מועצת גדולי התורה תתכנס היום כדי להכריע בנושא חוק הגיוס

בקרב הסיעות החרדיות נוהגים לומר שלא יהיה בידיהם הרכב קואליציוני טוב יותר מאשר בכנסת הנוכחית וכי הם רק יכולים לחלום על הרכב כזה בסוף מערכת הבחירות הבאה

יעקב ליצמן  / צלם: תמר מצפי
יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

מועצת גדולי התורה, הסמכות הרוחנית של מפלגת יהדות התורה תתכנס היום (א') כדי לקבל החלטה בנוגע לחוק הגיוס. לאור החלטת המועצה, בראשות האדמור מגור הרב יעקב אלתר, תדע כל המערכת הפוליטית בישראל האם ניתן יהיה להמשיך עם הכנסת ה-20 עד לתאריך הבחירות בנובמבר 2019, או שהקואליציה הנוכחית תתפרק והמדינה תצא למערכת בחירות כבר בחודשים הקרובים.

בכנס הקיץ העבירו סיעות הקואליציה, בתמיכה חיצונית של יש עתיד את חוק הגיוס במתווה כפי שהוצע על ידי משרד הביטחון, בקריאה ראשונה. יהדות התורה וש"ס התנגדו להצעה וזאת על אף שההצעה רוככה במיוחד. בהמשך אמר השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס שזו היא הצעת חוק טובה ופשרנית וכי לא כדאי על הבסיס הזה לפרק את הקואליציה.

מנגד, ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, ושר הבטחון אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, התחייבו כי לא יסכימו לשינוי כלשהו בחוק ויתעקשו שהנוסח הקיים, אשר עבר בקריאה ראשונה, יהיה גם הנוסח לקריאה שניה ושלישית.

אולם ביהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, אמר במספר רב של הזדמנויות שיש התנגדות נחרצת של מועצת גדולי התורה לחוק הזה.

ראש הממשלה נתניהו ממתין להחלטת החרדים, אולם יצויין שמבחינת מספר המצביעים בכנסת, הוא יכול להעביר את החקיקה הזו גם ללא הסכמת יהדות התורה ואז השאלה היא האם הם יפרשו מן הקואליציה.

בקרב הסיעות החרדיות נוהגים לומר שלא יהיה בידיהם הרכב קואליציוני טוב יותר מאשר בכנסת הנוכחית וכי הם רק יכולים לחלום על הרכב כזה בסוף מערכת הבחירות הבאה.

במהלך ישיבת שרי הליכוד ביום א' בבוקר ציין ראש הממשלה נתניהו כי הוא תומך בחוק הגיוס בנוסחו הנוכחי וכי הוא סבור שהקואליציה הקיימת במתכונתה הנוכחית צריכה להיות מסוגלת להצביע בעד החוק הזה, אפילו בלי להישען על הקולות של יש עתיד. בנוסף ציין נתניהו כי הוא מעוניין להמשיך עם הכנסת ה 20 עד למועד הבחירות הקבוע בחוק, דהינו ראשית נובמבר 2019.