גיל המינימום למבחן תיאוריה יורד ל-15 וחצי שנים

מחר תובא להצבעת הממשלה התכנית של משרד התחבורה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים, הקורקינטים הממונעים ומשתמשי הדרך

אופניים חשמליים בשדרות רוטשילד / צילום: שאטרסטוק
אופניים חשמליים בשדרות רוטשילד / צילום: שאטרסטוק

שר התחבורה ישראל כץ הנחה להוריד את גיל הנבחנים במבחן התיאוריה ל-15.5 שנים, במקום 16 שנים ו-3 חודשים כיום. זאת, במטרה להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים.

על פי משרד התחבורה המהלך אינו דורש אישור הממשלה ולכן צפוי להכנס לתוקף עוד החודש.

נזכיר כי מחר תובא להצבעת הממשלה התכנית של משרד התחבורה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים, הקורקינטים הממונעים ומשתמשי הדרך.

ההצעה כוללת קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים שבסיומו מבחן לימודי והנפקת אישור כשירות לכל תלמיד שעבר את המבחן בהצלחה. על פי ההצעה, החל מ-1.1.2019 תותנה הרכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד.

עוד קובעת ההצעה תיקוני תקנות הנוגעות לחובת חבישת קסדה ושימוש באפוד זוהר, דחיית רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק, הגדלה משמעותית של הקנסות, החרמה וגריטה של כלי רכב לא תקניים, הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק והקמת צוות בינמשרדי לרישום אופניים חשמליים