תמ"א 38 בבת ים: 38 דירות במקום 11

הדיירים יקבלו דירה חדשה בבניין חדש, עם ממ"ד, מרפסת בשטח כ-12 מ"ר, מעלית וחניה תת-קרקעית • כל דירה תגדל בכ-25 מ"ר לעומת שטח הדירה הישנה ומיקומה בבניין יהיה קומה אחת מעל המיקום בבניין הישן

 

פרויקט תמ"א 38 בבנייה / צילום: שלומי יוסף
פרויקט תמ"א 38 בבנייה / צילום: שלומי יוסף

סיפור בעלי הדירות:

"את התמ"א בבניין מנסים לקדם כבר סביב חמש שנים", כך מספר בעל דירה בבניין, "זה תהליך ארוך ומייגע. יש הרבה הצעות, הרבה יזמים ועל הכל צריך לדון עם כלל הדיירים. אנחנו עוד לא בתוך תהליך הבנייה אבל אני חושב שזה יהיה שווה את זה. אני חושב שהדבר הכי חשוב בתהליך הוא להגיע למצב שכל בעלי הדירות קשובים אחד לשני, ויש הסכמה על הדברים ואין קטנוניות".

התמורה ליזם:

במסגרת הפרויקט מתכננת החברה להרוס את הבניין הישן ולבנות במקומו בניין בן 10 קומות מעל שלוש קומות מרתף חניה. היזם יוכל לשווק ולמכור 27 דירות חדשות. היצע הדירות צפוי לכלול דירות 3, 4, 5 ו-6 חדרים. לכל דירה חניה בחניון תת קרקעי. 

התמורה לבעלי הדירות:

דירה חדשה בבניין חדש עם ממ"ד, מרפסת בטח כ-12 מ"ר, מעלית וחניה תת-קרקעית. כל דירה תגדל בכ-25 מ"ר לעומת שטח הדירה הישנה ומיקומה בבניין יהיה קומה אחת מעל המיקום בבניין הישן.

פינוי

היזם משלם לבעלי הדירות על ההובלות, ונושא בעלות דמי השכירות לדירה החלופית במשך כל תקופת הבנייה בעלות של כ-4,000 שקל לחודש.

לו"ז 

החברה הגישה בקשה להיתר בנייה. ההיתר טרם התקבל. בחברה מעריכים כי היתר הבנייה יתקבל בחודשים הקרובים והבנייה צפויה להתחיל עוד כ-8 חודשים.

מיקום מדויק: רחוב העצמאות 22 במרכז העיר בת ים

המצב הקיים: בניין ישן שנבנה בשנת 1950, כולל 11 דירות בשלוש קומות. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 45 מ"ר נטו. בבניין כיום אין מעלית ואין חנייה.

היזם: קבוצת הרציג נדל"ן

אדריכל: ליעד אדריכלים