שישה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בגבול עזה

התפרעויות אירעו היום בחמישה מוקדים לאורך גדר הגבול עם עזה, ובהן השתתפו כ-14 אלף איש • ניסיונות ההתקרבות והפריצה של הגדר נעשו מתחת למיסוך כבד של עשן מהבערת צמיגים

גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל
גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל

לפחות 5 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל היום (ו') במוקדי ההתפרעות שלאורך גדר הגבול עם עזה, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני. בתקרית שאירעה בסמוך למחנה הפליטים אל בוריג' שבדרום הרצועה - צה"ל ירה לעבר מחבלים שהניחו על גדר המערכת מטען חבלה שעם פיצוצו - הצית אותה.

לפי הודעת צה"ל "מיד לאחר מכן זיהו כוחות צה"ל מספר מחבלים שחצו את גדר המערכת, כמה מהם התקרבו לעמדת צה"ל ובתגובה, נפתחה לעברם אש והמחבלים נהרגו". עוד נמסר כי אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

התפרעויות אירעו היום בחמישה מוקדים לאורך גדר הגבול עם עזה, ובהן השתתפו כ-14 אלף איש. המתפרעים השליכו לעבר הגדר מטעני חבלה, רימונים, בקבוקי תבערה והבעירו צמיגים. כוחות צה"ל שנפרשו באזור הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

ניסיונות ההתקרבות לגדר כדי לפרוץ אותה ולהגיע לעמדות צה"ל באזור, נעשה מתחת למיסוך כבד של עשן - בעקבות הבערה של מאות צמיגים בידי המתפרעים. בניסיון להקטין את מטרד העשן בקיבוץ כרם שלום הסמוך לרצועה, שגרם בשבועות האחרונים להסתגרות התושבים בבתיהם, צה"ל הציב בקרבתו מאווררי ענק.

לאחד ממוקדי ההתפרעות בגבול הגיע מוקדם יותר היום מנהיג חמאס, איסמעיל הניה. הערב פורסם תיעוד שבו הוא נראה מפונה מהמקום בידי מלוויו- בעקבות הגז המדמיע שירו חיילי צה"ל.

לפחות עשר שריפות פרצו מאז שעות הבוקר במוקדים שונים בעוטף עזה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה מתוך הרצועה. במלאכת כיבוי האש השתתפו לוחמי האש של שירותי הכבאות, צה"ל ומטוסי כיבוי.

בעקבות אירועי היום בעזה, שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה הערב על עצירה מיידית של אספקת הדלקים לרצועת עזה.

מלשכתו של ליברמן נמסר כי בשעות הבוקר עברו 4 מכליות סולר מישראל לרצועה - ומיד לאחר מכן החלו ההתפרעויות לאורך הגדר.

מלשכת השר נמסר כי ״ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מכליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים״.