הבורסה הסעודית צוללת עקב חששות

שוק המניות הסעודי צונח ב-5%, הירידה המשמעותית ביותר שרשם מאז ינואר 2016 • איומי טראמפ כי ארה"ב תנקוט ב"אמצעים חמורים" נגד הממלכה הסעודית אם מנהיגיה ימצאו אשמים בהיעלמות העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול מדאיגים את המשקיעים

העיתונאי הנעדר ג'מאל חאשוקג'י / צילום: רויטרס
העיתונאי הנעדר ג'מאל חאשוקג'י / צילום: רויטרס

ערכן של מניות, אג"ח וסחורות מערב הסעודית נופל בעקבות חששות המשקיעים כי ארה"ב תנקוט באמצעים נגד הממלכה אם מנהיגיה יתגלו כמקושרים להיעלמותו של כתב הוושינגטון פוסט ג'מאל חאשוקג'י.

שוק המניות הסעודי, מדד טאדאוול צנח ב-5% מאז השעה 11 בבוקר היום (א'), הירידה הגדולה ביותר שנרשמה בבורסה מאז חודש ינואר 2016. מעל 90% מהמניות במדד יורדות. מניות הבנק אל ראג'י וחברת הבניין .Saudi Basic Industries Corp מובילות בירידות, גם מניית הבנק National Commercial Bank צוללת במעל 7%.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ציין בראיון כי ארה"ב תנקוט "באמצעים עוצמתיים וחזקים מאוד" נגד ערב הסעודית אם מנהיגיה אכן יתגלו כאחראים על גורלו של העיתונאי הסעודי מהוושינגטון פוסט. עם זאת, הנשיא ציין כי זה יהיה "מטופש" לבטל עסקאות נשק שכבר נחתמו עם הממלכה.

בממלכה הכחישו כל קשר להיעלמותו של חאשוקג'י. בהיעדר כל מידע חדש על מקום הימצאותו, חלק מראשי החברות שהיו אמורים להשתתף באירוע "דאבוס במדבר" מאוחר יותר החודש מול יורש העצר הסעודי מוחמד בין סלמאן ביטלו את הגעתם.