אקזיט גדול לסיגניה הישראלית: נרכשת ע"י טמאסק הסינגפורית ברבע מיליארד דולר

סכום הרכישה לא נחשף אך לפי גורמים המקורבים לעסקה הוא עומד על 250 מיליון דולר • סיגניה מפתחת ומספקת לארגונים טכנולוגיה ויעוץ לעמידה מול מתקפות סייבר ולתגובה למתקפות

הנהלת חברת Team8  / צילום: London Stock Exchange
הנהלת חברת Team8 / צילום: London Stock Exchange

חברת ההשקעות הסינגפורית טמאסק (Temasek) רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי סיגניה, המפתחת ומספקת לארגונים טכנולוגיה ויעוץ לעמידה מול מתקפות סייבר ולתגובה למתקפות. סכום הרכישה לא נחשף אך לפי גורמים המקורבים לעסקה הוא עומד על 250 מיליון דולר.

בעקבות הרכישה, סיגניה צפויה להמשיך לפעול כחברה עצמאית תוך שיתוף פעולה עם חברות טמאסק לטובת התרחבות החברה בעולם. החברה מתכננת להרחיב את פעילותה באסיה, להגנה על חברות הפורטפוליו של טמאסק הסינגפורית, וגם מעבר לכך. שחר לוי, מייסד ומנכ"ל החברה, ימשיך להוביל את סיגניה, נדב צפריר ימשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון שלה, והמייסדים השותפים אריאל סמולר ועמי קור ימשיכו בתפקידי מפתח בחברה.

רכישת סיגניה הינה חלק מהחזון של טמאסק למתן מענה לאיום הסייבר, אשר היא רואה בו אתגר מרכזי. שיתוף הפעולה עם לקוחות טמאסק הוא חלק מהחזון הזה, וצפוי לחזק את נוכחותה של טמאסק בתחום הסייבר.

סיגניה היא חלק מקבוצת הסייבר Team8, אשר טמאסק היא בין משקיעותיה. Team8 היא חברה שמקימה ומשקיעה בחברות סייבר במטרה להפוך אותן לשחקניות מרכזיות בתחומן. זהו האקזיט הראשון של הקבוצה.

ל-Team8 פורטפוליו של 8 חברות סטארט-אפ, שלוש מהן עדיין לא נחשפו. כולן פועלות במסגרת הקבוצה, ממשרדיה בתל אביב. Team8 נוסדה ב-2014 ע"י נדב צפריר (לשעבר מפקד 8200), ישראל גרימברג ולירן גרינברג. תהליך העבודה של Team8 כולל קבוצות מחקר, פיתוח וגיוס טלאנטים מיחידות סייבר בצבא. החברה מאתרת תחומים בעולם הסייבר בהם יש צורך בפתרון טכנולוגי, וצוות הנהלה שייקח על עצמו את הובלת החברה שתפתח את הפתרון, תוך קבלת ליווי והשקעה מהקבוצה. עד היום, גייסו החברות שייסדה הקבוצה כ-150 מיליון דולר, ואילו Team8 עצמה גייסה כ-43 מיליון דולר.

סיגניה הוקמה ב-2015, ומאז הקמתה הושקעו בה 4.3 מיליון דולר בלבד, ע"י Team8, כחלק ממודל הקמת החברות שלה. כיום סיגניה מוכרת ללקוחות ברחבי העולם ועובדת עם הנהלות, דירקטוריונים, וצוותי מערכות מידע בחברות בשורה הראשונה בעולם, לרבות חברות פורצ׳ן 100, בתחומי הפיננסים, התקשורת, הלוגיסטיקה, הטכנולוגיה, המשפטים, הפארמה, הטלקום, הייצור והקמעונאות. מרבית לקוחותיה ממוקמים בארה"ב, קנדה, אירופה ואמריקה הלטינית.

את צמיחתה המהירה של סיגניה, ניתן לזקוף בין היתר לרשת הקשרים של Team8. ל- Team8רשת לקוחות, משקיעים ושותפים ברחבי העולם המעורבת בתהליכי הפיתוח ובהשקעה בחברות הסטארט-אפ המוקמות במסגרת הקבוצה. בין המשקיעים בקבוצה נמצאים מיקרוסופט, סיסקו, AT&T, Accenture, נוקיה, Bessemer Venture Partners, Innovation Endeavors וטמסאק עצמה.