילום: ענבל מרמרי

ענקית ההשקעות בלקרוק משיקה בשיתוף פעולה עם בית ההשקעות אלטשולר שחם ארבע קרנות נאמנות למשקיעים פרטיים בישראל. הקרן האחת מתמחה בהשקעה במניות באירופה, השנייה במניות באסיה, השלישית במניות הייטק והקרן האחרונה מתמחה בהשקעה באיגרות חוב מסביב לעולם. בלקרוק השיקה בארץ באפריל השנה קרן ראשונה, כך שכעת, עם השקת הקרנות החדשות, יוכלו משקיעים פרטיים ישראלים להיחשף לחמש קרנות של חברת ההשקעות האמריקאית, המנהלת בסך הכל יותר מ-6 טריליון דולר בעולם.

קרן ההייטק שהושקה ב-1995 מנהלת כיום נכסים בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר, ומשקיעה לפחות 70% מסך נכסיה במניות של חברות שעיקר עסקיהן בתחום הטכנולוגיה. הקרן, שגובה דמי ניהול שנתיים של 1.82%, רשמה מאז הקמתה תשואה שנתית ממוצעת נמוכה מאוד של 5.75% בלבד, לעומת תשואה של 10.36% למדד הייחוס שלה, MSCI ACW Information Technology Index. בשנה האחרונה, עם זאת, הניבה הקרן תשואה של 35.2%, לעומת 22.8% למדד הייחוס (בנצ'מרק).

הקרן האירופית הושקה בינואר 1999 ומנהלת כיום נכסים בהיקף של כ-3.2 מיליארד אירו. גם הקרן הזו גובה דמי ניהול של 1.82%, ומשקיעה לפחות 70% מסך נכסיה במניות של חברות הרשומות במדינות האיחוד האירופי וחברות גם בגוש האירו. מאז הקמתה הניבה הקרן תשואה שנתית ממוצעת של 5.6%, לעומת 3.1% למדד הייחוס (MSCI EMU Index) אם כי בשנה האחרונה היא סבלה מהירידות בשוקי המניות של אירופה, והניבה תשואה שלילית של 3.3% לעומת ירידה של 0.5% לבנצ'מרק.

נכסי הקרן המתמחה בהשקעות בחברות באסיה ("הדרקון האסיאתי") מסתכמים בכ-3.3 מיליארד דולר, והיא גובה דמי ניהול של 1.84% לשנה. הקרן, שהושקה בחודש מארס 2003, הניבה מאז הקמתה תשואה שנתית ממוצעת נמוכה של כ-3.7% לעומת תשואה של 4.3% למדד הייחוס (MSCI AC Asia ex Japan). קרן זו סבלה מהחולשה בבורסות אסיה בשנה האחרונה, והניבה תשואה שלילית כ-1.7%, לעומת תשואה חיובית של כ-1.5% לבנצ'מרק.

הקרן הרביעית שמשיקות בלקרוק ואלטשולר שחם מתמחה, כאמור, בהשקעה באיגרות חוב. הקרן, שהושקה בינואר 2007, משקיעה לפחות 70% מנכסיה בניירות ערך סחירים בעלי תזרים קבוע, הנקובים במטבעות שונים, ושהונפקו ע"י ממשלות, רשויות וחברות בעולם. הקרן מנהלת כיום נכסים בהיקף של 11.5 מיליארד דולר, גובה דמי ניהול של 1.2% בשנה והניבה תשואה ממוצעת שנתית של 4% בעשר השנים האחרונות, אם כי בשנה האחרונה התשואה שלה הייתה שלילית, בשיעור של כ-0.2%.

ארבע הקרנות של בלקרוק ואלטשולר שחם
 ארבע הקרנות של בלקרוק ואלטשולר שחם