שינוי חוקת הבית היהודי: שלושה שריונים ברשימה והצבעות און ליין

(עדכון) • הערב הצביעו במפלגת הבית היהודי על שינויים לחוקת המפלגה המוצעים על ידי יו"ר המפלגה נפתלי בנט: ההצעות עברו ברוב של 245 • לצד הצעתו לשריונים לרשימה, בנט גם ביקש להעביר שינוי כי יו"ר המפלגה יוכל להחליט על הסכמי התמודדות עם גופים אחרים ולעזוב את הממשלה

נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור
נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור

במפלגת הבית היהודי אישרו הערב (א') את שינויים לחוקת המפלגה שהוצעו  על ידי יו"ר המפלגה נפתלי בנט ברוב של 245-146. בין השאר, הוצע לאפשר שלושה שריונים, שניים בעשירייה הראשונה ואחד בעשירייה השנייה. בנט מעוניין להכניס למפלגה יותר חילונים ודרוזים וכך להגדיל את כוחה בקרב הציבור הכללי. הדבר מעורר התנגדות בקרב חלק מוותיקי המפלגה.

הצעה נוספת שעברה היא לאפשר ליו"ר המפלגה להחליט על הסכמי התמודדות עם גופים אחרים ולעזוב את הממשלה. עד היום צריך היה אישור מרכז ו/או הצבעת סיעה (כל הח״כים), אך כעת משקל הכובד של ההחלטה יעבור ליו"ר בנט והמרכז יוכל, בחתימותיהם של 25% מחבריו, להתכנס כדי להשפיע על ההחלטה.

השינוי המהותי הנוסף הנו מעבר מהצבעה בקלפי להצבעת און ליין. המפלגה ערכה פיילוט בנושא בעת ההצבעה על זהות יו"ר המפלגה לפני פחות משנתיים ובהצעת השינוי צוין שהצבעה און ליין או בפתקים זכתה לתוצאות זהות (על אף שאל מול בנט כמעט ולא היו מתמודדים מתנגדים).

יצוין שנושא השריונים לא עלה היטב בבחירות 2015 כיוון שח"כ משוריין אחד, ינון מגל, פרש תוך זמן קצר עקב האשמות של עובדות שלו לשעבר שהוא נגע בהן והטריד. גם שריון של כדורגלן העבר אלי אוחנה לא עלה יפה בשל מחאת פעילים בכירים במפלגה. הדבר עורר האשמות קשות כלפי אנשי הבית היהודי שהם מתנשאים על מי שאינם אשכנזים.